Steve303
aka WOLF
Weinig reactie; zit iedereen hier aan de plug-ins .
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Denk dat dit ook te maken heeft met het genre muziek waar de meesten hier in zitten. Wanneer je bands etc live in de studio opneemt dan is dat allemaal heel dynamisch. Dan kunnen die compressors wonderen doen. Maar als je elektronische muziek maakt, dan zit er weinig dynamiek in. In een synthesizer zit veel minder dynamiek dan een live muzikant en in software synths zit............
Ik gebruik nu zelfs in m'n DAW nog maar heel weinig compressie. Ik doe het meest met eq en volume automatisering. Veel muzikaler en je houdt ook meer dynamiek over. Heb je ook nodig bij elektronische muziek want dat laat mensen bewegen.
Maar als je elektronische muziek maakt, dan zit er weinig dynamiek in. In een synthesizer zit veel minder dynamiek dan een live muzikant en in software synths zit nog minder dynamiek. Dan ga je alles bij elkaar nog eens bewerken met plugins (ook vaak compressie) in je DAW waardoor er nog minder dynamiek overblijft en je eigenlijk op het laatst een track door een compressor heen gaat gooien die geen baat meer heeft bij compressie, hooguit voor wat vooruit bedachte klankkleur.
Steve303 ik maak heel veel verschillende genres.
Zowel akkoestisch als electronisch.
Electronisch in the box is het vrij gemakkelijk je mix op orde te krijgen met alleen eq.
Gooi dus niet een compressor op iedere track en leer ook het gebruik van lage ratio's.
een simpele truuk wat ik doe is de compressor instellen en alltijd de mix daarna van 100% wet naar 80 of minder te zetten.
zo voorkom je dat je te veel compressed.
naar mijn mening is er niet zoveel verschil tussen akkoestische of electrotronische of hybride muziek.
Mits we het niet over dance in het loudness war genre hebben.
een electronische kick compress je anders dan een akkoestische.
Goede producties in dance worden tegenwoordig ook niet meer zo erg plat gecompressed omdat er genoeg dynamiek beschikbaar is.
Dat was in tijden van vinyl anders.
Aggresief compressen is icm met eq en distortion wel de way naar punchy drums. Sommige compressors geven ook distortion ( harmonische).
Dat geld wederom voor akkoestisch of electronisch.
Vergeet ook niet je sidechain. Een eq daarop met het laag eruit is voor mij erg belangrijk op de masterbus.
Het is geen gek idee om je luister muziek over je compressor te laten gaan en de settings te leren.
Die 1968 is wel mooi zeg. mooi ook dat die sidechain heeft.
Misschien weet iemand dit , kan je een v72a als make-up gain gebruiken of moet er dan een pad van 30 db tussen, kunnen de transformer s de hoge gain van -24db aan. De v72a staat bekend om “de mastering amp “ maar kan je dan gewoon -24db op de ingang zetten? Mocht je een link hebben waar dit specifiek wordt besproken is ook handig.