[Logic]Overlappen van tracks

Javascript

Amsterdam West
Lid sinds
13 mei 2003
Berichten
520
Locatie
Amsterdam
Hoi, simpel vraagie.

Ik wil dat een opgenomen stukje zichzelf kan overlappen, maar wel beide blijven spelen op dezelfde spoor. Bijvoorbeeld als een reffrein ingezongen wordt, moet het eerste kleine stukje van de 2e refrein weer over de laatste stukje van de 1e. Als ik dat nu doe, dan kapt ie de 1e. Op dit moment maak ik een extra track aan en kopieer ik 'm eronder.. Maar dat is vervelend want dat kost a. mij een extra track en b moet ik dezelfde trackinstellingen weer gebruiken. Wie weet hoe dit moet in Logic 7?
 
Hey JS,

Kun je de betreffende track niet dupliceren, dus met behoud van instellingen en plugins? Zo doe ik het altijd in Cubase en Protools.

Het is mijns inziens niet mogelijk om twee stukken audio te laten overlappen er beide te laten horen. Kijk naar de mogelijkheid die DAWs bieden om "comps" te maken. Dat zijn samengestelde stukken audio uit verschillende takes waarbij overlappende stukken automatisch worden gemute om zo een "perfecte take" te maken of te simuleren.

Op een taperecorder is dit ook onmogelijk en moet je wel een 2e spoor gebruiken. Aangezien DAWs veredelde taperecorders zijn is het logisch om dit niet te kunnen. Ik kan behalve het geval wat jij noemt, en ook dat kan ik niet op grote toegevoegde waarde beoordelen, geen reden verzinnen waarom dit handig zou kunnen zijn. het zou alleen maar verwarring brengen als je meerdere audiokanalen onder 1 fader zou kunnen zetten. Grouptracks uitgesloten natuurlijk.

Ik heb een aantal keer op een 24-track Studer tape-recorder gewerkt, waar ik dan met verschillende dubbele sporen trackte, om deze reden. Ik wisselde dan per take van spoor voor overlappende stukken. Met digitale opnames heb je de luxe om zelfs meer dan 24 sporen te kunnen gebruiken zonder te bouncen. Als de take goed is kun je de twee tracks alsnog naar 1 spoor bouncen dan heb je je overzicht en je "extra" spoor terug.
 
ik weet althans dat het perfect mogelijk is met midi tracks, en dat er een instelling is om dat gedrag te veranderen.
zou het niet helpen om eens de manual te bekijken?
 
Back
Top