Probleem met midi naar audio

vcf 1

Ingeburgerd
Lid sinds
22 september 2005
Berichten
37
Locatie
Oosterhout
Ik zit met het volgende probleem:

Ik heb een track gemaakt in Fl Studio. Deze track bevat dus samples, softsynths en mijn virus. Nu kan ik heel die track exporteren als wave wat geen probleem opleverd. Het probleem zit hem in het midi gedeelte, dit zal ik dus moeten sampelen wat ik dus doe met Soundforge 8.0.

Ik heb een Behringer MX2004 mengpaneel.
Ik heb op mijn mixer kanaal waar mijn virus opzit de eq hoog tot de helft open staan, voor
de lage tonen hetzelfe en voor de hoge midden tonen ook.

Op mijn mixer kanaal waar de audio binnenkomt, dus van de pc zelf heb ik de hoge tonen helemaal open staan, de lage tonen ook en de midden tonen staan neutraal.

Zodra ik nu dus mijn virus opneem en daarna afspeel dan klinkt het voor geen meter. Nu denk ik dat dat komt omdat het signaal zodra ik het afspeel geboost wordt vanwege de instelling van mijn audio kanaal, maar zet ik deze neutraal dan klinkt mijn audio mixdown weer niet zoals het hoort, ik mis dan dus hoge tonen en lage tonen.

Hoe kan ik het nu wel gewoon opnemen zoals het ook klinkt als ik de track afspeel voordat ik er een mixdown van maak?

Alvast bedankt,

vcf 1
 
Arv, dan zou ik dus gewoon mijn audio kanaal neutraal moeten laten staan en de audio file zelf dus eq'en m.b.v. Soundforge ofzo?
 
Zou ik kunnen doen inderdaad, maar is dat ook de normale methode als je tracks opneemt?!
 
Mwah wat is normaal. Ik denk dat iedereen wel zijn eigen methode heeft. Ik heb zelf eerlijk gezegd ook niet een methode die ik *altijd* gebruik hoor.. Misschien heb ik het voordeel dat alles extern is en dat alles als audio in 1 keer de compu ingaat..
 
Back
Top