Raad mij een goede Subwoofer aan!

Djones

Stamgast
Lid sinds
30 mei 2005
Berichten
260
Sinds enige jaren heb ik een set Tannoy Reveal Speakers.
Eerlijk gezegd zou ik niet eens weten of ze vandaag de dag nog steeds voldoen en worden gezien als een goed stel speakers.

Toendertijd leek het mij namelijk geen verkeerde deal en her en der werden ze ook aangeprezen als een zeer goede set voor de prijs.

Maargoed,

Sinds vorige week (pas) kwam ik erachter dat hier ook een mooie subwoofer voor te krijgen was, de Tannoy Reveal Sub 10.
Deze lijkt mij mooi passen bij de speakers die ik al, echter ik vind 'm wat prijzig gezien mijn budget.

Toen had iemand op een ander forum over de Samson Resolve Sub88.
Deze is stukken goedkoper, maar past natuurlijk niet zo mooi bij mijn Reveals.

Wat denken jullie?

Is de Samson een acceptabele Subwoofer als aanvulling voor mijn Reveals?
Of zou het toch echt te knullig zijn om een Subwoofer van een andere merk te gebruiken:-)?

Of hebben jullie eventueel nog tips voor andere, eventueel betere oplossingen voor mij?

Alvast bedankt.
 
Iemand?

Btw, Ik werk in een ruimte van zo'n 4 bij 3.5 meter.

Nog iets:

Wat zou de makkelijkste en goedkoopste oplossing zijn om alsnog gebruik te kunnen maken van een hoofdtelefoon, naast het hebben van een 2.1 systeem?
 
Laatst gewijzigd:
Je kunt ook een hond onder de tafel houden. Dan ben je er ook plus een alarminstallatie die je nooit vergeet aan te zetten. En wat gezelligheid ook natuurlijk.
 
Ik zou gewoon luisteren naar een aantal. Maar professionele subwoofers zijn nogal duur..
Ik heb zelf speakers en een subwoofer van 1 merk , dit is eigenlijk ook het beste omdat ze op elkaar afgestemd zijn, ik stuur links en rechts eerst naar mijn subwoofer , waarop weer xlr uit naar mijn monitors gaat met een fixed low-cut zodat ze niet overlappen.

Je hoofdtelefoon vraag is me een beetje een raadsel.. Ik zou zeggen koop een Presonus monitor control (met een apart aan te schaffen remote) : http://musicstore.de/en/global/0_0_G_0_REC0003024-000/0/0/0/detail/musicstore.html

Hiermee kun je iig je monitors aansturen en hooftelefoons aansluiten en talkbacken etc...


Of een mackie big knob alleen zou ik qua geluidskwaliteit deze laatste niet overwegen ten opzichte van de Presonus.

Mackie is prima, zolang er maar geen geluid door gaat ;) (is niet helemaal waar natuurlijk, maat toch)

Gr

EJ
 
Origineel geplaatst door datisookzo

Mackie is prima, zolang er maar geen geluid door gaat ;) (is niet helemaal waar natuurlijk, maat toch)

Dit is meer het statement wat ik bij behringer hoor...

Mackie en presonus zitten in de zelfde catagorie en klasse. Alleen heeft de Mackie in dit geval wat minder te bieden en is daarom ook wat goedkoper (niet eens enorm veel) dan de presonus...
 
Wat is je budget eigenlijk?

Misschien ten overvloede, maar toch:

Een beetje goede subwoofer:
-Is actief (duh!)
-Heeft een fase-schakelaar
-Heeft een volume-instelling
-Heeft een rolloff-instelling
 
goh, ik wou net een draadje openen hierover.

ik zoek dus ook een (goedkope) sub.. het is wel handig, zo'n sub, maar ik kan me betere manieren bedenken om 1000+ euro te spenderen (en daar zou het dus wel op uitdraaien als ik er 1 zou kopen die bij m'n monitors past).

