Duct tape resten verwijderen

lord_fornax

Dus hè ...
Ik heb hier een mixer staan met duct tape resten erop..

Het ziet er op zich wel erg matrix achtig uit, al die vierkante blokjes plakzooi, maar ik had het er liever vanaf geahd.

Is er iemand die weet met welk spul dat eraf te krijgen is, zonder dat me hele mixer wordt 'opgevreten' door de agressie van het spul zelf??

Als dat niet lukt omdat het te oud is kan je ook nog oplosmiddel om tapijt mee los te weken gebruiken.
Dat kan je in de bouwmarkt kopen.
Het is niet zo duur.

Maar paswel op...het is agressief spul. Het kan net als wasbenzine de verflaag van ej mixer ook aantasten!!

wrijven met een oude handdoek, het meeste plakspul zal dr dan wel afgaan.
Druppeltje autoshampoo op een doek doet ook wonderen.

Om stickers te verwijderen (en te kunnen hergebruiken) doe ik zo'n geel doekje wat je in de keuken gebruikt (die dingen die zoveel water opzuigen) in heet water en daarna in een boterhamzakje (of twee).
Dat hete ding leg je op het te verwijderen plakmateriaal. Hierna is het veel makkelijker te verwijderen omdat de lijm zacht wordt.

Op deze manier heb ik een flinke sticker met programmeerinstructies van mijn korg 707 te krijgen zonder dat hij beschadigd raakte. Ik heb hem op een glasplaatje geplakt en ben de 707 nu aan het 'pimpen'.

-C-

Wasbenzine heb ik al geprobeerd. Net als cleaning foam.

Beide zonder resultaat.
Mijn vingers alleen heb ik ook geprobeerd, met als enige resultaat, 3 dagen geen gevoel meer in de topjes.

Het is ook geen plakspul meer, dat is eraf, maar als je duct tape lang genoeg zitten, dan hou je resten over welke (aan de onderkant natuurlijk wel) niet plakken... Moeilijk uit te leggen.

Ik ga autoshampoo nog eens proberen, anders plak ik er weer tape overheen :gaap:

Back