doepfer shaltwerk & 309 uitbereiding

littleArt-Fx

Ingeburgerd
Lid sinds
24 januari 2006
Berichten
27
Locatie
nijmegen
wie heeft ert ervaring met een doepfer shaltwerk?
werk nl nu met een regelwerk en das al tof!!! wil evt. uit bereiden

ander dingetje heeft iemand enig id of er nog uitbereidingen te verkrijgen zijn voor de quasi
309 ik gebruik het percussie kanaal nl best veel en wil meer!!!1 who doesn't


8o)
 
Kijk hier eens. Daar zit een gast die heeft volgens mij heel veel (reserve) onderdelen van QM gekocht.
 
en anders ebay de in de gaten houden voor 309 expansions, staan er regelmatig op (misschien wel van dezelfde kerel als klausito's link) 40, 50 euro per stuk, alleen de i/o expansion is lastig te vinden. je kan ook een compelte 309 zoeken.

schaltwerk is heel anders dan de regelwerk. of je blij wordt van de schaltwerk hangt met name af van wat je precies waardeert in de regelwerk.
in schaltwerk kan je meer programmeren, je kan ook direct bij alle stappen, hij kan meer parameters aansturen (midi), maar je hebt ook maar 1 dial om de waarde van een stap te veranderen.
bij regelwerk hoef je alleen het spoor te selecteren en dan heb je voor elke stap een schuif, bij schaltwerk moet je ook nog de stap selecteren binnen een spoor en dan kan je de waarde aanpassen.
is vooral voor het grotere componeer en bewaarwerk en mider voor het intuïtieve.
 
thanks voor de tips use full i may say.........ene geen shaltwerk dan maar ben nog steeds benieuwd of er iemand
andere sequensers kan aan bevelen ( in de lijn van shaltwerk )

zo iets als de ultimate instant intuitive hands on groove motor machine......???:duivels:
 
Origineel geplaatst door littleArt-Fx
zo iets als de ultimate instant intuitive hands on groove motor machine......???:duivels:

intuïtiever dan de schuiven van de regelwerk heb ik nog niet gezien (lekker met de vlakke hand in 2 keer alle schuiven terug en dan een paar eruit pikken en veranderen), zelfs niet op de maq, omdat potmeters toch weer net wat meer vragen van je oog-hand coördinatie en kleine motoriek. met d emaq kan je natuurlijk wel weer 3 rijen (dus 3 parameters) bewerken zonder te hoeven schakelen tussen tracks of zo.
best een mooie combi, die 2 samen, en goedkoer dan de concurrentie.
 
Schaltwerk vond ik waanzinnig leuk om mee te werken, vooral toen ik nog weinig op de computer deed. Zoals Leo als zegt: de bediening kan wat omslachtig zijn met 1 dial maar dat ligt ook een beetje aan de manier van gebruik.
Zelf programmeerde ik alles van tevoren en dan switchen tussen de sequences, deze manier werkte voor mij subliem. De prijs van deze unit is wat aan de hoge kant als je de mogelijkheden van de hedendaagse software bekijkt icm een midi-unit, maar dat kan een bewuste keuze zijn als je niet met een computer wilt werken.
Een ander nadeeltje van (iig mijn oude) Schaltwerk was de gevoeligheid voor onder-spanning, als je wat veel dingen tegelijk aan nhebt staan en de voltage niet meer top is wil die nog wel eens de brui er aan geven. Een no-break systeem kan dan uitkomst bieden.
 
Back
Top