Welke kabels: gebalanceerd of ongebalanceerd?

die kun je idd gewoon als mono kabel gebruiken, pluggen zijn wel van die stereo pluggen maar van de binnenkant zit t zooitje heel anders gesoldeerd als bij een stereo plug .. btw jij heb een emu 1212m volgens mij zijn die ingangen en uitgangen unbalanced.. mja zoals ik al zei ga je alleen maar meer geld uitgeven en ga je niks merken maar goed.. als je je er happy bij voelt moet je t doen :)
 
Origineel geplaatst door ReSoNaNcE
btw jij heb een emu 1212m volgens mij zijn die ingangen en uitgangen unbalanced..

Die zijn hardstikke gebalanceerd hoor, volgens de doos die hier voor me staat :okdan:
 
Origineel geplaatst door ReSoNaNcE
die kun je idd gewoon als mono kabel gebruiken, pluggen zijn wel van die stereo pluggen maar van de binnenkant zit t zooitje heel anders gesoldeerd als bij een stereo plug .. btw jij heb een emu 1212m volgens mij zijn die ingangen en uitgangen unbalanced.. mja zoals ik al zei ga je alleen maar meer geld uitgeven en ga je niks merken maar goed.. als je je er happy bij voelt moet je t doen :)

Net als dissonantie zegt is de 1212M wel balanced. En ja, ik voel me er beter bij :D
 
ah ik zit nu ook ff op de doos te kijken .. zijn idd balanced :P

misschien dat ik ook maar eens balanced ga kopen dan voor mn audiokaart - mixer
kabel van mij is bijna 3 meter

altijd gedacht dat de ingangen op mn emu unbalanced waren ..
 
toevallig zit ook te kijken voor extra/nieuwe betere kabels en ook mijn oog was gevallen op de CORDIAL CCFI kabels. Nu zou ik ook graag nog wat vraagjes beantwoord willen hebben. Ik heb een mackie 24.8 bus en 2x motu 2408 mk3. Volgens mij zijn alle ingangen gebalanceerd, zowel van de mackie als van de motu. Maar ik wil dus alleen maar ongebalanceerde kabels nemen, ten eerste omdat de kabels allemaal korter worden dan 150 cm. en ten tweede omdat het gewoon een hoop geld scheelt (ik zat te denken aan 50 kabels). Ik mag toch aan nemen dat dat gewoon zonder storingen moet werken.

Die gold tip op zo'n connector is dat juist beter of slechter dan gewone neutriks en ga ik dat merken? Ik wil vrijwel niks meer om gaan pluggen; moet er toch veel omgeprikt worden ga ik een patchbay kopen.
 
Origineel geplaatst door juiced
wilde eigenlijk vanavond de bestelling plaatsen, dus als iemand nog een klein beetje advies kan geven...

over gold tips zijn de meningen nogal verschillend... de 1 zegt dat t beter is en de ander zegt dat t minder is..

ff de zoek funktie gebruiken en zoeken naar gold of gouden in het juiste sub forum, en dan zelf je conclusie trekken want echt een concreet antwoord op die vraag ben ik nog steeds niet tegen gekomen ..

mn eigen conclusie die ik getrokken heb is iig dat t geen hoorbaar verschil is..

normaal gesproken zijn kabels korter als 150 cm ongebalanceerd geen probleem..
tenzij je nu al problemen heb met hoorbare ruis in opnames of op bepaalde instrumenten..
dan zou ik hiervoor eens gebalanceerde kabels proberen..

je zegt dat je zo'n 50 kabels gaat kopen .. zelf zou ik dan van die 50 iig een stuk of 4 / 6 balanced kopen voor t geval dat.. maar ga eerst eens checken of je nu problemen heb met ruis voordat je straks 50 ongebalanceerd in huis haalt terwijl je misschien de helft daarvan of meer gebalanceerd nodig had
 
Het is mij nou niet duidelijk of een ongebalanceerde kabel sort voor dB verlies, is dit zo?

