Gekko Arpeggio (standalone)

RSB

Whoehahaha
Lid sinds
23 november 2005
Berichten
10.490
Locatie
G'chem
Iemand bekend met dit product? Ik vond het op de Waldorf site (ik ben tegenwoordig in bezit van een Pulse :D ) Het leek mij wel intressant maar was een beetje opzoek naar gebruikerservaringen.

The Waldorfsite: http://www.waldorf.synth.net/gekko.html


Do you want rhythm?
A long time it wasn't available on the market, now it is re-incarnated in this small orange box: the arpeggiator. In the past, it pushed the creativity of our musical ancestors, and now we can finally feel the pulsing, driving elements of electronical music again. The Gekko Arpeggio creates brillant arpeggios which can be played back by any MIDI tone generator or recorded with any sequencer. Synchronized to MIDI clock, for sure. And all that with one button: you simply define a range on your keyboard where you can control the arpeggiator functions like tempo, rhythm, octave range etc.in a convenient way. Why wait? Let yourself impress by the Gekko Arpeggio! It's worth it.


Technical features:

* 1 amoebic button > Amoebic :confused:
* 1 extra-bright red mega-LED
* MIDI In/Out
* Power supply via MIDI, no battery or adapter necessary > :okdan:
* Orange Macrolon designer chassis
* Mountable to virtually any location via Velcro strips


Ik wilde hem gaan gebruiken voor mijn Juno106. leek mij ideaal :D
 

Attachments

  • gekko.jpg
    gekko.jpg
    17,2 KB · Bekeken: 61
Is een leuk ding, naar het schijnt. MIDI powered, dus geen adapter of batterijen nodig.
Ik heb er wel eens naar zitten kijken, de bediening is niet heel erg simpel, dat gaat via een midi keyboard aangesloten op de Gekko en dan nootinformatie inschieten.

Je zag 'm heel af en toe nog nieuw voorbij komen op Ebay, er schijnt een keer een hele doos van die apparaatjes opgedoken te zijn in Duitsland.

Weetje: De Gekko werd ontwikkeld door een Nederlander trouwens!
 
Ik heb er ook weleens over na gedacht om er een te proberen. Ze zijn hier bijvoorbeeld nog te koop. 50 Euro vind ik toch net even te gek voor iets wat ik eigenlijk meer beschouw als een gadget.

Er is ook nog een gekko chord. Een soort chord memory apparaatje.
 
Tja, je kan ook gewoon een arpeggiator in je sequencer gebruiken. Of standalone arpeggiator software.
Niet dat ik daarmee iets wil afdoen aan een lekkere arpeggiator; ik raak maar niet uitgekeken op die in m'n K5000.
 
Origineel geplaatst door Hanz
Weetje: De Gekko werd ontwikkeld door een Nederlander trouwens!

Dat had ik al gevonden op dit forum :okdan: (wat een goed forum is dit ook he ;) )
Maar ze zijn dus schaars als ik jou tekst goed begrijpt. Ik heb ook zitten zoeken op internet of ik ze ergens te koop zag staan. Die in Duitsland zijn iig niet duur

Is die gekko wel te gebruiken samen met een juno en een amp??? of niet...
Heb je perse nog een ander klavier nodig :confused:

Offtopic
Die Nederlander die dit ding dus ontwikkeld heeft nu nog iets gemaakt wat nog geen naam heeft maar je kan duidelijk zien dat Waldorf dicht bij zijn hart zit :D Het is een soort controlpanel voor in je huis.

www.yils.nl
 

Attachments

  • wallmod_small.jpg
    wallmod_small.jpg
    6,7 KB · Bekeken: 63
Als je er eentje wil, dan zou ik zeker die in Duitsland doen.
50 Euro is niet te duur voor een nieuwe, toch?

Je had het over een Juno106, die heeft MIDI, dus daar kan je prima je Gekko op aansluiten.
Voor standalone is dat best een leuke optie. Ik snap ook niet waarom Roland de arp uit de 106 heeft gehaald terwijl de 6 en 60 zo'n fijne uitvoering ervan hebben.
 
€50 is idd niet duur. Ik snap alleen nog niet hoe dat moet gaan werken met mijn juno maar dat komt wel goed denk ik. Ik hoop dat nog iemand reageert op deze topic die er 1 in zijn bezit heeft en even zijn ervaringen met ons deelt.

Tot die tijd blijft de link naar Duitsland in mijn favorieten staan ;)
 
Laatst gewijzigd:
Ik had die al gedownload maar het is Duits :( en dan heb ik niet gehad op school. (gelukkig ;) )
Opzich vat ik het wel maar dat iis minimaal.

[edit] Oeps de manual is 2 talig :stupid :stupid :stupid ik heb niks gezegt
 
Back
Top