Verkrachte en recyclede tracks

Otlen

Lid
Lid sinds
14 februari 2006
Berichten
6.595
Locatie
The cosmos
Wat vinden jullie van al die recyclede en verkrachte tracks zoals:

- Pakito - Living on dreams, Origineel: TransX - Living on video
- Beat Freakz - Somebody's Watching Me, Origineel: Rockwell - featuring Michael Jackson Somebody's Watching Me

Vul het lijstje maar aan...
 
Persoonlijk erg kut.
Puur geldbejag, en vaak nog leliijk gedaan ook.

Op zeker spelen met oude hits.
Een stukje stelen uit een oud plaatje, loopje leggen, beatje er onder, en de jeugd gaat plat.
Of het is een nieuwe marketing manier van een maatschappij die een oude artiest wil afstoffen uit hun catalogus?

Soms dnek ik wel eens kan men dan helemaal niks nieuws meer verzinnen, het is een clone en receycle tijd.
Inovatieve dingen hoor je zelden meer, terwijl dat toch nodig is denk ik om iets voort te laten bestaan.
Dat is vaak jammer.
 
Over innovatief gesproken.
Bovenstaande reacties zijn ook precies wat talloze discussies eerder hebben opgeleverd.

Je vind het niets of wel OK (soms).

Maar als je wilt dat andere mensen er niet naar luisteren moet je zelf maar met iets beters komen. :P
 
Persoonlijk vind ik het niks, in mijn hoofd speel ik als het ware het origineel af, automatisch, als er zo'n plaat voorbijkomt. En elke keer erger ik me er dan aan dat het weer een loopje is, dat ie niet verder gaat "zoals het hoort", waarbij óók nog eens de cut-off langzaam word dichtgedraaid,...enz...enz. blabla... Nee ik vind het echt RUK..

Mijn vriendin vind het prachtig, die nummers, wat een cultuurbarbarinnetje...
 
Er zijn af en toe van dit soort nummers waar ik me echt in kan vinden, bijvoorbeeld de 'remakes' van Micheal Jackson's Billy Jean, klinkt er lekker..

Maar het meerendeel van gesamplede vocalen uit oude tracks, waar gewoonweg een beat onder geplakt wordt, kan mij niet echt boeien.

Sowieso erg veel van de 'hedendaagse' dance kan me niet echt boeien, er zit erg weinig 'ik weet niet precies wat' in.
Veel van deze tracks zou ik vroeger met mijn amiga in 4 sporen kunnen nagemaakt hebben.

Nu moet ik ook zeggen, dat ik momenteel in een inspiratieloze fase zit, en daarnaast de mensen wat deze remakes maken er bakken met geld mee verdienen, en ik niet, omdat ik niet de simpele weg kies, maar steeds mijn eigen (momentele) kunnen wil overtreffen..

Met andere woorden, als het om geld draait, zijn deze mensen erg succesvol, maar mezelf zie ik dit niet doen, laat mij me dan maar ergeren aan het feit dat ik geen inspiratie heb, of gewoonweg de kennis (nog) niet heb om een hoogwaardige productie neer te zetten....

Oftewel.. : ik ben ook zielig !! :P
 
Als ik op die manier een "hit" kon scoren zou ik dat zeker doen. Geld maakt gelukkig.
 
ik vondt sommige ook wel lekker om te horen op me werk zoals bijv, lonely heart van die blonde gitaar/zager kan niet op de naam komen , ben zoiezo niet zo,n namen onthouder
 
zoveel wordt er toch niet verdiend met dit soort hitjes? het overgrote deel van de royalties gaat toch (terecht) naar de originele artiesten?

in 99% van de gevallen vind ik het compleet ruk, heb het ook vaak met hiphop, dan zit er een onwijs tof refrein in een track totdat je opeens een soul-cd'tje uit de kast trekt en het origineel hoort...tja, dan hoeft die hiphoptrack meestal ook niet meer
net zoals die nieuwe kanye west met dat curtis mayfieldloopje, wat voegt kanye west er zelf nou nog aan toe? bagger..
 
Origineel geplaatst door anoniempje
ik vondt sommige ook wel lekker om te horen op me werk zoals bijv, lonely heart van die blonde gitaar/zager kan niet op de naam komen , ben zoiezo niet zo,n namen onthouder

Owner of a lonely heart van Yes? Jon Anderson?
 
Origineel geplaatst door Raph
Dan kan je jezelf beter aan dikke vrouwen verkopen
Fat women need love too.

Ik geloof dat een hit scoren meer verdient dat talloze dikke vrouwen. Ofschoon ik die best tegen fin. verg. wil verwennen.
 
Origineel geplaatst door ruudvee
A little less conversation van JXL vind ik nog steeds lekkuhhrrrrr.

Dat vind ik inderdaad ook een van de betere.

Wat je trouwens tegenwoordig ook ziet (of beter: hoort) is een remake van een remake.
 
Origineel geplaatst door klausito
Owner of a lonely heart van Yes? Jon Anderson?

ik geloof dat die het inderdaad is ja
 
....

....

wat ook erg triest is is die remix van sos to the world ofzo
echt slecht....
 
Origineel geplaatst door klausito
Als ik op die manier een "hit" kon scoren zou ik dat zeker doen. Geld maakt gelukkig.
Dan doe het, haal je geld binnen, en ga dan muziek maken die je echt wil maken zonder je druk te maken over de huur of de hypotheek :).

Want laten we wel wezen, klagen over dit soort muziek is als klagen over het weer; je gaat er weinig mee bereiken :P.
 
Voordat je het weet heb je het weer in je synths zitten wegens te weinig gebruik.
Mag je het weer gaan bleken of in de afwassert stoppen om die vlekker d'r uit te krijgen.

het leven van een muzikant is enigzins spannend edoch riskant
 
Het lijkt tegenwoordig echt weer in om oude nummers in een nieuw jasje te steken

Net als dat nummer van Gloria Estefan, Dr.Beat

Ik kwam er eerlijk gezegd pas later achter dat het een andere versie was, want zoveel verschil zit er dus echt niet in:erm:
 
Origineel geplaatst door D-Ranged
Het lijkt tegenwoordig echt weer in om oude nummers in een nieuw jasje te steken

Net als dat nummer van Gloria Estefan, Dr.Beat

Ik kwam er eerlijk gezegd pas later achter dat het een andere versie was, want zoveel verschil zit er dus echt niet in:erm:

Dan luister ze maar eens naast elkaar... Die oude lijkt dan verdraaid langzaam... of de nieuwe verdraaid snel...
 
Back
Top