Ik heb nu een Orion 32 met 8 DSUBs, supervet maar die zijn de kort om naar al mn gear te gaan. Zodoende heb ik HQ adapter plug 6.35mm - 6.35mm mono contra stekkers aan de DSUB male jacks gezet en mn oude ongebalanceerde jacks hierop aangesloten. Deze gaan naar al mn hardware hetzij In of Out.

Maar de helft van de apparaten geeft geen signaal terwijl de kabels gewoon goed zijn? Zelfs met een headphone check krijg ik gewoon signaal?

Mag je dan geen DSUB Balanced male jack verbinden via die contra stekkers met een unbalanced jack?
Zo vreemd want bij mn Prophet doet L het wel en R niet terwijl t precies dezelfde zijn.

Sowieso verbaast het me dat een apparaat zoals een mutronics mutator die direct op de DSUB naar de Orion zit vrij zacht uitstuurt.

Ik gebruik de Orion overigens met USB en Ableton.

Hoop dat iemand iets weet.
 
Het is mij nou niet duidelijk of een ongebalanceerde kabel sort voor dB verlies, is dit zo?

Ik heb nu een Orion 32 met 8 DSUBs, supervet maar die zijn de kort om naar al mn gear te gaan. Zodoende heb ik HQ adapter plug 6.35mm - 6.35mm mono contra stekkers aan de DSUB male jacks gezet en mn oude ongebalanceerde jacks hierop aangesloten. Deze gaan naar al mn hardware hetzij In of Out.

Maar de helft van de apparaten geeft geen signaal terwijl de kabels gewoon goed zijn? Zelfs met een headphone check krijg ik gewoon signaal?

Mag je dan geen DSUB Balanced male jack verbinden via die contra stekkers met een unbalanced jack?
Zo vreemd want bij mn Prophet doet L het wel en R niet terwijl t precies dezelfde zijn.

Sowieso verbaast het me dat een apparaat zoals een mutronics mutator die direct op de DSUB naar de Orion zit vrij zacht uitstuurt.

Ik gebruik de Orion overigens met USB en Ableton.

Hoop dat iemand iets weet.


De correcte methode om gebalanceerde met ongebalanceerde apparatuur te verbinden of van gebalanceerd naar ongebalaceerd te gaan, is; 3-aderige kabels te gebruiken en de afscherming alleen te verbinden aan de ongebalanceerde kant/plug.

Aan de gebalanceerde zijde laat je de afscherming "loshangen" en verbind je dus de afscherming NIET aan de Sleeve van de TRS plug, of de 1-pin van XLR connectie.

Aan de ongebalanceerde I/O soldeer je zowel de min als de afscherming aan de Sleeve van de TS plug, of anders, bij gebruik van TRS plugs, de Ring verbinden met de Sleeve.

In jouw situatie betekent dit gebruik maken van STEREO contra stekkers http://www.google.nl/search?q="hq+a...h=800#imgrc=Wx6OiiPlx-QwlM:&spf=1500704049098 en de bekabeling uitvoeren zoals boven beschreven (houdt in; zelf solderen).

Ik hoop dat dit jouw vraag beantwoordt.

Succes. :)
 
Een patchbay kan Mss werken
 
Een patchbay kan Mss werken


Alleen wanneer de patchbay (en aangesloten apparatuur) op de correcte wijze bekabeld is, anders blijft het probleem hetzelfde. :beard:

Wat meestal gebeurt is dat men problemen ondervindt en gaat experimenteren met de bekabeling van de patchbay en wanneer de problemen opgelost zijn, blijkt dat men op de, in mijn eerdere post beschreven, methode is uitgekomen; dus met bij de ongebalnceerde gear de shield en min samengevoegd en, bij de gebalanceerde gear, de shield tussen gear en patchbay (zij het bij de gear zelf, zij het bij de patchbay) niet is doorverbonden.

Dus, niet de patchbay lost het probleem op, maar de juiste bekabelingmethode.

