Juno 106 voice replacements (VCA en VCF!!)

Intressant, misschien lost dit ook mijn absurde probleem op... Niet geschoten, altijd mis...

Toch nog even mijn probleem quoten, voor hen die dat intressant vinden:

Origineel geplaatst door Chinetti
Om toch nog eens te vragen: mijn 106 heeft een soortgelijk maar toch ander probleem... Maar wat is 't? Volgens mij is 't geen kapotte stem...

Wat er gebeurt is het volgende: ik kan bijna nooit 2 dezelfde noten achter elkaar spelen.

Stel ik heb een sequence:c3 c4 f3 f3 f3 f4 c3 c3 c4 A3 A3 f3 g4 g4

De noten die de juno niet speelt zijn rood:

c3 c4 f3 f3 f3 f4 c3 c3 c4 A3 A3 f3 g4 g4

Als ik alleen maar c4 noten achter elkaar speel, zal 'ie ook maar een paar van die noten spelen, en dan is het zeer willekeurig welke 'ie speelt...

Wat nog het meest vreemd is, is dat 'ie het mankement alleen vertoont als ik 'm via midi aanstuur; als ik op het toetsenbord speel is er niets mis... Note-offs geven maakt ook geen donder uit...

Als ik in de testmode kijk, doen alle stemmen het ook gewoon, en volgens mij kan het ook geen kapotte stem zijn omdat het niet om de zoveel aanslagen gebeurt en alleen bij midi aansturing (en het maakt dan ook niet uit welke midi interface ik gebruik, nog welke sequencer ik gebruik...).
 
ik vraag me af hoe klinkt de vervanger naast een echte 80017A want de vervanger heeft ook dus een vervangend filter en VCA. dat hij het doe is 1 maar hij zal ook als een juno stem moeten klinken
 
Origineel geplaatst door matrixxx
ik vraag me af hoe klinkt de vervanger naast een echte 80017A want de vervanger heeft ook dus een vervangend filter en VCA. dat hij het doe is 1 maar hij zal ook als een juno stem moeten klinken

ik denk dat de maker niet zou beweren dat het identiek klinkt als het niet zo is..
No measurable nor audible difference with the original. I'm very serious about this and I'm well aware that my clone is the only one which sounds right.
ik ken hem persoonlijk en weet dat hij er al 2 jaar intensief mee bezig was.. zelfs Roland nam contact met hem op vorig jaar en ondertussen hebben ze al een stem besteld om te testen.

Heb overigens al van meerdere mensen met 106'en gehoord dat er geen enkel verschil is.

Heeft nu nog niemand van dit forum hier ervaringen mee??
 
ben benieuwd naar het resultaat.
denk erover om ook alle voices te laten vervangen.
ben je tenminste van die problemen af.
 
Origineel geplaatst door KAOSKAOS
Hij zit er in en procdure is vrij eenvoudig

haakse stekkertjes erop en op de plek van de ouwe zetten effe vca en vcf inregelen op potmeters op bord en klaar is kees

nou hopen dat er niet nog meer gaan uitvallen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Dank aan Jeroen:halleluja

kan je wat meer vertellen over de sound en karakter van die stem tegen over de orginele. hoe is het filter er van ??
 
UPDATE

het kon blijkbaar nog beter,
een nieuwe versie is beschikbaar: http://analoguerenaissance.com/

April 2007 update

The first version of these clones has been for sale for almost a year and was installed in juno's all over the world. Not a single one has failed and nobody was ever able to hear a difference between my clone and the original chips.
So what could be improved?
The answer is: A lot.

- I redesigned the exponential current source of it. Now it has a much tighter tolerance and adjustment is now very close to the original ones. Trimpots should only need very slight adjustment now and will be almost in the center position for all settings if done correctly. This makes adjustment of vcf frequency and width easier. This does not change anything to the sound, it only makes them easier to install and it gives a good indication of a problem if a trimpot is way out center.
- Complete redraw of the pcb layout. This allowed me not only to both increase the width of the pcb tracks and distance between them (This makes the pcb easier to etch and thus more reliable), but also to make the clone even smaller. This with more components on it than the previous version (due to the more complex exponential amplifier). Now it is only 55 x 21 mm where the original is 46 x 17 mm.
- I added pins to them. You don't need to do that yourself anymore.
- Pcb's are now made by a different factory who's capabilities are far beyond those required to make the pcb's for these clones. This combined with the pcb redesign should put their quality beyond comparison.
- I evaluated the assembly and test procedure and optimized it so that the possibility for human error is greatly reduced. (Not that I ever sold a faulty one, but from time to time I had one that failed in the test and that needed correction prior to shipping)
- For aesthetic reasons my clones have now a black soldermask instead of a green one.



:okdan:
 
Wie gooit er 16 in een kastje om er een 8-stemmige monstersynth van te maken? :p
 
Back
Top