[ableton] overlappen van tracks

Javascript

Amsterdam West
Lid sinds
13 mei 2003
Berichten
520
Locatie
Amsterdam
hoi ableton gebruikers ik heb een vraag die een beetje lastig te forumleren is..ik ga mn best doen:

ik heb 4 kanalen waar ik een refrein inzing. (panning meerdere stemmen etc). nu wil ik dat blok dat ik heb opgenomen erachter kopieren en plakken. Maar nu gaat een klein begin stukje van de 2e blok een klein beetje over het laatste stukje heen van de 1e blok.
als ik alles afluister dan overlapt de 2e blok ook echt de 1e blok...dus het laatste stukje refrein van mn 1e blok valt weg en mn 2e blok (begin van refrein) gaat er overheen.

Hoe kan ik er voor zorgen dat ondanks de blokjes over elkaar liggen je ze toch allebei hoort?




ik weet t ik leg het heel vreemd uit..
 
Je kunt die blokken (clips) knippen door op de juiste positie te gaan staan en CTRL+E te drukken (slicen) maar dit is alleen in de sequencer view, in de mixer view kun je je clips editen door de wrapper bars in de clip zelf aan te passen.
dus gewoon slepen...

Als je blokjes over elkaar heen hebt liggen is het misschien verstandig om een nieuw kanaal aan te maken en een blokje hierop te plaatsen zodat ze elkaar overlappen maar toch niet in eens kappen omdat er een andere clip in de weg staat.

wat ik ook vaak doe is bijde clips goed zetten op gehoor, dan Consolidaten (ctrl+j) zodat er een clip van word gemaakt, hierna kun je de wrap op de clip zelf uitzetten om wat geheugen te winnen.
 
Back
Top