:)
 
De correcte methode om gebalanceerde met ongebalanceerde apparatuur te verbinden of van gebalanceerd naar ongebalaceerd te gaan, is; 3-aderige kabels te gebruiken en de afscherming alleen te verbinden aan de ongebalanceerde kant/plug.

Aan de gebalanceerde zijde laat je de afscherming "loshangen" en verbind je dus de afscherming NIET aan de Sleeve van de TRS plug, of de 1-pin van XLR connectie.

Aan de ongebalanceerde I/O soldeer je zowel de min als de afscherming aan de Sleeve van de TS plug, of anders, bij gebruik van TRS plugs, de Ring verbinden met de Sleeve.

In jouw situatie betekent dit gebruik maken van STEREO contra stekkers http://www.google.nl/search?q="hq+a...h=800#imgrc=Wx6OiiPlx-QwlM:&spf=1500704049098 en de bekabeling uitvoeren zoals boven beschreven (houdt in; zelf solderen).

Ik hoop dat dit jouw vraag beantwoordt.

Succes. :)

Dankjewel voor je tijd, de contra stekkers die ik heb zelf zijn mono idd, had ik die dan in stereo moeten hebben? En welk onderdeel moet ik zelf solderen? Wow dit klinkt als een flinke klus waar ik eigenlijk de tijd niet voor heb.

het bizarre:

Mijn prophet 6 L --> unbalanced jack --> female to female mono connector --> DSUB --> Orion = goed
Mijn prophet 6 R --> unbalanced jack --> female to female mono connector --> DSUB --> Orion = niet goed

dus ik krijg alleen links signaal, het zou dus kunnen werken? Maar waarom de andere helpt t niet doet is mij een groot raadsel. =(

Was er maar een soort ThuisStudio ANWB die je kon bellen..

EDIT: Ik ben vooralsnog producer en muzikant dus weet heel weinig van techniek dus je termen die je gebruikt snap ik lang niet altijd. Natuurlijk ken ik wel de basics maar afscherming van de sleeve en de 1 pin XLR connectie komt me wel vaag bekend voor maar of ik daar een hoorcollege over kan geven is een tweede haha :P Ik kan niet solderen en het probleem lijkt me elders te liggen als van 1 hardware synth L we werkt en R niet.

Alles is overigens jack kabels I/O. Behalve bv. de condenser microfoon maar die gaat de Avalon Vacuum tube en dan mijn Orion in en dat werkt feilloos. Mijn Eventide Harmonizer H3000 D/SE heeft ook XLR Outs en ins maar die gaan in de Orion weer erin als jack(met die female/female mono conector). En ook voor dat ding geld: Links doet het, maar rechts niet.(Qua output dan, bij de input naar de eventide stuurt de Orion wel L/R het apparaat in.
 
Dankjewel voor je tijd, de contra stekkers die ik heb zelf zijn mono idd, had ik die dan in stereo moeten hebben? En welk onderdeel moet ik zelf solderen? Wow dit klinkt als een flinke klus waar ik eigenlijk de tijd niet voor heb.

het bizarre:

Mijn prophet 6 L --> unbalanced jack --> female to female mono connector --> DSUB --> Orion = goed
Mijn prophet 6 R --> unbalanced jack --> female to female mono connector --> DSUB --> Orion = niet goed

dus ik krijg alleen links signaal, het zou dus kunnen werken? Maar waarom de andere helpt t niet doet is mij een groot raadsel. =(

Was er maar een soort ThuisStudio ANWB die je kon bellen..

EDIT: Ik ben vooralsnog producer en muzikant dus weet heel weinig van techniek dus je termen die je gebruikt snap ik lang niet altijd. Natuurlijk ken ik wel de basics maar afscherming van de sleeve en de 1 pin XLR connectie komt me wel vaag bekend voor maar of ik daar een hoorcollege over kan geven is een tweede haha :P Ik kan niet solderen en het probleem lijkt me elders te liggen als van 1 hardware synth L we werkt en R niet.

