Lounge / Triphop (en bush liedje)

Ja, opzich wel leuke style! Een extra rapje of zang hier en daar zou inderdaad niet misstaan. Sommige nummers mogen dan ook gelijk wel ietsje langer, wat mij betreft.

Let wel op dat de gebruikte samples legaal moeten zijn/worden als je 't zou willen uitbrengen (maar da's natuurlijk oud nieuws :D ).


Ben benieuwd naar meer. :biertje:
 
De samples zijn legaal ,
die van bush weet ik niet of dat mag maar laat hem mij maar aanklagen (ben ik gelijk bekend (mwahahahaha)).
 
:D
 
Klinkt lekker hoor!

Heb hier alleen mini speakertjes maar het geluid is erg goed zo. Als je zang wilt gaan recorden die net zo zuiver, etc. klinkt als de muziek: kijk s rond op dit forum zou k zeggen .. Een grote bron aan informatie :)

Mag ik vragen wat je gebruikt voor samples/loops? (veel zelf gemaakt omdat je zegt dat ze legaal zijn? kan je er net als bij bv creative commons licenties geen geld mee verdienen...)

Tom
 
Lekker rustige muziek :)
Mooi.

"Biological, chemical and nucelar weapons" :D
 
De samples komen van allerlei (meestal kut) sample CD's,
het zijn de commerciele tot zo'n 20 euro.
Ik heb niet alle sample CD's in bezit, maar als je muziek uitbrengt, dan gaan ze niet elke sample natrekken.
Omdat het van sample CD's komt (en niet uit echte muziek) gaan ze ervan uit dat je ze hebt gekocht.
Normaal is het zo dat een band ofzo een sample hoort en dan wordt het pas nagetrokken.
Je moet wel een DJ Shadow zijn om je te moeten verantwoorden voor je samples.
Waar geen geld te halen valt is er niks aan de hand (kijk maar naar de hardcore-scene 90% duidelijk herkenbare samples waar ze niks voor betalen, maar wel uitbrengen (die bands luisteren toch niet naar hardcore)).

Dit advies heb ik gehad van mensen in de biz :

Zodra je moet betalen voor samples verdien je ook genoeg met muziek, dus je kunt samplen wat je wilt.


Ikzelf wil niet van bestaande muziek te samplen, vind ik niet echt creatief.
 
Back
Top