Welke softsequencer

jeetn

Stamgast
Lid sinds
2 juli 2006
Berichten
473
Locatie
belgie
IK ben nu ongeveer 2 maand bezig met muziek en dit met reason.Ik wil nu wat programma's zoals vanguard,atmosphere gebruiken om mijn sound wat meer op te peppen en uit te breiden maar zoals jullie ook weten gaat dit niet met reason.
Welk sequence programma zou ik nu nemen om aan mijn wensen te voldoen?Om Al deze programma's verder te kunnen gebruiken en eventueel waarom.
 
Ik ben ook diep onder de indruk van Ableton Live. Al ben ik iemand die in het verleden met Cubase VST gewerkt heeft. Het is veel sneller om Ableton te leren dan welk ander sequence programma dat ik ken. Op MIDI gebied is het een andere aanpak dan Cubase, maar het is veel gebruikersvriendelijker. Ik ga binnenkort Live aanschaffen en ik raad mensen het ook aan, vooral na de stabiliteit van de demo ervan te hebben ervaren.
Doen! Btw, de demo van Live op de site van Ableton geeft je een heel goed beeld van wat kan en niet.
Download en spelen maar. Ik heb eerst zitten twijfelen tussen Acid en Live, maar nu weet ik welke het wordt.

:doei:
Yoonchi
 
Persoonlijk ben ik niet zo kapot van Live als productie sequencer (voor performances is het echter toppie). Vergeleken met Sonar of Cubase SX (my weapon of choice) ontbreekt er toch wel een hele hoop diepgang qua MIDI editing en audio routing. Nadeel van een pakket als Sonar en Cubase is wel dat je er (zeker vergeleken met Live) behoorlijk wat tijd in moet stoppen voordat je er echt handig mee wordt, bovendien gaan deze pakketten dieper dan voor het merendeel nodig is. Kortom, Live is geen gekke keuze. Mocht Live je te duur zijn, kijk dan es naar bijvoorbeeld Cubase SE.
 
Misschien is Tracktion een nadere beschouwing waard.
Ik werk er nu een maand of drie mee en nog steeds tot groot genoegen. Het werkt intuitief (vind ik dan), doet wat het moet doen zonder al te veel toeters en bellen.


groet

Tom
 
Back
Top