Alles is overigens jack kabels I/O. Behalve bv. de condenser microfoon maar die gaat de Avalon Vacuum tube en dan mijn Orion in en dat werkt feilloos. Mijn Eventide Harmonizer H3000 D/SE heeft ook XLR Outs en ins maar die gaan in de Orion weer erin als jack(met die female/female mono conector). En ook voor dat ding geld: Links doet het, maar rechts niet.(Qua output dan, bij de input naar de eventide stuurt de Orion wel L/R het apparaat in.


Ik reageerde in mijn vorige post meer op de opmerking;".......dat een apparaat zoals een mutronics mutator die direct op de DSUB naar de Orion zit vrij zacht uitstuurt" en een beetje op het verkeerde been gezet door de titel van deze (oude) draad.
Ik was daardoor een beetje onduidelijk in mijn advies; mijn excuses daarvoor.

Het ligt inderdaad niet aan jouw bekabeling methode dat één van beide outputs geen signaal doorgeeft terwijl de andere wel.

Laat mij danook een stap terugnemen.
- Wat is deze DSUB precies?
- Hoe is deze op de Orion aangesloten?

Heb je het volgende al geprobeerd?
- Disconnect de Prophet 6 R kabel.
- Plug dan de (werkende) Prophet L output in het Rechter kanaal DSUB.
- Geen signaal, betekent probleem bij Rechterkanaal DSUB/Orion.
- Als er wel signaal is, gebruik je dezelfde kabel om nu de Prophet R output te testen.
- Wel signaal betekent dat de andere kabel niet deugt. Geen signaal betekent dat de Prophet R out defect is.

Echter, aangezien je aangeeft dat jouw Eventide hetzelfde gedrag vertoont, vermoed ik dat het probleem ligt bij die DSUB/Orion.

Als je meer laat weten over deze DSUB, dan kan ik gerichtere suggesties doen (zonder te technisch te worden, natuurlijk ;))
 
Ik denk dat het probleem m ook zit in de Orion en DSUB. Omdat een geluidskaart maken die 32 ins en outs heeft met jack wel heeeel groot wordt hebben ze iets bedacht:

https://static.bax-shop.nl/image/pr...8X3_D-sub_naar_8x_XLR-M_multikabel_01_all.jpg

Het lijkt wel old skool SCSI haha. Elke Dsub heeft 8 outputs(of inputs a.d.h.v. waar je ze in de orion stopt.

Dus 4 DSUBS met 32 ins / 4 DSUBS met 32 outs.

Het trucje met de propeht had ik al geprobeerd, althans niet op jouw manier maar wel door die twee kabels om te wisselen en kwam er iedere x op uit dat enkel het L kanaal volume gaf, oftewel idd: De Dsub of miss zelfs de Orion zou kapot zijn(Het is dan ook een takke werk om die dingen erin te schroeven zo dicht elkaar :koffie:

http://en.antelopeaudio.com/wp-content/uploads/2016/05/conectivity-orion32-back.jpg

Dit is de achterkant v/d Orion. Je ziet rechts 4 analog outs en 4 analog ins. In elke "SCSI" stop je zon Dsub die weer splitst in 8 balanced jacks. :)

Hoop dat je t zo n btje snapt.

Ik reageerde in mijn vorige post meer op de opmerking;".......dat een apparaat zoals een mutronics mutator die direct op de DSUB naar de Orion zit vrij zacht uitstuurt" en een beetje op het verkeerde been gezet door de titel van deze (oude) draad.
Ik was daardoor een beetje onduidelijk in mijn advies; mijn excuses daarvoor.

Het ligt inderdaad niet aan jouw bekabeling methode dat één van beide outputs geen signaal doorgeeft terwijl de andere wel.

Laat mij danook een stap terugnemen.
- Wat is deze DSUB precies?
- Hoe is deze op de Orion aangesloten?

