Levensduur CD-Recordables

bij die Lifetec cd's van de Aldi had ik altijd na een half jaar of een jaar gaatjes in de coating en dan kun je ze gewoon wegflikkeren. die koop ik dus sowieso niet meer. Hopelijk wordt over een tijdje flash geheugen zo goedkoop dat dat het cd spul gaat vervangen. Zal alleen nog wel even duren...

MD's gaan bij mij trouwens ook nooit kapot. Ik heb al jaren een md speler en nog nooit een onleesbare md gehad. Wel van andere mensen problemen over betrouwbaarheid gehoord, plus dat md's een kleiner bereik in het hoog hebben dan cd's.
 
ik heb zelf zeer slechte ervaringen met HP schijfjes. 10 CD-Rs in jewelcase voor een 5je
idem met nashautech, zeer slechte kwaliteit. 1 keer nooit meer


ik ga voor de proef eens een spindle Verbantims (uit de fabriek van tayio yuden) bestellen

btw heeft er iemand ervaring met het merk MediaRange???
 
Toch .. heb ik vandaag CD-r 's van 5 jaar geleden te voorschijn gehaald , altijd donker bewaard. Ze deden het nog prima.
 
ik heb zojuist de doos taiyo yudens binnen
je ziet duidelijk een kleurverschil (zeer licht blauw, bijna cyaan)
deze kleur heb ik in al die jaren nooit eerder gezien
 
Origineel geplaatst door Ramoonus
ik heb zojuist de doos taiyo yudens binnen
je ziet duidelijk een kleurverschil (zeer licht blauw, bijna cyaan)
deze kleur heb ik in al die jaren nooit eerder gezien

Een kinderhand is snel gevuld zeg ik altijd maar :D
 
wat dat betreft kun je m.i. alles betetr op harddisk bewaren, goedkoper en ik persoonlijk heb nog noiit n crash gehad
 
Origineel geplaatst door J@ker
wat dat betreft kun je m.i. alles betetr op harddisk bewaren, goedkoper en ik persoonlijk heb nog noiit n crash gehad
nee ok maar daar gaat het nu ff niet om :)
 
Origineel geplaatst door Ic3gl0vE
bij die Lifetec cd's van de Aldi had ik altijd na een half jaar of een jaar gaatjes in de coating en dan kun je ze gewoon wegflikkeren. die koop ik dus sowieso niet meer. Hopelijk wordt over een tijdje flash geheugen zo goedkoop dat dat het cd spul gaat vervangen. Zal alleen nog wel even duren...
tja hoe wou jij usb sticks gaan opbergen?
daar moeten ze nog wat voor uitvinden
 
Origineel geplaatst door J@ker
http://www.cdfreaks.com/media/
http://www.cdfreaks.com/reviews/

site met reviews/tests etc
interessante site
conclusie over vergulden CD-Rs van emtec, net zo goed als normale schijfjes van dat merk
kosten alleen 1,50 per stuk
die hoef ik dus niet meer

Denk dat het zelfde geldt voor de zwarte "vinyl" schijfjes

Ik krijg vandaag nog 2 rollen binnen van HiSpace (werd vroeger ook wel onder Emtec verkocht als ik me niet vergis)
Namelijk de "Metal" en "carbon"
15 euro / 100, geen geld
 
Origineel geplaatst door mixmannetje
Nieuwe cd-spelers hebben een sterkere laser en misschien dan inlezen in Wavelab...daarna weer branden bv.
:confused:
 
Dat een oude vlekjes audio-cd onleesbaar is, heb ik ook vaak gehad.
Zelfs in de tijd van branden....1998...met onwijs duur brandprogramma zelfs, pro...en dure pro en maxell , tdk,cd's.
Het ligt dus aan de oude stand alone speler die niet functioneert dan. (tig getest)
Ik kreeg klachten van klanten. Konden hun master niet afdraaien in huis tuin keuken cd-speler (stand-alone op hifi set)
Dus nieuwere Philips cd-speler nemen bijvoorbeeld, met spdif out en met wavelab 4 digitaal, via spdif, inlezen.
Doet het prima. Maar oude stand-alone spelers lezen vlekjes niet goed.

Een goede reparateur zei: die lasers verschillen in kracht..oude lezen het niet.
Ik koop een nieuwe cd-speler van Philips met spdif extra en ook prima leesbaar....
De twee types in de studio waren dus nieuw, maar die van sommige klanten niet....allerlei kuren hoorde je...
Bleken oudere types allemaal.

