Front end: Drawmer Mx-60 or SSL Alpha Channel

Alcje

Ouwe rot
Lid sinds
7 september 2008
Berichten
820
Ola ;-)

Ik zit al tijden te zoeken naar een leuke front end voor me setup.

Het enige wat ik doe is het opnemen van vocals.

Ik wil een beetje compressie voordat ik me pc inga.

De SSL Alpha Channel heeft zogehete Automatic Compression. Wel grappig dat ze dat erbij zetten, maar je vind nergens eigenlijk of het nu werkt.

Mijn setup -> Neumann tlm 49 -> UAD Solo 610 met nos mullard tubes -> Drawmer or SSL -> TC Studio Konnekt

Wat zou jij kiezen en waarom?

De drawmer mx60 heeft een vca compressor onboard. En lees dus eigenlijk veel nare dingen over vca compressors.

Wel blijft het feit dat ik dus maar een beetje compressie gebruik op de weg naar binnen.

Maargoed wat voor compressor die SSL heeft mag joost weten. En het woordje Automatic staat me ook niet echt aan ;-)

Verder heeft die SSL een eq die zal wel aardig zijn lijkt me.

Maargoed de drawmer heeft bijv ook die tubesound wat ook erg leuk is erbij.

Ik heb de drawmer al besteld.. maargoed.. nu ik al die dingen toch weer lees over die vca compressors.

Maargoed vind het ook weer een beetje krom, want die RNC is ook een vca en die word veelal de hemel ingeprijst.

Maargoed ook kijkende naar mijn setup kwa sound, waar zou jij voor kiezen? En heb je ervaringen met de SSL dan hoor ik dat ook graag!

Of een drawmer en gewoon een Art Pro Vla erbij halen? :-)
:L
 
Laatst gewijzigd:
Nou die SSL word het iig al niet.

Is echt weer zo'n apparaat waarvan je denkt, het word maar gemaakt zodat mensen denken dat ze SSL in hun rack hebben, wat het toch niet echt is.

Dan beter een drawmer denkik en een Art Pro Vla II of een FMR erop.

Zijn er mensen die ervaringen hebben met de FMR AUDIO PBC-6A ?
 
Focusrite Platinum series wordt door de meeste studio-lui afgeraden qua channelstrips.

Aangezien je naar de MX60 en de Alpha Channel kijkt, neem ik aan dat je budget zo'n 500-650 euro is.

je opties zijn o.a.:
Mindprint Envoice MKII
Focusrite Voicemaster Pro (hoor overal dat ie maar saai/matig klinkt)
Joemeek SixQ
Presonus Eureka
TL Audio Ivory 5051 VP IIhttp://www.thomann.de/nl/tl_audio_5051_ivory.htm
SPL Track One MKII
Joemeek OneQ
Toft Audio EC-1

maar vergeet ook de Art Voice Channel (529 euro) niet. zeer compleet, preamp, compressor, gate/expander, de-esser, semi parametrisch EQ en uitgebreide I/O interface met o.a. SP-DIF, AES/EBU, ADAT en zelfs USB!

Een andere, simpele maar cleane optie zou zijn:
M-Audio DMP-3, Golden Age Project PRE-73 (=goeie, goedkope (€269) Neve 1073 clone) (of evt. een FMR RNP) + een FMR Audio RNC compressor.

Ik heb zelf overigens de Art Voice Channel, 2 DMP-3's, de PRE-73 en een oude Joemeek VC1Q (voor de gekleurde gain.)
 
Waarom zoek je een channelstrip als je alleen compressie zoekt. EQ is inderdaad wel aardig, maar ik zou zelf nooit EQ gebruiken voor de opname omdat dit lastig tot moeilijk ongedaan te maken is, je kan er later bij het mixen dan problemen mee krijgen, zeker in combinatie met de toegevoegde compressie. Je hebt al een hele mooie preamp, zelf zou ik hier dan een losse compressor achter hangen, mischien zoiets als de FMR PBC-6a.
 
Back
Top