high-end compressie/eq ?

Check eens Shadow Hills Optograph of Pendulum ES8.
Misschien zijn die ook interessant genoeg.
 
@ Fuse : lijken me ook mooi hoor,maar moeilijk te krijgen hier...


Maar niemand hier met een Phoenix,STC-8 of vt747sp die voor mij een fragmentje door 1 van die bakken zou willen halen ?
 
En nog wat : wat zijn jullie ervaringen met de betere pre-amps ? (of complete channel strips)...

Ik heb sinds een tijdje een SSL XLogic Alpha VHD Pre en ben erg te spreken over wat die doet met je geluid...zeker niet clean,maar zorgt dat m'n synths weer leven en power krijgen,voordat ze de computert in gaan...
 
Kan je misschien een voorbeeldje posten?
 
@ Dione:

Je zou een kunnen kijken of John Dirne, van White villa, wat voor je kan betekenen. Hij heeft erg veel outboard, waaronder (bijna alle) aparaten van Cranesong, Tube-tech, en Culture vulture.

www.whitevilla.nl
 
Heb nu deze ff om te testen :
http://www.vintagedesign.se/2008/010105.htm
Klinkt tot nu toe errug lekker...

De Vintagedesign heb ik nu uitgebreid kunnen testen...ik ben er niet erg van onder de indruk als mix-compressor...vind de kleuring wel prettig,maar ben niet zo te spreken over de compressie...te wollig en te weinig punch,te subtiel allemaal...tenminste,voor mijn muziek en de mix...vind 'm wel erg prettig over synths,maakt alles wat compacter en prettiger aan te horen...

Het hp filter is trouwens bijna niet te merken,ik vraag me zelfs af of die wel wat doet...of dat ie niet ver genoeg gaat...

En dus vervolg ik vrolijk mijn zoektocht naar een goede mix compressor...:D
 
vraagje gerelateerd aan dit topic

Zijn jullie van mening dat je dit soort apparatuur nodig hebt om een track te kunnen maken van een bepaalde kwaliteit dat een platenmaatschappij het wil uitbrengen..

Of kan je ook zonder deze dure dingen iets maken (bijv in fruityloops met wat vst fx zoals van classic en de standaard fx) waar een platenmaatschappij iets in ziet en wat mee wil doen?

greeetz
 
vraagje gerelateerd aan dit topic

Zijn jullie van mening dat je dit soort apparatuur nodig hebt om een track te kunnen maken van een bepaalde kwaliteit dat een platenmaatschappij het wil uitbrengen..

Of kan je ook zonder deze dure dingen iets maken (bijv in fruityloops met wat vst fx zoals van classic en de standaard fx) waar een platenmaatschappij iets in ziet en wat mee wil doen?

greeetz

tuurlijk heb je dit niet persé nodig.
maar het is wel super vet spul....
Het is ALTIJD een aanwinst.

en wat gagarin zegt.

[edit] ik geloof dat dione zelfs al wat plaatjes zonder deze hi end comps gemaakt heeft ;) [/edit]
 
Zijn jullie van mening dat je dit soort apparatuur nodig hebt om een track te kunnen maken van een bepaalde kwaliteit dat een platenmaatschappij het wil uitbrengen..
Ja natuurlijk. Iedereen weet toch dat als je een kneiter van een hit wil hebben je minimaal 10000 euro aan spullen moet gebruiken. Meer is altijd beter natuurlijk. Want een platenmij hoort het meteen en zal je demo dan ook gewoon in de kliko dumpen.
 
vraagje gerelateerd aan dit topic

Zijn jullie van mening dat je dit soort apparatuur nodig hebt om een track te kunnen maken van een bepaalde kwaliteit dat een platenmaatschappij het wil uitbrengen..

Of kan je ook zonder deze dure dingen iets maken (bijv in fruityloops met wat vst fx zoals van classic en de standaard fx) waar een platenmaatschappij iets in ziet en wat mee wil doen?

greeetz

Het belangrijkste wat je nodig hebt is onbetaalbaar ; talent...

Deze apparatuur heb je niet nodig...maar als je eenmaal verslaafd bent wil je meer :D
 
vraagje gerelateerd aan dit topic

Zijn jullie van mening dat je dit soort apparatuur nodig hebt om een track te kunnen maken van een bepaalde kwaliteit dat een platenmaatschappij het wil uitbrengen..

Of kan je ook zonder deze dure dingen iets maken (bijv in fruityloops met wat vst fx zoals van classic en de standaard fx) waar een platenmaatschappij iets in ziet en wat mee wil doen?

greeetz

Je kan echt een hele goede mix maken met alleen maar software. Dure software maakt het wel iets makkelijker. Dure hardware maakt het nog iets mooier (en je hebt nog sneller resultaat). Voordeel van hardware is ook dat je niet in de verleiding komt om te preset switchen, dus dat je doelgerichter te werk gaat en het resultaat meer voor je gaat leven.

Er zijn wel platenmaatschappijen die een goed nummer of een goede artiest herkennen en die steken dan wat tijd en moeite in het mixen van een track.. En daarna laten ze dat masteren door PrinsJan ;)
 
zijn we uitgehighendcompressie-d?

laatste aanwinsten zijn een tkaudio bc1 (thomas k. heeft een mastering versie voor me gebrouwen) en een vertigo. soundwise en financieel compleet andere bakken, maar supergaaf naast elkaar. ik hou wel van vca compressie :)
 
Back
Top