Heb je het volgende al geprobeerd?
- Disconnect de Prophet 6 R kabel.
- Plug dan de (werkende) Prophet L output in het Rechter kanaal DSUB.
- Geen signaal, betekent probleem bij Rechterkanaal DSUB/Orion.
- Als er wel signaal is, gebruik je dezelfde kabel om nu de Prophet R output te testen.
- Wel signaal betekent dat de andere kabel niet deugt. Geen signaal betekent dat de Prophet R out defect is.

Echter, aangezien je aangeeft dat jouw Eventide hetzelfde gedrag vertoont, vermoed ik dat het probleem ligt bij die DSUB/Orion.

Als je meer laat weten over deze DSUB, dan kan ik gerichtere suggesties doen (zonder te technisch te worden, natuurlijk ;))
 
Ik denk dat het probleem m ook zit in de Orion en DSUB. Omdat een geluidskaart maken die 32 ins en outs heeft met jack wel heeeel groot wordt hebben ze iets bedacht:

https://static.bax-shop.nl/image/pr...8X3_D-sub_naar_8x_XLR-M_multikabel_01_all.jpg

Het lijkt wel old skool SCSI haha. Elke Dsub heeft 8 outputs(of inputs a.d.h.v. waar je ze in de orion stopt.

Dus 4 DSUBS met 32 ins / 4 DSUBS met 32 outs.

Het trucje met de propeht had ik al geprobeerd, althans niet op jouw manier maar wel door die twee kabels om te wisselen en kwam er iedere x op uit dat enkel het L kanaal volume gaf, oftewel idd: De Dsub of miss zelfs de Orion zou kapot zijn(Het is dan ook een takke werk om die dingen erin te schroeven zo dicht elkaar :koffie:

http://en.antelopeaudio.com/wp-content/uploads/2016/05/conectivity-orion32-back.jpg

Dit is de achterkant v/d Orion. Je ziet rechts 4 analog outs en 4 analog ins. In elke "SCSI" stop je zon Dsub die weer splitst in 8 balanced jacks. :)

Hoop dat je t zo n btje snapt.

Het is duidelijk.
Ik had al willen vragen of wij het wel hadden over de Orion MENGTAFEL; over oldskool gesproken. :D

Als je het hebt over het rechter kanaal, bedoel je hiermee de even kanalen (ALLEMAAL)?
Als het niet alle even kanalen betreft, maar het zich beperkt tot een enkele groep van 8 inputs, dan ligt het waarschijnlijk aan de ene DSUB.
Hopelijk is dat het en heb je gewoon bepaale pinnen omgebogen. Controleer ze even
Doet het zich voor op alle input groepen èn je hebt alle DSUB input connectors gecontroleerd, dan ligt het aan de Orion, hopelijk een instelling issue en niets hardwarematigs.
Kan de Orion ge-reset worden?
 
Het is duidelijk.
Ik had al willen vragen of wij het wel hadden over de Orion MENGTAFEL; over oldskool gesproken. :D

Als je het hebt over het rechter kanaal, bedoel je hiermee de even kanalen (ALLEMAAL)?
Als het niet alle even kanalen betreft, maar het zich beperkt tot een enkele groep van 8 inputs, dan ligt het waarschijnlijk aan de ene DSUB.
Hopelijk is dat het en heb je gewoon bepaale pinnen omgebogen. Controleer ze even
Doet het zich voor op alle input groepen èn je hebt alle DSUB input connectors gecontroleerd, dan ligt het aan de Orion, hopelijk een instelling issue en niets hardwarematigs.
Kan de Orion ge-reset worden?

Het hier het schema toegevoegd, het modular onderdeel en waar n/a staat heb ik nog niet getest. Maar dit zou enig beeld kunnen schetsen :)

----

INCOMING IN ABLETON.

