Ableton Live 6 nieuws

Origineel geplaatst door Roel
is er verder niet echt vlg mij? 8o

kan sonic foundry acid wel beat detect doen en elastische audio truukjes?

Midi tracks?
Midi controlers?
Automatisering?
Non stop live performing?
 
Origineel geplaatst door Roel
is er verder niet echt vlg mij? 8o

kan sonic foundry acid wel beat detect doen en elastische audio truukjes?

Ja:)
Volgens mij heeft ableton het daar zelfs een beetje van gepikt :D
Acid was de eerste
 
Hoe zit dat trouwens met transposing

is het nu in 6 wel mogelijk om groepen en individuele tracks te transposen??? Echt een zwaar gemis van ableton tot nu toe. maar mischien is mijn werkwijze onorthodox.
 
kom maar op met Live6. voor mij zitten er meer dan genoeg nieuwe dingen in om een nieuwe versie te rechtvaardigen. tzal voor mij zelfs de aanleiding zijn om een nieuwe intelmac powerbook aan te schaffen. live is de top voor mij, voor zowel studio producen als live performen, en in 6 zie ik een boel nieuwe coole features. ik vind trouwens dat alle commentaar ietwat onzinnig is tot we het aan den lijve kunnen ondervinden met de beta of demo. (beta is natuurlijk weer gevaarlijk omdat dat nog geen definitieve versie is)
 
transponeren?

transponeren?

Origineel geplaatst door bobaphat
Hoe zit dat trouwens met transposing

is het nu in 6 wel mogelijk om groepen en individuele tracks te transposen??? Echt een zwaar gemis van ableton tot nu toe. maar mischien is mijn werkwijze onorthodox.
Ik denk dat individuele tracks transponeren in al in Live 5.2 zit, toch? Ik heb Live nog niet, maar de demo geeft wel de mogelijkheid voor individueel tracks transponeren. En over groups weet ik nog niet, want ik ben nog niet zover met de tutorial, :walker:

Ik heb wel een vraag voor de huidige gebruikers van Live 5: Is het gebruik van Rewire(Rebirth en Reason 3) wel betrouwbaar? Met Rebirth gaat het prima in de demo. Ik ben benieuwd of Reason ook goed werkt.

:doei:
Yoonchi.
 
wellicht hiermee geen last van al die bugs :P

robert henke zn home made Monolake Live Perfomance Instrument.

monodeck2_12.jpg


wauw

http://www.monolake.de/monodeck2images.html
 
Origineel geplaatst door mono-poly
Zonder software zal dat ding niet veel doen hoor.

wat doe jij eigelijk in deze thread mono? er is niks analoogs aan ableton of die midicontroller!!! :D
 
Origineel geplaatst door isnieZot
wat doe jij eigelijk in deze thread mono? er is niks analoogs aan ableton of die midicontroller!!! :D

De potmeters geven een analoog voltage af aan de microprocessor van de controler. :D
 
Eh ja,

Maar goed.

Ik hoop op nieuwe oude features die ableton al lang beter hadden kunnen maken.
Ben niet de enige daar in, het A.F staat er vol mee.

Als je goed zeikt en mikt, pis je nooit naast de pot
 
Bericht door een moderator:
Opgeschoond. Zullen we 't gezellig houden met dit mooie weer? :eureka:
 
Origineel geplaatst door anoniempje
van mij mag de midi in wel wat beter geimplenteerd worden, m a w, dat elke synth standaard met z,n ins en outs aan ableton hangt en niet dat ik zelf de midi in elke keer moet selecteren, op die manier kan je met live getweak ook maar 1 midi instrument gebruiken en uitsturen/opnemen . werkt behoorlijk irriterent


1 keer instellen, dan bewaren als template..
tadaaa...
 
Re: transponeren?

Re: transponeren?

Origineel geplaatst door Yoonchi
Ik denk dat individuele tracks transponeren in al in Live 5.2 zit, toch? Ik heb Live nog niet, maar de demo geeft wel de mogelijkheid voor individueel tracks transponeren. En over groups weet ik nog niet, want ik ben nog niet zover met de tutorial, :walker:

Yoonchi.


kan dat track transpose ook in 5.0?? Zoja hoe dan? Er staat niet iets in de manual hier over




Een rviend van mij runt 5.0 met reason en het loopt top,
 
Re: Re: transponeren?

Re: Re: transponeren?

Origineel geplaatst door bobaphat
kan dat track transpose ook in 5.0?? Zoja hoe dan? Er staat niet iets in de manual hier over
dan heb je de manual niet goed gelezen.. dat kan al sinds v.1...
audio; selecteer een audioclip; links daarvan staat je transpose..

sinds v.4
midi; Pitch plugin
 
of je hebt mn post niet goed gelezen dude,,, ik heb het over MID tracksI,,,,
 
Origineel geplaatst door bobaphat
of je hebt mn post niet goed gelezen dude,,, ik heb het over MID tracksI,,,,
L E Z E N dude... :confused:

dus ik herhaal;
sinds v.4
midi; Pitch plugin
 
Back
Top