high-end compressie/eq ?

Drip / UA 175b.

Een alternatief is de russische 6n5p (niet die grote chinese eindbuizen!).
een beetje afstellen, goedkoop en werken prima. hierin zijn wat meer goede exemplaren te vinden.
 
heb van de week een sidechain high pass filter op m'n drip 175b gemaakt, erg praktisch!
zal snel een drum mix er doorheen gooien... jammer dat het een mono compressor is...
Drip electronics komt binnenkort met een nieuwe stereo vari-mu compressor!
 
o ja, is dat die nieuwe tubecore 3u? ik heb iemand dat ding 'de nieuwe phoenix' horen noemen,
is dat een beetje een goede vergelijking?
 
mooi hoor! vind de manley zelf wat traag, is dat hierbij ook zo?

Naar het schijnt is de tubecore zo flexibel gebouwd dat hij een aantal verschillende types VCA buis kan werken. wellicht wel leuk om eens mee te experimenteren?

Wat betreft de 6bc8 buis: een groot aantal is onbruikbaar voor compressors, maar de russische 6n5p
is een prima vervanger!
 
Het blijft een Mu, maar hij is rap genoeg (0.1ms to 30ms). Over die buizen, IGS levert ze zelf aan meen ik, heb hem ooit eens gemaild maar geen antwoord gekregen. Maar eens opnieuw proberen ;)

Ik zit ook al een tijd te denken aan een tk audio BC2-ME. Binnenkort maar eens uitproberen, ff op de koffie bij helios :)
 
Ipv een tube upgrade aan de praat geweest over de s type, en voila, mooi dealtje kunnen maken :)

Igs-Stype.jpg


Nieuw speelgoed :P
 
Back
Top