Stemseparators, Izotope RX advanced, Steinberg Spectralayers, of??

Lid sinds
22 Maart 2008
Berichten
10.010
Locatie
-
Het wemelt tegenwoordig van de appjes en online diensten die ongeveer allemaal dezelfde elementen van een muziekstuk kunnen extracten, of killen.. Drums, Bass, Instruments, Vocals.. etc..
Ik gebruik nu soms een DJ programma om de zanglijn uit een track te halen zodat ik er overheen kan saxen.. klinkt opzich redelijk maar ik kom soms opnames waarin bv alleen de Lead vocalen zijn ge-killed en de achtergrondkoortjes, die vaak stereo zijn er nog wel inzitten.. vaak wel met artifx als kraakjes in dat wat eens de leadvocal was.
Ik ben een beetje aan het zoeken naar de bron.. welke tool wordt hiervoor gebruikt of kan dit? En kun je ook bv een instrument als een sax in een opname markeren als een soort laag en herkennen (AI?)

Als ik een beetje zoek naar de toonaangevendeprogramma's kom ik Izotope RX advanced en Steinberg Spectralayers tegen. Gaan die verder dan de standaard pre-selected stems? Zijn er bv ook mogelijkheden om een stuk audio waar een instrument of melodie in zit te laten analyseren en de delen waar de melodie zit kunt selecteren en deze kunt muten?? Ik zie bij Izotope heel veel mogelijkheden voor restoration in de advanced versie maar kom verder niet zoveel features tegen.. Is er hier iemand die met beiden programma's bekend is, of misschien werkt met iets anders wat nog verder gaat?

Thanks! :okdan:
 
Ik ben er nog niet aan toegekomen om de SOS te halen.. maar door mijn zoekpogingen op YT kwam Ripx in mijn zoekresultaten, zag er veel belovend uit!! Daarmee zie je de noten van alle instrumenten in een virtuele pianobar en kun je deze rangschikken in instrumenten en zo uit de mix halen.. dat is ongeveer wat ik zoek.. Maar moet het nog testen..
 
Ik ben er nog niet aan toegekomen om de SOS te halen.. maar door mijn zoekpogingen op YT kwam Ripx in mijn zoekresultaten, zag er veel belovend uit!! Daarmee zie je de noten van alle instrumenten in een virtuele pianobar en kun je deze rangschikken in instrumenten en zo uit de mix halen.. dat is ongeveer wat ik zoek.. Maar moet het nog testen..
Geen SoS maar Interface..

 
Dit filmpje gezien trouwens? Is een Nederlander btw :-)

 
Oops.. Ja.. Interface.. maar moet ff naar een grotere winkel om dit te kopen vrees ik..

Die video heb ik volgens mij ook gezien.. hoor je bijna niks van dat het een Nederlander is.. (haha*D)
 
Ripx even getest.. kan helemaal niks met een saxpartij.. deelt het bij strings en er zitten tig melodielijnen in, ook boventonen van de sax moet je apart deleten.. Paar saxopnames geprobeerd maar geen echt goed resultaat... in tegenstelling tot vocalen.. die kun je er best goed uit filteren..
Wel een heel uitgebreid programma voor wat het kost. Had ook Demix Pro geprobeerd.. daar zag ik ook een Pianoroll maar zit er sinds de versie die ik testte (4) niet meer in.. wel in de oudere versie.
Demix 4 is 640 euro, Ripx 250 dacht ik.. Best aantrekkelijk geprijsd in vergelijk met Izotope en Spectral layers.. Ripx heeft te gekke mogelijkheden maar doet niet echt wat ik ervan verlang helaas..

Oh.. Demix Pro is een trial die 7 dagen duurt en daarna start een Maandelijks subscriptionplan.. dat moet je weer apart beëindigen bij Fastspring anders heb je een betaalachterstand.. best tricky.. Ripx is gewoon een demo die het 21 dagen dmv een activatiecode.. :)
 
Gebruik deze zelf niet maar 'Serato stems' blijkt goed te zijn!
 
6 maanden terug was Virtual DJ beter.. geen idee hoe het nu is... Ik gebruik het om zanglijnen te killen en dan eroverheen saxen.. Klinkt soms best goed.. maar je hebt niet de keuze uit veel instrumenten.. of om noten van instrumenten te categoriseren dmv een pianoroll.. Dat zag er veelbelovend uit in Ripx..



Hier is de zang met Virtual DJ gekilled..

 
Laatst gewijzigd:
Ongelofelijk.. Ik heb een hele zooi ingespeelde orkestbanden voor gigs waarvan sommige letterlijk en figuurlijk m'n stront 'n beetje uitkomen.. ugly klinkende romplers ipv echte instrumenten.. en zelf inspelen niet te doen / veel teveel werk.. . Als ik dan de gekilde versies hoor begin ik bijna te twijfelen..
Ok.. Audio van een Sax killen gaat em niet worden maar het resultaat met lead vocalen is toch wel behoorlijk goed!! en wat je uit een audiobestand weglaat kun je ook exporteren.. :)

Zonder lead vocals

Met lead vocals


Zonder lead vocals

Met lead vocals
 
Laatst gewijzigd:
..en kun je met dat/die programma(’s) het ook makkelijk andersom doen?

Alles killen behalve de vocals? Ik zou zelf dat graag willen.. beetje fatsoenlijke acapella’s maken.
 
..en kun je met dat/die programma(’s) het ook makkelijk andersom doen?

Alles killen behalve de vocals? Ik zou zelf dat graag willen.. beetje fatsoenlijke acapella’s maken.
Idd.. je kunt het process ook wat het eruit haalt laten extracten.. deze doet het aardig goed en is freeware. ;) GitHub - Anjok07/ultimatevocalremovergui: GUI for a Vocal Remover that uses Deep Neural Networks.

Het blijft altijd 'n beetje onnatuurlijk klinken.. ook afhankelijk van wat er aan instrumenten in dezelfde toon achter klinkt.. maar het is wel een stuk verbeterd de laatste jaren..

 
Back
Top