Commercieele Hardcore Nieuwe track

Ik heb je andere liedjes niet gehoord maar ik vind deze redelijk slim in elkaar gezet.

- Ik vind de melodie wel een beetje eentonig worden op een gegeven moment. Ik merk dat de melodie steeds herhaald wordt. Af en toe een kleine verandering zou mooi zijn.
- Gelukkig bouw je het liedje af zonder de melodie. Dit is wel goed gedaan. Er komen dan steeds van die kleine climax geluidjes wanneer je denkt dat de melodie gaat komen maar dan komt ie niet. Dit vind ik persoonlijk mooi. Anders was ie veel te eentonig geworden.
- De mix is echt goed! :okdan:
- Enigste klacht wat dit betreft is de stem. (de rap, niet de horror lach) Waar heb je die vandaan? Heb je hm zelf ingezongen? Op een of ander manier klinkt ie te hol. Daar moet flinke compressie op en dan misschien een delay of zoiets. Dan zou stukken beter klinken denk ik.

Ik ben zelf nog niet zover dat ik een complete liedje heb gemaakt maar dit was in ieder geval mijn mening.

Ga zo door :walker:
 
ja die rap ben ik zelf.

Het is als best moeielijk om moi in de ton te rappen het lijkt makkelijk maar dat is het totaal niet.

Op zich wil ik daar nog aan veranderen ik heb er nu reverb opgezet en wat met de dynamic gedaan
maar ik zou delay kunnen proberen.

Thanx gr Huib
 
Origineel geplaatst door Huib
ja die rap ben ik zelf.

Het is als best moeielijk om moi in de ton te rappen het lijkt makkelijk maar dat is het totaal niet.

Op zich wil ik daar nog aan veranderen ik heb er nu reverb opgezet en wat met de dynamic gedaan
maar ik zou delay kunnen proberen.

Thanx gr Huib

De rap is echt goed hoor... zeker voor een Nederlander :D

Ik dacht al dat het door een reverb kwam. Die laat de stem hol of 'ver weg' klinken. Het kan wel maar dan moet ie eerst krachtig worden gemaakt door de compressie/dynamics, en optimaal is om nog daarna ook compressie te doen. Een voor- en na compressie. Dus in deze volgorde: rap - voorcompressie - reverb/delay - nacompressie.

Delay vind ik persoonlijk mooier bij een rap/stem.

Succes
 
jep commercieel inderdaad. maar niet echt creatief 13 in een dozijn track, maar er zit gelukkig wel bass in je track, iets wat ik de laatste tijd niet meer hoor in het commerciele hardcore land!

goed voor de kids en cokeboeren en dus centen!

en die stem ook ff goed eq-en, wordt ie wat helderder.
 
Eey, vette track man, stem klinkt wat apart wel wel lekker. Misschien melodie iets mer afwisseling, maar klinkt verder goed :okdan:
 
Back
Top