high-end compressie/eq ?

Mocht je op zoek zijn naar een degelijke GSSL compressor, volledig en goed gebouwd, inclusief supersidechain, stuur dan een pm.
Ik heb er een te koop.
 
De Gyraf g14 is ook maar deels stepped. Daarnaast heb ik nog meerdere doeleinden om hem voor in te zetten, en was hij dermate cheap dat ik hem ook niet kon laten staan ;) Tevens snap ik dat in het geval van een recall het veel handiger is. Tot de tijd dat er geld klaar staat voor een gestepte variant zal ik het maar hiermee moeten doen. Je kan niet alles in een keer hebben, helaas.
 
Ik heb gevraagd wat fullstepped koste, 1260 euro enkel aan elma a4 24 switches. Vond ik iets te gortig plus dat ze dan 15 db up en down moet verdelen. Maar, zodra hij binnen komt gaat hij direct naar mill-music voor een stereolink. Mocht ie niet nuttig blijken gaat hij gewoon ingezet worden in mijn "hobby" setup, zo niet moet ik daar nog voor op zoek.
 
En je had gelijk, hij is weer terug naar IGS waar ie omgeruild word voor de rubberbands pultec clone. Aangezien die optie namens igs nog op de tafel lag heb ik die maar gekozen. Was een prima eq verder, alleen kost het teveel tijd in gebruik.
 
Met veel plezier heb ik dit oude topic nog eens doorgelezen, nadat ik mijn eerste degelijke compressor gekocht heb voor de masterbus/drumbus en op zoek was naar informatie.
Ik heb mezelf even een vroegtijdig verjaardagscadeau'tje gekocht; een Drawmer 1968ME. Daar zat ik al een tijdje naar te zoeken, maar ze duiken niet zoveel op (in de buurt).
Blij te lezen dat deze destijds gewaardeerd werd. Mijn research blijkt wel degelijk goed geweest te zijn.
Morgen aansluiten en een testrun 8~.

Zijn er ondertussen nog altijd gebruikers van de 1968 aanwezig?
 
Met veel plezier heb ik dit oude topic nog eens doorgelezen, nadat ik mijn eerste degelijke compressor gekocht heb voor de masterbus/drumbus en op zoek was naar informatie.
Ik heb mezelf even een vroegtijdig verjaardagscadeau'tje gekocht; een Drawmer 1968ME. Daar zat ik al een tijdje naar te zoeken, maar ze duiken niet zoveel op (in de buurt).
Blij te lezen dat deze destijds gewaardeerd werd. Mijn research blijkt wel degelijk goed geweest te zijn.
Morgen aansluiten en een testrun 8~.

Zijn er ondertussen nog altijd gebruikers van de 1968 aanwezig?



Heb er een gehad en weer verkocht. Heb veel hardware compressors geprobeerd omdat ik er op een gegeven moment aan verslingerd was geraakt.
Ik maak vnl. dance/techno en daarvoor vind/vond ik hem niet geschikt. Het is geen compressor die je track in mekaar drukt en er een flinke beuk aan meegeeft. Wat dat betreft kun je nog beter een alesis 3630 gebruiken. (Alleen comprest die vooral het midgebied goed en heeft moeite met het laag).

Avalon 747 gehad. Ruk ding. Langzame compressie en die meter doet maar wat. Wat wel te gek was was de highband eq. Als ik geld te veel heb zou ik alleen voor die hihg band dat ding nog een keer terug willen kopen.

TFPro p38 Gehad. Ook te subtiel voor dance.

Api 2500 gehad. Goed voor mid drumsounds maar niet voor je hele drummix met kick erbij. Eventueel goed om te gebruiken als ny-compressie. Maar voor mij niet allround goed genoeg voor dance om hem te behouden.

Zou nog een Thermionic culture Phoenix willen proberen en een Dynax 2 compressor. Maar denk dat voor dance je toch het best de compressie in je DAW kunt doen en een hardware compressor eventueel voor kleur maar niet voor de compressie van heel je mix.
 
Tom Thomas We zitten in hetzelfde ‘genre’ muziek. Ik ben er gisteren snel nog even mee aan de slag gegaan en vind hem wel goed klinken. Zeker het buizen circuit na de compressor vind ik een leuke toevoeging en lijkt me bruikbaar (en ook wel wat ‘kleurend’’).
Ik wil hem op een subtiele manier gaan gebruiken, dat is bij veel apparaten nog het best. Het moet merkbaar zijn als ik hem bypass zet maar niet overduidelijk aanwezig tijdens het luisteren.
Ik moet het nog allemaal gaan ontdekken dus alvast bedankt voor Uw uitgebreide antwoord.
Ooit een FMR RNLA geprobeerd? Zoniet moet je dat een keertje doen :beard:.

dione gebruikt(e) hem zelfs voor hardcore dus er moet zeker wat mee aan te vangen zijn.
 
