Digitaal Signaal Splitsen

djjustb

Ingeburgerd
Lid sinds
30 juli 2006
Berichten
65
Locatie
Zoetermeer
Hallo,

Ik wil het digitale signaal wat uit mijn Yamaha 01v komt, laten lopen naar mijn PC audio kaart en naar mijn Yamaha A3000 sampler.

Is dit zomaar mogelijk om een splitter aan te sluiten, of moet ik een special converter daarvoor hebben?

Bedankt!
 
Hey, bedankt voor de overweldigende reacties... 8)

Ik heb zelf maar de gok gewaagd. Bij de Mediamarkt een vergulde cinch plug gekocht en het werkt! Klinkt super, zonder problemen!
 
Hallo,

Ik ben ook opzoek naar een converter om mijn digitale spdif uitgang van mijn m-audio 2496 geluidskaart aan te kunnen sluiten op mijn analoge mixer. Wat heb je precies gekocht. Heb gegoogled naar cinch plug maar zie verschillende kabels en pluggen. Zou je me een link kunnen sturen wat de cinch plug precies is.

Alvast bedankt.
 
Cinch plug is een ouwerwetse tulp stekker:

cinch.jpg


Als jouw "digitale" s/pdif aansluiting (dat zijn ze allemaal) gewoon een optische is, dus met een TOSLINK stekker...

851031side.jpg


... dan kan je een speciaal optisch -> coax convertertje kopen.
Zoiets dus:

m-audio_co2_optical_coax_converter_pimx_131988.jpg


Kost een euro of 50. Zie bijv.: http://www.thomann.de/thoiw7_m-audio_co2_optical_coax_converter_prodinfo.html
 
Laatst gewijzigd:
SPDIF is normaliter een elektrisch digitaal signaal, dat weliswaar een tulp connector heeft, maar het behoeft een video kabel vanwege de impedantie. TOSlink is een optisch digitaal signaal.

De M-Audio CO-2 converteert het elektrisch digitale signaal naar optisch digitaal en omgekeerd.
Maa hij converteert het niet van digitaal naar analoog!
 
Origineel geplaatst door MrM
SPDIF is normaliter een elektrisch digitaal signaal, dat weliswaar een tulp connector heeft, maar het behoeft een video kabel vanwege de impedantie. TOSlink is een optisch digitaal signaal.

De M-Audio CO-2 converteert het elektrisch digitale signaal naar optisch digitaal en omgekeerd.
Maa hij converteert het niet van digitaal naar analoog!

Dus Ik heb niets aan die M-audio CO-2? =(

Wat in hemelsnaam kan ik nou doen om m'n Spdif uitgang aan te kunnen sluiten op m'n analoge mixer?
Please helpp ;{

Voor de duidelijkheid ik heb deze geluidskaart en zie de Spdif uit en ingangen naast de Midi connectors.
m-audio_2496_mid.jpg
 
Dan heb je een externe DAC nodig, maar die zijn best wel prijzig geloof ik... (misschien bestaan er ook wel goedkopere hoor..)

Krijg je met de SPDIF aansluiting een extra audiopoort er bij? (zie driver), of geeft deze hetzelfde signaal weer als de analoge uitgang maar dan digitaal. In het laatste geval heeft een externe DAC namelijk geen zin.
 
Origineel geplaatst door Afiso
Dus Ik heb niets aan die M-audio CO-2? =(

Wat in hemelsnaam kan ik nou doen om m'n Spdif uitgang aan te kunnen sluiten op m'n analoge mixer?
Please helpp ;{

Voor de duidelijkheid ik heb deze geluidskaart en zie de Spdif uit en ingangen naast de Midi connectors.
m-audio_2496_mid.jpg
Jij hebt niets aan een CO-2, want je wilt je analoge uitgang gebruiken.

Welke analoge uitgang? Degene die gewoon op je 24-96 zit, je weet wel, je kaart in je computer :)

Het tulp connectortje links van je MIDI connector is analoog uit (rechter kanaal), de connector ernaast is analoog uit (linker kanaal).

Tenminste, in de manual staat dat zo beschreven : http://de.m-audio.com/images/global/manuals/m_dap.pdf
 
Laatst gewijzigd:
Oh shit, sorry voor de verkeerde info. Ik had niet gelezen dat je het wilde aansluiten op een ANALOGE mixer.
Ook gezien de eerdere vraag in de topic.
Wil je naast de gewone analoge uitgang op je Audiophile ook nog de digitale uitgang gebruiken (zodat je 4 sporen uit hebt richting je mixer) dan kan je een eenvoudig DACje kopen. SPDIF in, Audio uit. En andersom, natuurlijk.
Ik kocht ooit een goedkope Yamaha USB soundcard/versterker met DAC functie, maar ik weet dat M-Audio ook ooit zo'n gevalletje in het aanbod had. Behringer heeft een vrij fatsoenlijk aangeschreven DAC in de aanbieding voor een miniprijsje: de Ultramatch Pro SRC-2496 kost je rond de 140 euro: http://www.behringer.com/SRC2496/index.cfm?lang=eng
Zowiezo een apparaat dat altijd nog wel eens van pas komt in de studio. Alleen jammer van de XLR pluggen voor de analoge audio. Maargoed, een daar valt wel een mouw aan te passen.

src2496_medium.jpg
 
Laatst gewijzigd:
Bedankt voor de info maar 140 euro wordt me een te dure grap voor 1 extra uitgang, koop ik liever een extra m-audio kaart of gewoon eentje met 4 analoge uitgangen.
 
Origineel geplaatst door MrM
Jij hebt niets aan een CO-2, want je wilt je analoge uitgang gebruiken.

Welke analoge uitgang? Degene die gewoon op je 24-96 zit, je weet wel, je kaart in je computer :)

Het tulp connectortje links van je MIDI connector is analoog uit (rechter kanaal), de connector ernaast is analoog uit (linker kanaal).

Tenminste, in de manual staat dat zo beschreven : http://de.m-audio.com/images/global/manuals/m_dap.pdf

Je hebt niet goed gelezen wat ik zei. Ik zei dat ik me Spdif (digitaal) uitgangen wil gebruiken. M'n analoge gebruik ik al.
;)
 
Origineel geplaatst door organix
Dan heb je een externe DAC nodig, maar die zijn best wel prijzig geloof ik... (misschien bestaan er ook wel goedkopere hoor..)

Krijg je met de SPDIF aansluiting een extra audiopoort er bij? (zie driver), of geeft deze hetzelfde signaal weer als de analoge uitgang maar dan digitaal. In het laatste geval heeft een externe DAC namelijk geen zin.
Ik krijg een extra poort bij, want bij de software opties kan ik voor die spdif poort kiezen of die analoge poort
 
Origineel geplaatst door Afiso
Je hebt niet goed gelezen wat ik zei. ... M'n analoge gebruik ik al.
;)
Dat heb ik nergens kunnen lezen, dat je de analoge uitgangen al gebruikt...

Maar, eh, kun je dan niet gewoon die analoge dingen die nu aan je uitgangen zitten aansluiten op de uitgangen van je mengert?
Die hebben meestal 2 paar outputs...
 
Die analoge uitgangen zijn al aangesloten aan me mixer. Die spdif uitgang wil ik gewoon als extra uitgang kunnen gebruiken.
 
Back
Top