01: TALKBOX MIC working(-dB long cable&unbalanced?
02: TALKER MIC not working
03: AVALON working
04: SPACE ECHO not working
05: MUTATOR (XMIDI1out) working(low volume hmm)
06: MUTATOR (XMIDI1out) working(low volume cracking sounds)
07: SUB37 working
08: PHASOR not working

09: PROPHET L working
10: PROPHET R not working
11: JUNO L (XMIDI2out) working
12: JUNO R (XMIDI2out) not working
13: DX21 L not working
14: DX21 R not working
15: POLY61 not working
16: KORG MS20 n/a

17: EVENTIDE working
18: EVENTIDE not working
19: DRAAITAFELS working(aardedraad!)
20: DRAAITAFELS not working(aardedraad!)
21: BOSS ME50 working
22: AKAI S900 not working
23: MODULAR SPRING working
24: MS20 n/a

25: Line6 (moet ik weghalen)
26: Line6 (moet ik weghalen)
27: SDC + Reverb working
28: SDC + Reverb not working
29: SPX990 working
30: SPX990 working
31: SRV3030 working
32: SRV3030 working

OUTGOING FROM ABLETON.

01: KRK L working
02: KRK R working
03: AVALON working
04: SPACE ECHO working
05: MUTATOR working low volume
06: MUTATOR working low volume
07: SUB37 FILTER n/a
08: PHASOR not working

09: MODULAR 1 all n/a
10: MODULAR 2
11: MODULAR 3
12: MODULAR 4
13: MODULAR 5
14: MODULAR 6
15: MODULAR 7
16: MODULAR 8

17: EVENTIDE working
18: EVENTIDE working
19: MUTATOR EXT working
20: MUTATOR EXT working
21: BOSS ME20 working
22: AKAI S900 working
17: EVENTIDE working
18: EVENTIDE working
19: MUTATOR EXT working
20: MUTATOR EXT working
21: BOSS ME20 working
22: AKAI S900 working
23: NOG LEEG heeft een stoffen draadje(nr 7)
24: MS20 FILTER

25: HEADPHONE L working
26: HEADPHONE R working
27: SDC + Reverb working
28: SDC + Reverb not working
29: SPX990 working
30: SPX990 working
31: SRV3030 working
32: SRV3030 working

---

Heb m maar ook ff CTRL C + CTRL V erbij gedaan, sorry voor de versprongen teksten, windows kladblok he :P
 

Attachments

  • IO Setup of Orion.jpg
    IO Setup of Orion.jpg
    27,4 KB · Bekeken: 119
Laatst gewijzigd:
Nu moet ik ook zeggen het is nauwelijks te zien als je die DSUBS in die Orion flikkert want ze zitten zo dicht op elkaar en het is niet een heel diep rackunit dus ik liep aardig wat te hannesen om die units erin te krijgen. Eindstand wel gelukt maar waarom die verdeling dan zo raar is I wouldn't know.

De Orion heeft een resetstand heb ik ook geprobeerd, heb ook nix gekloot met de routing software die ze hebben(is overigens wel heel bijzonder: 0 latency routing via een software/hardware patchbay systeem)

Overigens is dit allemaal wel redelijk offtopic heh? Of nu ja ik vraag me nogsteeds af of het nou komt omdat mijn eigen kabels(dus niet die van de DSUB) unbalanced zijn.. En ze adviseren dat wel te doen..

Echter dat soldeer gebeuren dat gaat m echt niet worden haha dat is too much voor mij.

Dan zou ik een alternatief moeten zoeken voor een geluidskaart die gewoon al mijn hardware kan routen via de DAW van Ableton.. Maarja die zijn er niet dan kom je weer bij ADAT toevoegingen etc...
 
Nu moet ik ook zeggen het is nauwelijks te zien als je die DSUBS in die Orion flikkert want ze zitten zo dicht op elkaar en het is niet een heel diep rackunit dus ik liep aardig wat te hannesen om die units erin te krijgen. Eindstand wel gelukt maar waarom die verdeling dan zo raar is I wouldn't know.

De Orion heeft een resetstand heb ik ook geprobeerd, heb ook nix gekloot met de routing software die ze hebben(is overigens wel heel bijzonder: 0 latency routing via een software/hardware patchbay systeem)

Overigens is dit allemaal wel redelijk offtopic heh? Of nu ja ik vraag me nogsteeds af of het nou komt omdat mijn eigen kabels(dus niet die van de DSUB) unbalanced zijn.. En ze adviseren dat wel te doen..