Ooit een FMR RNLA geprobeerd? Zoniet moet je dat een keertje doen :beard:.

Hey Steve, Nee, die heb ik (nog) niet geprobeerd. Heb ook nog wel linked pair distressors gehad en Alan Smart C2. Allemaal weer verkocht.
Wat het voor mij was, en ik denk dat er meer zijn die dat idee hebben; ik dacht toen, wanneer je track af is en je haalt hem door een dure vette compressor heen dan klinkt je track helemaal te gek. Maar dat is dus niet zo.
Heb toen veel gelezen over die compressors en er veel uitgeprobeerd maar geen een die een dermate lift aan m'n track gaf om de prijs te rechtvaardigen.Denk dat dit ook te maken heeft met het genre muziek waar de meesten hier in zitten. Wanneer je bands etc live in de studio opneemt dan is dat allemaal heel dynamisch. Dan kunnen die compressors wonderen doen. Maar als je elektronische muziek maakt, dan zit er weinig dynamiek in. In een synthesizer zit veel minder dynamiek dan een live muzikant en in software synths zit nog minder dynamiek. Dan ga je alles bij elkaar nog eens bewerken met plugins (ook vaak compressie) in je DAW waardoor er nog minder dynamiek overblijft en je eigenlijk op het laatst een track door een compressor heen gaat gooien die geen baat meer heeft bij compressie, hooguit voor wat vooruit bedachte klankkleur.
Begrijp me niet verkeerd. Je moet vooral lekker veel van die dingen kopen en uitproberen en weer verkopen. Leer je van en het is gewoon erg leuk. Maar ik moet erkennen dat ik toen de bias had dat je dikke compressors (en eq's) moest hebben om je track vet te laten klinken. Er zullen hier vast nog wel oude posts van mij te vinden zijn waarin ik dat heel erg verdedig :D. schaam... .
Ik gebruik nu zelfs in m'n DAW nog maar heel weinig compressie. Ik doe het meest met eq en volume automatisering. Veel muzikaler en je houdt ook meer dynamiek over. Heb je ook nodig bij elektronische muziek want dat laat mensen bewegen.

P.s. Volgens mij heb ik die for en renla wel geprobeerd. Was er volgens mij erg snel klaar mee. Grote hype, weinig daden.
 
Tom Thomas wat jij volgens mij bedoelt is een dikke mastering compressor maar dat is de 1968 dus niet. Ik wil gewoon wat mix glue en kleuring.
Mastering laat ik wel over aan de echte pro's met 1000'en euro's aan high-end gear en verstand van zaken.

Het lijkt alsof jij eerst je volledige track maakt en die dan door de compressor haalt in de hoop dat er iets magische gebeurd?
Ik heb geleerd om in de compressor te gaan mixen. Dus vanaf ik de basic elementen heb haal ik de compressor boven; ik level de tracks en stel de compressor af zodat die de groove van de track volgt en benadrukt.
Daar heb ik enige tijd over gedaan om dit te leren maar ondertussen kan ik het vrij snel voor elkaar krijgen:duivels:.
 
Het lijkt alsof jij eerst je volledige track maakt en die dan door de compressor haalt in de hoop dat er iets magische gebeurd?

20 jaar geleden zo'n beetje. Denk dat je niet goed gelezen hebt wat ik schreef.

Ik heb geleerd om in de compressor te gaan mixen. Dus vanaf ik de basic elementen heb haal ik de compressor boven; ik level de tracks en stel de compressor af zodat die de groove van de track volgt en benadrukt.
Daar heb ik enige tijd over gedaan om dit te leren maar ondertussen kan ik het vrij snel voor elkaar krijgen:duivels:.

Heb ik (uiteraard) ook gedaan. Nadeel is wanneer je de compressor eraf haalt je mix uit elkaar valt. Je zit er dus aan vast. En als je een tweede mix maakt zonder de compressor, merk je dat deze anders is maar vaak minstens even goed, zo niet beter dan de mix into de compressor.

Het kost veel tijd om fatsoenlijk te leren mixen. En daarna nog een hoop extra tijd om geleerde dingen weer af te leren.
 
Ik gebruik nu zelfs in m'n DAW nog maar heel weinig compressie. Ik doe het meest met eq en volume automatisering. Veel muzikaler en je houdt ook meer dynamiek over. Heb je ook nodig bij elektronische muziek want dat laat mensen bewegen.

P.s. Volgens mij heb ik die for en renla wel geprobeerd. Was er volgens mij erg snel klaar mee. Grote hype, weinig daden.

Automatische volume regeling is compressie. Daar is het voor bedoeld. In de jaren 50 van de vorige eeuw deden mensen dat als ze geen geld hadden met de hand.
 
Back
Top