EboSuite: gebruik Ableton Live als VJ Software

bombario

Ouwe rot
Lid sinds
9 januari 2004
Berichten
4.648
Locatie
Zwolle
Ik stuitte net op EboSuite. Dat is een plug-in waarmee je uitgebreide video- en VJ-mogelijkheden toevoegt aan Ableton Live. Zo kun je video's o.a. knippen, loopen, slicen en warpen in de maat van de muziek. Ook kun je videoclips triggeren met een Ableton Push.

Geen idee of het allemaal werkt, maar versie 2 is net uit en het is in elk geval origineel 👍



 
Er zijn ook DMX kastjes die je met USB aansluit, waarna je met Ableton een hele lichtshow kunt syncen aan je performance. Als ik weer wat meer tijd heb wil ik daar eens mee gaan spelen. Enige wat ik me afvraag is hoe je dat in een discotheek koppelt aan wat ze daar hebben, of dat je zelf de hele lichtshow moet regelen.
 
Er zijn ook DMX kastjes die je met USB aansluit, waarna je met Ableton een hele lichtshow kunt syncen aan je performance.
Tof! Ik vind VJ'en heel interessant, vroeger ook regelmatig mee gespeeld. Nu geen tijd voor, maar ik houd het wel in mijn achterhoofd. Geluid, licht en zelfs geur erbij versterkt de beleving 👍
 
ik dacht dat dit al vele jaren kon met ableton maar je ziet nooit iemand dat doen...
 
Back
Top