musicheaven
Ouwe rot
is de bekende gssl clone naar mijn weten
degelijk gemaakt
degelijk gemaakt
Ik heb direct contact met IGS, aanrader ook. Inderdaad een zeer degelijke, goedklinkende gssl clone.
Vermeld maar dat je van mij af komt, mayb helpt het. Ik heb nml net ook nog eens de double equalizer gekocht![]()
Heeft dat ding stepped switches? Ik mag het wel hopen want anders is hij niet echt geschikt voor mastering als je het mij vraagt. Een recall wil je 100% hetzelfde, niet ongeveer hetzelfde.http://www.igsaudio.pl/en/product/equalizers/64-iq-double-qualizer
Deze komt voor mijn gyraf, net wat meer mogelijkheden erbij dan![]()
Met veel plezier heb ik dit oude topic nog eens doorgelezen, nadat ik mijn eerste degelijke compressor gekocht heb voor de masterbus/drumbus en op zoek was naar informatie.
Ik heb mezelf even een vroegtijdig verjaardagscadeau'tje gekocht; een Drawmer 1968ME. Daar zat ik al een tijdje naar te zoeken, maar ze duiken niet zoveel op (in de buurt).
Blij te lezen dat deze destijds gewaardeerd werd. Mijn research blijkt wel degelijk goed geweest te zijn.
Morgen aansluiten en een testrun.
Zijn er ondertussen nog altijd gebruikers van de 1968 aanwezig?
Ooit een FMR RNLA geprobeerd? Zoniet moet je dat een keertje doen.
Het lijkt alsof jij eerst je volledige track maakt en die dan door de compressor haalt in de hoop dat er iets magische gebeurd?
Ik heb geleerd om in de compressor te gaan mixen. Dus vanaf ik de basic elementen heb haal ik de compressor boven; ik level de tracks en stel de compressor af zodat die de groove van de track volgt en benadrukt.
Daar heb ik enige tijd over gedaan om dit te leren maar ondertussen kan ik het vrij snel voor elkaar krijgen.
Ik gebruik nu zelfs in m'n DAW nog maar heel weinig compressie. Ik doe het meest met eq en volume automatisering. Veel muzikaler en je houdt ook meer dynamiek over. Heb je ook nodig bij elektronische muziek want dat laat mensen bewegen.
P.s. Volgens mij heb ik die for en renla wel geprobeerd. Was er volgens mij erg snel klaar mee. Grote hype, weinig daden.