Eventide H8000/A/FW

Met reaktor is het niet te vergelijken om het simpele feit dat, het niet te vergelijken valt. Al helemaal niet aangaande de layout van de Interface zeg maar. Als ik een tip mag geven, wacht met aanschaf totdat de Eventide bij E-control ook als vst plugin (direct X, vst) geintergeerd kan worden. En misschien gebeurd dit wel nooit.
 
Met reaktor is het niet te vergelijken om het simpele feit dat, het niet te vergelijken valt.

Kun je dit eens verduidelijken. Mijn idee van een h8000 is dat dit een enorme DSP machine is, waar je uit kwalitatieve basismodules effecten kan maken. Als ik naar bijgesloten screenshot van Vsig kijk, kan ik niet anders dan aan reaktor denken. Maar misschien heb ik een totaal verkeerde visie op dit produkt.
 

Attachments

  • Vsig.bmp
    769,1 KB · Bekeken: 84
Kun je al de factory presets in Vsig downloaden om ze dan te ontleden of is dit niet mogelijk?

Ja dat kan...maar Vsig is niet simpel dus je hebt wel ff de tijd nodig om dat door te krijgen...ik heb het wel eens geprobeerd en was het al snel zat...:)

Maar goed,er zitten duizenden presets bij,daar zit vast wel iets tussen wat je kunt gebruiken,en het editten van die presets geeft bijna altijd wel het juiste resultaat,zonder dat je in Vsig hoeft te klooien...

En inderdaad...het is niet te vergelijken met Reaktor...
 
Ik zit al een tijdje te g...eeh kwijlen op een h8000, maar t zal nog wel een paar jaartjes duren voor ik er aan denk om een gelijkaardig product aan te schaffen.

Nu, mijn vraag is: zijn er hier mensen die zich in het helse diepe dsp gedeelte van deze effectenbak wagen? Ik ben al een tijdje serieus bezig met reaktor en ben razend benieuwd hoe je deze qua werkwijze/kwaliteit vergelijkt met een eventide. Ik ga er alvast vanuit dat de basis blocks een stuk beter zijn (alhoewel je die in reaktor ook niet weinig kunt verbeteren.)
Kun je al de factory presets in Vsig downloaden om ze dan te ontleden of is dit niet mogelijk?

Ik maak mijn eigen programma's op mijn H8000fw, vaak gebaseerd op bestaande plugins (zoals camelphat). Vroeger deed ik ook veel met Reaktor, het lijkt er eigenlijk best veel op. Als je Reaktor snapt dan snap je dit ook zo. Ik heb zelfs programma's gemaakt op de Eventide die ik via een Reaktor interface aanstuurde. Tegenwoordig doe ik dat met Max/MSP, dat werkt veel fijner en heeft meer MIDI mogelijkheden (de nieuwe versie ziet er ook nog eens mooi uit).

Je kan elke preset inladen en editten op de computer en dan zie je dus al die blokjes staan met lijntjes enzo net als bij Reaktor. Ik denk dat je best een aantal programma's met wat puzzelwerk na zou kunnen maken. Ik vermoed ook dat er plugin fabrikanten zijn die dat doen. De algoritmes zijn wel superieur aan de Reaktor algoritmes, veel dingen heb je gewoon niet zoals het reverb blokje van de Eventide, met iets van 20 parameters.
 
ik heb er 1tje sinds zondag geweldig ding.ik heb de remote ook al besteld

ik vind ook dat die best goed klinkt kwa sound,ik had veel gehoord al dat de oudere H3000 beter klonken (ik heb er zelf ook gehad),maar wat il vooral goed onthouden heb van de H3000 reeks is dat ze ruisen niet te doen en krijg je nog es die hum van de transfo in je studio erbij

de H8000 is heel stil en geen hum van de transfo

mooi contrast bij men PCM96

nu nog de bricasti

:okdan:

wat wel kut is bij de H8000,dat wiel is een potmeter encoder :( ,bij de oudere toustellen is het een optische die draaid in het niets

het wiel is lastig te bedienen op de H8000
 
Ik heb eentje 3 maanden op bezoek met de remote..had ik net reaktor gekocht ook. Nu nog een paar dagen vrij maken om erin te duiken 8~
 
Back
Top