Wavelab leest net zo lang overnieuw tot ie het herkent...via je cd-speler in je pc dan , of het moet wel heel erg zijn.
Heeft mij ook wel eens geholpen.
 
Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Ramoonus
interessante site
conclusie over vergulden CD-Rs van emtec, net zo goed als normale schijfjes van dat merk
kosten alleen 1,50 per stuk
die hoef ik dus niet meer

Denk dat het zelfde geldt voor de zwarte "vinyl" schijfjes

Ik krijg vandaag nog 2 rollen binnen van HiSpace (werd vroeger ook wel onder Emtec verkocht als ik me niet vergis)
Namelijk de "Metal" en "carbon"
15 euro / 100, geen geld
heb zojuist ff de carbon`s bekeken (zwart van onderen) en vergeleken met de BASF/Emtec CDs
conclusie, zelfde fabriek... staat ook op t doosje ;)
idem voor emtec gold

alleen betaal ik geen 8 euro per 5 zoals bij de mediamarkt
maar minder dan 8 euro per 50 :D

hispace bestaat ondertussen niet meer, oude voorraden worden verkocht :)
HiSpace = MPOtec = emtec
 
Origineel geplaatst door Ramoonus
heb zojuist ff de carbon`s bekeken (zwart van onderen) en vergeleken met de BASF/Emtec CDs
conclusie, zelfde fabriek... staat ook op t doosje ;)
idem voor emtec gold

alleen betaal ik geen 8 euro per 5 zoals bij de mediamarkt
maar minder dan 8 euro per 50 :D

hispace bestaat ondertussen niet meer, oude voorraden worden verkocht :)
HiSpace = MPOtec = emtec

Ik heb overigens niet zulke goede ervaring met Emtec, maar misschien ben ik de enige. Ik had laatst een spindeltje DVD+R's die maar 50/50 door het brandproces heen kwamen en daarna was het nog 's 50/50 of de DVD wel leesbaar was. En ja, ik heb echt een brander die +R aan kan (en ook nog 's een spliternieuwe).
Van de 25 zijn er iets van 15 weggegooid en de andere 10 vertrouw ik eigenlijk voor geen meter.

Misschien een maandagochtend spindle, maar ik koop geen Emtec meer in ieder geval.
 
Origineel geplaatst door etaoin
Ik heb overigens niet zulke goede ervaring met Emtec, maar misschien ben ik de enige. Ik had laatst een spindeltje DVD+R's die maar 50/50 door het brandproces heen kwamen en daarna was het nog 's 50/50 of de DVD wel leesbaar was. En ja, ik heb echt een brander die +R aan kan (en ook nog 's een spliternieuwe).
Van de 25 zijn er iets van 15 weggegooid en de andere 10 vertrouw ik eigenlijk voor geen meter.

Misschien een maandagochtend spindle, maar ik koop geen Emtec meer in ieder geval.
nog nooit problemen gehad met emtec
zowel dvd+r`s als cd-r`s

dat soort problemen - tikken enzo - had ik met HP en Nashautec .. die hoef ik nooit meer
 
Origineel geplaatst door Ramoonus
nog nooit problemen gehad met emtec
zowel dvd+r`s als cd-r`s

dat soort problemen - tikken enzo - had ik met HP en Nashautec .. die hoef ik nooit meer

Zo heeft iedereen denk ik wel een merk dat het lekkerst werkt met zijn of haar merk brander(s). Ik ben uiteindelijk uitgekomen op Sony's. Daarmee op ik een 100% succes-rate op alle branders hier in huis.
 
slecht nieuws

slecht nieuws

wou gisteren een cd afspelen
eerst dacht ik dat mn speler er de brui aan gaf, aangezien ie na een flinke klap het nog niet wou doen
en andere cds wel pakte
ga je de bron zoeken
het is een HP schijfje van nog geen 2 jaar oud

dus ik ga vandaag alle cd`s in het huis na om alle schijfjes die het nog doen te backuppen

=(
maar de tol is hoog
 
Eeergisteren had ik nog een ouwere CD-R en in de aluminium zaten gewoon gaten in.
Blijkbaar te goedkoop k*tmerk.
Het orgineel staat nog op een HD dus een ramp is het niet.
 
De bovenkant (in feite de meest kwetsbare kant) is vaak ook erg belabberd bij goedkope CD-Rs inderdaad. Soms schilfert het er ineens van af.
 
Back
Top