Echter dat soldeer gebeuren dat gaat m echt niet worden haha dat is too much voor mij.

Dan zou ik een alternatief moeten zoeken voor een geluidskaart die gewoon al mijn hardware kan routen via de DAW van Ableton.. Maarja die zijn er niet dan kom je weer bij ADAT toevoegingen etc...


Ik durf met vrij veel zekerheid te stellen dat dit specifieke probleem van geen signaal op de verschillende kanalen NIET tewijten is aan het unbalanced zijn van jouw eigen kabels.

Solderen zal dan ook niet echt nodig zijn. ;)

Ik denk dat je gewoon alle kabels moet losmaken (je hebt toch een complete gear connectie lijst) en de hele Orion uit de rack halen.
Zo kun je de DSUBs gemakkelijk losschroeven en de pinnen controleren.
Hopelijk zijn het de pinnen die verbogen zijn en je ze kunt terugbuigen.

Dan kun je, met de Orion nog uit de rack, de DSUBs voorzichtig/geduldig terugschroeven.
Gebruik daarna één van jouw synths (met lang genoeg kabel) om te verifiëren of elke input werkt, één voor één.

Als alles werkt, kun je de Orion, met de DSUBs er nog aan vast, terug in de rack plaatsen en jouw gear daarna weer aansluiten.

Een beetje werk misschien, maar met al die dode kanalen nu kun je toch niet echt werken, toch?

Ik hoop dat het lukt. :)
 
Ik durf met vrij veel zekerheid te stellen dat dit specifieke probleem van geen signaal op de verschillende kanalen NIET tewijten is aan het unbalanced zijn van jouw eigen kabels.

Solderen zal dan ook niet echt nodig zijn. ;)

Ik denk dat je gewoon alle kabels moet losmaken (je hebt toch een complete gear connectie lijst) en de hele Orion uit de rack halen.
Zo kun je de DSUBs gemakkelijk losschroeven en de pinnen controleren.
Hopelijk zijn het de pinnen die verbogen zijn en je ze kunt terugbuigen.

Dan kun je, met de Orion nog uit de rack, de DSUBs voorzichtig/geduldig terugschroeven.
Gebruik daarna één van jouw synths (met lang genoeg kabel) om te verifiëren of elke input werkt, één voor één.

Als alles werkt, kun je de Orion, met de DSUBs er nog aan vast, terug in de rack plaatsen en jouw gear daarna weer aansluiten.

Een beetje werk misschien, maar met al die dode kanalen nu kun je toch niet echt werken, toch?

Ik hoop dat het lukt. :)

Oh my dogggg, ik vrees dat je gelijk hebt en dat dit m zal moeten worden, maar het probleem is wel alle kabels zitten zo dicht op elkaar en in de knoop dat ik twijfel of ik die Orion via de voorkant eruit kan halen.
Sommige rackunits heb ik namelijk direct met de DSUB kabels verbonden want sja die zaten toch in de buurt, beetje onnodig om die dan met zon female/female connector te verbinden dus ik hoooooop dat ik m ver genoeg naar boven kan halen.

Ik ben iig blij dat het niets met de balanced unbalanced dinges te maken heeft en nu moet ik nog even de power vinden om het daadwerkelijk te gaan doen hehe.

gelukkig kan ik nog wel wat muziek maken omdat genoeg het doet maar je wilt toch wel idd dat alles werkt. Ik ga morgen aan de slag, heel erg bedankt voor je input! :luv:

EDIT:

O ik zie dat jij ook zegt dat ik ze sowieso moet ontkoppelen. Waar ik eerlijk gezegd bang voor ben, is dat de pinnetjes niet zijn verbogen, ik weet dat bijna met zekerheid te zeggen, als dat zo is: Wat moet ik dan doen?
 
Back
Top