SP-808 Midi Data

Ethereal

Instant Fuck-up
Lid sinds
25 februari 2003
Berichten
1.511
Locatie
Varsseveld
Weet er iemand of de pads van de SP-808 van Roland ook midi-data uitsturen? Lijkt me ideaal om zo mijn patterns in mijn computer te kunnen 'drummen'!
 
Staat denk ik wel in de manual, toch? En die kun je als 't goed is gewoon downloaden van de Roland site.
 
ik heb een sp808 gehad..
die pads kunnen geen midi signaal uitzenden helaas...
alleen die d-beam controller kan signalen verzenden..
dit is zowel bij de sp808 als de sp808ex zo.. want ik had eerst de oude firmware en daarna de nieuwe erop.
 
Thanks! Wel waanzinnig zonde, maargoed, dan kan hij tenminste uit mijn midi-setup :)
Leek me waanzinnig, ook voor live, om zo verschillende parts uit Ableton aan te sturen, of om gewoon drumpartijen in te kloppen.. Njah, dan maar doorsparen voor een Trigger Finger :)

Thanks in ieder geval, deze kan nu wel dicht denkik! :okdan:
 
midi parameters in ablteton besturen met die d-beam is ook echt de shit!!..
maar of je daar zon grote sp88 voor mee zou nemen.. haha
 
is een losse akai mpd 16 niet wat ? in engeland zijn die dingen nog maar 80 pond na die introductie van de nieuwere akai , ik denk een kwestie van even wachten voor ze hier net zo laag geprijsd zijn

of die controllers die speciaal voor ableton ontworpen waren, ik weet de naam zo niet uit m,n hoofd ik dacht iets met fader vox ofzo? zitten in elk geval genoeg knoppen op om een zee van kanalen te muten/unmuten.
 
Is inderdaad een mooie aanbieding.. Njah, het was wel te mooi geweest als de SP daarvoor bruikbaar was geweest, erg jammer!! Dan maar mezelf suf-samplen :)
 
Back
Top