Oldskool Hardcore Sound

Origineel geplaatst door Ramoonus
roland alpha juno 2 zou ook kunnen...

Nee, ik heb zelf een Alpha Juno 2 met Programmer.
Daar komt niet dat geluid eruit.
 
nope is geen alpha juno, klinkt daarvoor te dun/digitaal.

geluid 2 komt iig uit een synth ala Kawai K1: dun en digitaal dus .
ben ook wel benieuwd uit wat juist want is nogal een coole sound
zou evengoe een preset in de w30 sampler kunnen zijn ofzo..

geluid 1 is gewoon een sample van een sample van een sample van een sample van een piano ;)
 
smackos is de beste !!!

eerst maars dit ; toenik oldskool hardcore gezocht las d8ikook, weer zo,n ...vindt t niet eens hardcore !!
laat staan hakken [dus weet niet wat iedereen weer "slim "zit te doen ,...
maar de eerste sample is meer ri detroit sounds pianos ,...remember first rulling diva [flamman & abraxas ] fatte shit toen ,...en nog !
die gebruikte ook veel pianos ,..maar de klankt ongetwijfeld gesampeld met een 12 bitter en lekker filtertje erover denkik

maar tis een vraag en blijkbaar helemaal niet zo,n makelijke want ik wilde ook wels weten waar ongeveer in welke library van welke sampler dan [emu 1/12/ s330s550/ensoniq] kwamen die sounds die op eg ouder detoit platen stonden en nu nog vrolijk met de hedendaagse tech-no [awekinings achtige stampsound] wordt gebruik door groot meesters aka daveclarke belltram adam beyer

luister naar dj hell -allerseelen [jeff mils remix ] ik kan niet knippen met audio @T the moment ,..maar daar zit ook zo,n opkomend [filter duhh ] gelayerd soundje in ,...waarschijnlijk een "stab" om t op te dikken een brass de-tuned r onder
en t door een gruizig filter laten gaan ,...

zo@ls trash AL zei; dat die gasten en of hje nou spreek over UR / first rulling diva of de [hollandse frisse ] hardcore mannen uit dezelfde periode begin 90 zeg maar ongeveer , die waren allen erg creatief met hard ware niet weken met softwarenmultieën en bewerken vaak kwamen producties totstand zonder pc wat dat was toen nog niet zover ,...
ataris heete dat toen ,..hoefk derest ook niet uit leggen ...toch
dus ; asje de samples hebt heb je nog niet een lekker nr [welke style dan ook ]
goed luisteren en bv de juiste fx toepassen

ben erg veel met d&bass bezig geweest ,...lijk t ook veel op hardcore in sommige opzichten
luistert maars naar pendullullum / bad compagnie,..erg fatt snel druk en veel hoovering/juno/massive sounds,..
zitten veel idem achtige soundjes in en ik was ok te veel focused op hoe ze t maken welke drummachine samplers
blijkt dat veel D&B gasten gewoon met laptops /werken en bv in een hardcore band hebben gezeten [ bedoel ikhier de gitaar variant scheelt ook een hoop asje "echte "band ervaring heb ,...

t gaat erom dat je creatief met je sample te werkt gaat - wat vroeger met minimal setups meer gebeurde lijkt wel as nu -en niet een copy maakt van iets wat je kent !!!
kunje net soo goed platen gaan draaien en dj worden [met alle respect voor djs trouwens ] maar dit is ongveer de reden dat ik ooit met muziekben begonnen om mn eigen dingen te doen ,..

want de persoon in kwestie wil geloofk niet samplen ,...
wil een module [of meerdere ] waar dit ongeveer uit te halen valt ,...wordt wel lastig want net as met de tr909 dan zouden heel veel mense precies die module hebben
w@t bounce zegt gaat het meest in de ri ,..asje bepaalde sounds wil ,...modules / samplers uit die periode zoeken ,...
ik denk datje met een w30 /12 bitter sampler als bv esonig mirage /s950 en een filterbakkie eer ardig eind kom en niet met de eerste twee bladzijdes van dit draadje ,..........shamne on u boys...!!!
en creatief wezen ,...en niet te lui asje gaat samplen ,...[hihi]

trouwens je zou zeggen dat je met software een heel eind moet komen met minimal hardcore achtige dinge
maar daat gaat klankverschil ,.of je moet wel erg gaan borduren ,..op je pc werkstuk ie ,..
sc6 er zijn iidd ook prgrammas zat die harder style sound/lees ; presets hebben
veel juno achtige programmas ,...zoekenmaar!
en idd z3ta [pendullum gebruikt die ook -hebkgelezen ]

off topic ; denhaag hakkuh ???
waarom liepen dr bergen haguneezuh in parkzicht vroegah,....omdat t in den haag soo gezellig was?
en gizmo [ferry],...kan ook erg relaxed ouwe setz draaien,..die mannen verdien[d]en hun brood met hardcore
paul zwerf hier tch ook ergens r-ond ,...opt forum misschien kan die antwoorden ,...
.... thasts-it

om ff verder op de eerste bladzijden in te gaan [lol]
je moot een moog hebben das pas oldskool checkit maar dat hebben ze allemaal

:kont:
 

Attachments

  • 15438347_1-hogedrukreiniger-merk-moog.jpg
    15438347_1-hogedrukreiniger-merk-moog.jpg
    26,9 KB · Bekeken: 58
re

re

Dat is kan een mks10 zijn ,de eerste analoge mks module van roland..(pianomodue)

de eerste sample in ieder geval .. de 2de weet ik niet
 
Hé, blijken die HW bakken toch iets unieks te kunnen :eureka: ;)

Samplen, samplen, samplen, re-samplen, pitchen, layeren, be creative.
 
Back
Top