lowlands 2006

h ik heb hier de foto,s
foto,s lowlands 2006
ik heb ook nog een hoop synths gespot,
moog prodigy, fender rhodes bij zero 7
arp 2600 the infadels
verder was het vrij moeilijk te zien. merken worden vaak afgeplakt, een opstelling op het podium die vanuit de zaal moeilijk te zien is weinig licht enz
 
Origineel geplaatst door mono-poly
Hoe was Ministry?

HARD, strak, vet! Kende weinig materiaal van ze, maar klonk super!

Mijn hoogtepunten van 2006:

Opeth (Wat een waanzinnig goeie band, elke keer weer...)
Corvus Corax (Verrassing van het festival!)
Muse (Gewoon goed.. )
Pennywise (Feeeeeest in de tent!)
Mastodon (Jammer van het geluid, maar superstrakke band!)
Massive Attack (Lekker onderuit op het gras en genieten maar)
Placebo (Nooit eerder moeite genomen om ze uit te checken, maar steengoeie band!)
Bong-Ra (Kneiterhard, superdruk en beregezellig!)
Gorefest (Strak, hard, meesterdrummer!)
Fun Lovin' Criminals (Heerlijke muziek, biertje in de hand, zonnetje erbij en genieten maar!)

Ik vergeet ongetwijfeld de helft, maar al met al was het een waanzinnig weekend!
Alleen de situatie op camping 5 was echt ernstig.. Op donderdagavond al was het zo moerassig dat je tot je enkels in de drab stond, geen houtsnippers op de wandelpaden, erg jammer.. Totaan zondag kon je de camping-5-mensen herkennen aan het feit dat ze totaan de knieƫn onder de modder zaten, en de rest van de campinggasten niet.. Njah, kamperen is afzien he :)
 
Ja, 't was weer mooi. Positieve uitschieters waren voor mij Zero 7, The Knife, Nizlopi, Tiga en Joris Voorn.

Qua gear niet veel gespot. Motor had een Microkorg staan, !Forward Russia! speelde flauwe arpeggio's op een MS2000. Muse had achter de drummer een onnoemelijk grote modulaire synth staan. In de X-ray stond nog een (erg leuke) act met 'n MS20, maar ik ben de naam ff kwijt.
 
ok ok ok, het blijft een kwestie van smaak. maar je hebt goede smaak en slechte smaak.

de topper van lowlands wordt volgend jaar (deo volente) 60 en speelt bijna alles dat de helft (of meer) jonger is nog steeds naar huis. en dat is eigenlijk wel een triest gegeven.
 
Origineel geplaatst door DavidMenting
Ja, 't was weer mooi. Positieve uitschieters waren voor mij Zero 7, The Knife, Nizlopi, Tiga en Joris Voorn.

Qua gear niet veel gespot. Motor had een Microkorg staan, !Forward Russia! speelde flauwe arpeggio's op een MS2000. Muse had achter de drummer een onnoemelijk grote modulaire synth staan. In de X-ray stond nog een (erg leuke) act met 'n MS20, maar ik ben de naam ff kwijt.

Dat waren the Subs uit Gent. Daarvoor trouwens Elitechnique uit De Haag met MPC, Simmons, Nord Lead 2, Ouwe AKG Galm, Eventide dsp7000 s6000, microkorg, korg 700 en diverse moog pedaaltjes...
 
Re: lowlands 2006

Origineel geplaatst door bliepertronic
wie gaan er allemaal??
en welke synths heb je allemaal gespot op het podium??

lekkah belangryk...ok
ik wilde pendulum zien omdat ze eg muziek uit een laptop halen die ik met mn ...DING
nie kan,...fattuh shit dus
letop doa dogs on acid ,...eind sept in heerhugowaard wer met pendulum....
en goldi & grooveridert ,...en ben xo ,..[=doa]
watch it4 tha d&b heads
maar pendulum die hebben eg geen cs80/prophet /or wat dan ok staan ,...
maar wel dikke beats ...als er iemand is die beweerd[t] dat er dikker zijn ,..name it


en nie gelijk met dj shadow beginnen ,...
:halleluja maar goed ik waster nie
en wat zie je op tv beginning bands ,..ook ok ,...alleen die kxt kapsels
haha
:okdan:
 
Re: Re: lowlands 2006

Re: Re: lowlands 2006

Origineel geplaatst door R-ond
lekkah belangryk...ok
ik wilde pendulum zien omdat ze eg muziek uit een laptop halen die ik met mn ...DING
nie kan,...fattuh shit dus
letop doa dogs on acid ,...eind sept in heerhugowaard wer met pendulum....
en goldi & grooveridert ,...en ben xo ,..[=doa]
watch it4 tha d&b heads
maar pendulum die hebben eg geen cs80/prophet /or wat dan ok staan ,...
maar wel dikke beats ...als er iemand is die beweerd[t] dat er dikker zijn ,..name it


en nie gelijk met dj shadow beginnen ,...
:halleluja maar goed ik waster nie
en wat zie je op tv beginning bands ,..ook ok ,...alleen die kxt kapsels
haha
:okdan:

ben ik nou de enige die hier niets van snap??. :confused:
 
Re: Re: Re: lowlands 2006

Re: Re: Re: lowlands 2006

Origineel geplaatst door nomore
ben ik nou de enige die hier niets van snap??. :confused:

je kent toch ron wel?
 