wat ik me nu afvraag: zo'n behringer is ongetwijfeld niet erg fantastisch, maar is het ook zonde van de 200 euro die 'ie kost?
en is geen sub beter dan een slechte (behringer) sub?

ik wil natuurlijk ook niet het iets duurdere equivalent van een 'logitech-6-tientjes-bij-de-mediamarkt' sub in huis halen.
 
in een kleine ruimte als 3 bij 4 is een sub overbodig, in grotere ruimtes is 't in combinatie met nearfields goed te doen.. sowieso moet je al niet aan een sub gaan beginnen als je kamer 't niet toelaat (in de akoestische zin).. ik geloof ook niet dat die reveals uberhaupt zo'n lack aan bassdefinitie hebben..
 
Origineel geplaatst door nox
in een kleine ruimte als 3 bij 4 is een sub overbodig, in grotere ruimtes is 't in combinatie met nearfields goed te doen.. sowieso moet je al niet aan een sub gaan beginnen als je kamer 't niet toelaat (in de akoestische zin).. ik geloof ook niet dat die reveals uberhaupt zo'n lack aan bassdefinitie hebben..

Ligt het niet ook aan het frequentiebereik van de monitors.. Als die bij 60-70 Hz al ophouden dan mis je wel wat.
Ik zelf heb zelfs in deze relatief kleine ruimte een sub geplaatst omdat de monitors het sublaag niet kunnen weergeven. Er zit een handige "mute" aansluiting op om tijdens het afmixen zo nu en dan te kunnen luisteren zonder sublaag (handig!!)

R
 
Origineel geplaatst door Arv
Ligt het niet ook aan het frequentiebereik van de monitors.. Als die bij 60-70 Hz al ophouden dan mis je wel wat.
Ik zelf heb zelfs in deze relatief kleine ruimte een sub geplaatst omdat de monitors het sublaag niet kunnen weergeven. Er zit een handige "mute" aansluiting op om tijdens het afmixen zo nu en dan te kunnen luisteren zonder sublaag (handig!!)

R

dat van dat frequentiebereik klopt, maar volgens mij schort 't daar bij die reveals niet aan, maar pin me er niet op vast

voor andere toepassingen met kleine monitors zou een sub niet misstaan, maar neem dan gerust een uurtje of wat de tijd om de freq response verhoudingsgewijs verantwoord te krijgen, maar daar krijg je bij kleinere kamers sowieso weer 't punt van de akoestiek ervan
 
Origineel geplaatst door nox
dat van dat frequentiebereik klopt, maar volgens mij schort 't daar bij die reveals niet aan, maar pin me er niet op vast

voor andere toepassingen met kleine monitors zou een sub niet misstaan, maar neem dan gerust een uurtje of wat de tijd om de freq response verhoudingsgewijs verantwoord te krijgen, maar daar krijg je bij kleinere kamers sowieso weer 't punt van de akoestiek ervan

ja die overlap is altijd een lastig punt.. ik pak dan vaak een (voor jezelf) heel bekende CD en luister goed naar de lage freqs. Maar het is een klote klus ja :D
 
Origineel geplaatst door Arv
ja die overlap is altijd een lastig punt.. ik pak dan vaak een (voor jezelf) heel bekende CD en luister goed naar de lage freqs. Maar het is een klote klus ja :D

Ik heb zelf een cd met allerlei testsignalen erop en daar staan onder andere diverse sweeps op van 120 Hz naar 20 Hz, zowel sinussen als bandpass gefilterde witte ruis. Die zijn erg handig om te horen wat er gebeurt op de cross-over.
 
Origineel geplaatst door etaoin
Ik heb zelf een cd met allerlei testsignalen erop en daar staan onder andere diverse sweeps op van 120 Hz naar 20 Hz, zowel sinussen als bandpass gefilterde witte ruis. Die zijn erg handig om te horen wat er gebeurt op de cross-over.

Daar heb ik er zelfs nog 1 van liggen ook! Maar nooit gebruikt in de studio. Thanx!!
:D
 
Back
Top