high-end compressie/eq ?

is helemaal waar, ik kan op zich wel wat solderen maar zo'n kloon eq of compressor maken gaat me iets tever.
maar het is wel een optie, ik zie weleens wat leuks voorbij komen. jeffrey (goose) had destijds ook wat van die projecten op sf gepost.
 
ja, je moet wel een beetje handig zijn met de soldeerbout.
sommige projecten zijn extreem uitvoerig gedocumenteerd, anderen weer minder.

zo heb ik net mijn Drip 175 compressor afgebouwd, zie http://www.flickr.com/photos/36395847@N08/5526761383/in/set-72157624982914559 en het is een fantastisch apparaat. Drip heeft wel meer gaaf spul, goede kwaliteit en duidelijk.

een GSSL is uiteraard ook een optie, er is heel veel over te vinden.
 
ziet er top uit elektrovolt! ik raak wel geinspireerd nu ik dat zo zie.
Hoe zit dat met Eq's namaken? je kunt natuurlijk net als met modulaire kloon modules onderdelen van echte jongens gebruiken of de beste vervangende IC's, componenten etc.
Zou wel iets van NEVE willen qua kloon :)
 
Ik heb 4xSSL 521 Line amp en 4XSSL 522 stereo EQ gekocht. Wil de 8 modules racken in zo'n behuizing: http://www.recycledaudio.co.uk/outboard03.php, voeding weet ik al welke ik kan gebruiken.. Ik kan alleen zelf niets met een soldeerbout, dus tot nu toe gaat het project weer verder als ik weer knaken heb...

@Devon-Miles: zoiets kan ook een optie zijn. Als je goed zoekt is het wel te betalen en qua solderen hoef je niet vanaf scratch te beginnen...
 
Laatst gewijzigd:
zijn er hier op het forum mensen die high-end compressors/eq's hebben ?

( dan denk ik aan merken als SSL/UA/Drawmer/Avalon/Cranesong/Pendulum/Manley/Millennia/TFPro etc.)

en wat zijn jullie tips/ervaringen met dergelijke spullen ?


ik ben zelf aan het oriënteren op deze markt zeg maar,en ben erg benieuwd naar jullie ervaringen...

Yes !

Thermionic Culture Phoenix
Crane Song IBIS
Alan Smart C2
API 2500
Avalon 747
Crane Song HEDD

Heb gehad:

Drawmer 1968
Focusrite dingen

Ligt eraan wat je wilt ? Voor welke muziek ? Mastering/Mixing/Tracking ?? :okdan:
 
waarom geen DIY?

voor relatief weinig geld bouw je mooi spul, als je een beetje technisch bent en het geduld op kan brengen.

Ik ben met een diy ssl mixbuss cloon(een goede cloon btw) binnengestapt bij de distributeur van SSL. euhm is niet hetzelfde als origineel, echt niet. Nuja, je moet roeien met de riemen die je hebt...
 
Ik heb 4xSSL 521 Line amp en 4XSSL 522 stereo EQ gekocht. Wil de 8 modules racken in zo'n behuizing: http://www.recycledaudio.co.uk/outboard03.php, voeding weet ik al welke ik kan gebruiken.. Ik kan alleen zelf niets met een soldeerbout, dus tot nu toe gaat het project weer verder als ik weer knaken heb...

@Devon-Miles: zoiets kan ook een optie zijn. Als je goed zoekt is het wel te betalen en qua solderen hoef je niet vanaf scratch te beginnen...

Het is inderdaad een optie. Ik kan wel solderen maar wil het graag mooi hebben en niet het risico lopen dat het faalt. Ik weet dat je cases kunt laten maken en panelen kunt laten graveren en drukken, knoppen ook etc. weet iemand een goede site?
Ik had ooit iets gezien van een Duits bedrijf.

Maar een dikke Eq, als iemand een mooi project weet voor me laat het weten.
Zo'n massive passive kloon lijkt me te gek n.l !
 
Ik had ooit iets gezien van een Duits bedrijf.


schaeffer.

Zo'n massive passive kloon lijkt me te gek n.l !


die heb ik nog niet in diy vorm gezien, maar het komt redelijk neer op een superpultec met een boel eigen manley spullen erin. die maken de sound, en kan je niet los kopen.
 
ik ga me hier eens in verdiepen :)
schaeffer was het inderdaad, geloof dat het eerder op het forum genoemd is ergens in een andere draad.
een goede master eq lijkt me fijn met flink wat opties (iets in de trant van die spl qure)
een goede compressor met dry/wet functie ala chandler platinum lijkt me ook wel wat
 
Ondertussen in mijn studio.

Compressors:

Gates Sta level
Api 2500
Slate instruments The Dragon
Universal audio la2a
Elysia Mpressor
Spectrasonics 610
SSL XLogic G series compressor
Mohog Mofet76 1176
Audix AM6/17A neve type
DBX 160VU
Fatso UBK
 
ik ga me hier eens in verdiepen :)
schaeffer was het inderdaad, geloof dat het eerder op het forum genoemd is ergens in een andere draad.

Deze is gedaan door Frank Rollen...zelfde kwaliteit als Schaeffer, 30% goedkoper..

Blue2-1.jpg

Blue5.jpg

Blue1.jpg
 
Na het lezen van de laatste post dacht ik dat het misschien wel leuk is om toe te voegen dat je bij Pro Audio Education in Haarlem een workshop kan doen, compressor bouwen.

Het staat niet op de website, maar bij 6 aanmeldingen krijg je de spullen en loop je na 3 avonden begeleiding van een ervaren technische met je eigen SSL clone met turbo naar buiten. de kosten zijn het ook niet.
 
Back
Top