19" distortion ????

milka

destroy him , my robots !
Lid sinds
17 juli 2002
Berichten
165
Locatie
Almere
Hoi,

Ik ben op zoek naar een scheurende overdrive / distortion,
echter wel in rack -formaat daar ik geen zin heb om allerlei ( vaak ook nog brommende ) gitaarpaneeltjes tussen mijn mooie spulletjes te plaatsen .

Heeft iemand een goede suggestie ???
ik hoor het graag........
 
Zo'n Boss rackeffectdoos? hoe heet dat ? sx 50 of 70 ofzo? Is een multieffect natuurlijk maar schijnt wel OK te zijn....
 
Ja of dat nieuwe ding van boss VF-1, maar die is 9.5 ich
 
Sherman filterbank?

Fantastische overdrive en natuurlijk nog een hoop meer!

Mvg.

CoolRunning
 
De MB33 (II) kan je ook als distortion apparaat gebruiken en dat klinkt echt lekker!!
 
Ja, ik zou sowieso voor iets analoogs gaan. Pech als het dan 'n pedaaltje moet zijn. Als je geld teveel hebt is 'n Sherman fantastisch, en die past min of meer in 'n 19" rack (heeft 'n beetje 'n rare vorm, maar wel rack-oren).

Zelf gebruik ik 'n ProCo Rat. Errug fijne distortion, maar heeft niet echt 'n 'subtiele overdrive' setting. Kijk ook eens naar 'n Electro Harmonix Big Muff, of die oranje van Boss (DS-1?). Verder kun je vrijwel alles wat analoog is en 'n input heeft als distortion gebruiken. Ik mag graag m'n Neptune of MS-404 over z'n nek laten gaan. Vooral die 404 kan heerlijk subtiel en warm 'n analoog randje aan 'n signaal meegeven.
 
Zo'n Alesis los FX bakkie? (even zoeken)

Heb zelf een SE70 maar vind de distortion niet echt superscheurend of zo hoor.
Dan heb ik toch liever de quadrafuzz van Cubase SX. Die is errug lekker.
 
line6 heeft ook een distortion/ovedrive modeller in rackformaat
 
ik ben al een aardig end op weg mensen ,
thx for the info ( tot zover ) .
 
Ik gebruik zelf de DS-1 van Boss. Werkt prima, als je het goede geluid erdoor heen gooit krijg je echt zo'n scheurende acidbass.
Het nadeel is dat zo'n pedaaltje niet voor een synth gemaakt is, maar met wat draaien aan de knoppen en schuiven aan de schuiven op de synth komt het allemaal dik in orde. Vooral decay en release is erg belangrijk om aan te passen.
 
Pedalen worden echt wel voor gitaren ontworpen. De dynamiek van guitaar en synthesizers is compleet anders. Pak een guitaar en gooi die door een pedaal heen, klinkt het altijd goed, hoe je ook aan de knoppen draait. bij een synth klinkt het al snel overstuurt.
Maar als je er wat tijd in stopt klinkt het wel goed. Voor veel effecten voor de synth zijn 19' bakken gebouwd.
 
Goh, ik mis de Chandler Tube overdrive 19". ik heb deze nog niet zo lang maar zou niet meer zonder willen. Het geeft net dat beetje crunch wat ik miste. En hij is behoorlijk stil.

Alleen ik denk dat-ie best moeilijk te vinden is
dus suc6
 
Bent u misschien in de positie om een audiosample met en zonder de crunchie chandler overdrive te plaatsen op het wereld wijde web? Ik heb hier wel oren naar volgens mij.. :halleluja :halleluja
 
..Hmmm ik heb een Zoom 1201 die ook erg vage distortion-effecten heeft...en in stereo...en heel goedkoop..

Maar met adapter en dat sucks..
 
Back
Top