vertragen cubase op laptop

A3-jan

Stamgast
Lid sinds
30 december 2004
Berichten
270
Heeft iemand anders ook het volgende probleem en/of weet iemand de oplossing??

Ik heb sinds kort een laptop waarop ik cubase xt of sx draai.
Nou lijkt het wanneer ik opneem of afspeel hij niet constant loopt, lijkt te haperen.
Dit is zeer irritant want zo lijkt of het nummer niet is gequantiseerd, maar als ik dan ga kijken blijkt dit wel zo te zijn!

Wie heeft enig idee wat dit kan zijn??:biertje:
 
1.Je harddisk van je laptop loopt te traag.

of/en

2. heb je wel de daw tweaks losgelaten op je laptop.
google: (daw)digital audio workstation tweaks xp
 
Mijn laptop had hetzelfde en dat heb ik toen opgelost met een installatie van de chipset drivers. Ik ging er vanuit dat de drivers voor de P3 mobile wel in Windows XP zouden zitten, nou niet dus!
 
Meer info nodig; Wat voor laptop is het? (processor, geheugen, snelheid harddisk). Wat voor geluidskaart gebruik je? Welke drivers gebruik je? Ik kan je nu wel zeggen dat wanneer je de interne geluidskaart van je laptop gebruikt zonder (bijv.) ASIO4all, dat je nooit een strakke weergave zult krijgen....
 
Waar kan ik die drivers dan terug vinden?? Gebruik gewoon de interne geluidskaart en middels de Asio ROmio ubs/midi kabel heb ik ze verbonden.
Is een p3 mobile 512mb
 
Wat heb je verbonden? en wat bedoel je met een ROmio ubs/midi kabel ? Bedoel je usb? (neem aan van wel...) Als je de intern geluidskaart gebruikt met de standaard drivers van de laptop dan zul je nooit een strakke weergave (in ieder geval niet met een korte latency) krijgen. Je kunt dit oplossen door ASIO4 all te proberen. Die kan ervoor zorgen dat je interne kaart een korte latency krijgt. Anders zou ik adviseren een USB geluidskaart te kopen.

Wat is de snelheid van je Laptop? (cubase SX3 op een P3? heb er geen ervaring mee maar kan dat eigenlijk wel?)
 
Wat is de snelheid van je Laptop? (cubase SX3 op een P3? heb er geen ervaring mee maar kan dat eigenlijk wel?)

Volgens de specs is "Pentium 800" het minimum. 800 MHz P3's zijn er inderdaad, maar dan zit je inderdaad wel aan de minimale spec. P3 mobile is (denk ik) sowieso trager en dus ongeschikt.
Recommended is overigens 2.8 GHz en dat is die P3 mobile zeker niet.
 
Origineel geplaatst door A3-jan
Waar kan ik die drivers dan terug vinden?? Gebruik gewoon de interne geluidskaart en middels de Asio ROmio ubs/midi kabel heb ik ze verbonden.
Is een p3 mobile 512mb
Mijn P3 mobile 1 Ghz werkt helemaal soepel met SX3, ik moet niet te veel VST's gaan draaien, maar dat spreekt voor zich.

Over die drivers: Je moet er eerst achter komen wat voor chipset je gebruikt. Dat kan je waarschijnlijk op de site van de fabrikant vinden, of je gebruikt de Intel Chipset Identification Utility. Aan de hand van je chipset download je de juiste chipset drivers van Intel Download Center. Na de installatie je laptop opnieuw opstarten (vraagt ie niet om, maar moet je wel doen). Mijn laptop werd toen opeens heel snel en Cubase ging soepel draaien.

Succes! :)
 
Back
Top