Ben uiteindelijk toch naar LL geweest en t was toch best wel leuk, vooral die momenten waar we het programma gewoon ff lieten varen en ergens gingen chillen. Ik vind de muziek op Lowlands een beetje een bijkomstigheid geworden en dat merk je ook bij veel publiek.
Zelf heb ik altijd ontzettend last van mijn onderrug als ik onuitgerust stilsta in drukbezochte tenten, en dat is een beetje killend voor mijn plezier vaak. Ik mis dan ook een Higher ground en de (vroeger) kleine India tent heel erg...
Bovendien merkte je echt overal dat het festival uitverkocht was.

Maar toch een paar leuke dingen gezien. Opeth kende ik alleen van naam, ik werd er naar meegenomen door een vriendin, maar jeuz, de beste soundscapes die ik gehoord hep op LL kwamen toch echt van deze metalmannen. Positieve verrassing!
Verder was Opgezwolle qua sfeer echt het toppunt en van Massive Attack gwoon heel erg genoten.
the Noisettes was ook best koel, kende hen eveneens totaal niet.
Verder was er zondagnacht veel drum Ā“n bass in de India tent, waar ik veel zin in had van te voren, maar de sfeer bij dedicated feesten vond ik bijlange na niet geevenaard. En dan Planet Pendulum: wat een kutoptreden zeg... een zuigende MC waar ze weliswaar niks aan konden doen, maar goed dan ook nog veel slecht inmixen en sjit.
Dj Marky had de beste skills van die avond.
 
Origineel geplaatst door Rubmanation
Dj Marky had de beste skills van die avond. [/B]

Dan heb je misschien niet de show van DJ A-trak, vijfvoudig wereldkampioen scratchen, in de X-ray gezien ?
 
zal wel weer een zeikerd zijn maar infadels nemen geen 2600 mee op het podium. Zal 't zondag eens even verifieren. mpc, synthtje, mixert en een heel vervelend clappad...
 
Origineel geplaatst door sander
Vanavond op de vpro ned 3 wordt er nog wat uitgezonden. 5/6 staat er. Dus misschien morgen laatste deel.


kheb stukkie urbance squad gezien op ...tv
mwhaa vondt wel ok [of omdat ik utregs benzeker...]
dat er niemand pendulum heeft gezien ,...?
komen helemaaaaal uit "downunder" vettuh drum & bass :bekdicht:
ik hou m bxk maar weer anders begryp ter niemand wat van ....

[las net it begin van dit draadje ; wat een gezeik weer over druqs....zijn festival daar niet voor ,...
om druqs aan de man te brengen ]
zeik mode uit !!
:geslaagd:

zomoet t ook weer niet !!! HAHAHA
http://blieb.fotopic.net/p33092010.html
 
Ik vond Pendulum echt een aanfluiting. De muziek viel zowat weg omdat de microfoon van de mc te hard stond. En is er eigenlijk nog wat veranderd in het genre Drum 'n Bass in de afgelopen vijf jaar?
 
Origineel geplaatst door Rubmanation
Opeth kende ik alleen van naam, ik werd er naar meegenomen door een vriendin, maar jeuz, de beste soundscapes die ik gehoord hep op LL kwamen toch echt van deze metalmannen. Positieve verrassing!

Was inderdaad een geweldig optreden!! Heb ze nu al vaker gezien, maar weten me keer op keer weer te verrassen.. Geniale band!! :halleluja
 
Origineel geplaatst door Jena_mu6
festival is toch een ander woord voor drugs?


Ja in Holland....maaruh in Belgie is dat even een andere zaak...wat een verschil zeg..Op Lowlands laat blank middenklasse Nederland zich 3 dagen vol lopen met drank/wiet/pillen/coke etc etc....nu ik gezien heb hoe relaxed het in Belgie is op Pukkelpop zonder deze excessen begin ik toch in te zien dat ik dat iets meer kan waarderen..Ik ben geen dominee en heb zelf ook regelmatig mijn best gedaan op geestverrruimend vlak maar ik vraag me wel eens af wat the point is in Nederland.....Het gaat wel erg hard zeg maar...
 
Back
Top