high-end compressie/eq ?

en als we toch gaan spammen...:duivels:

Ook leuk:
attachment.php

https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=143408&highlight=vari+mu
 
Ik heb enkele maanden geleden een Valley People 610 stereo compressor gekocht. Ik kon er niks over vinden op het Synthforum. Kent iemand deze compressor?

Hij is echt extreem snel en kan drums met gemak vermalen tot niks :duivels:

Plaatje is van internet.

Ik heb een Valley People 440 compressor/gate/limiter/clipper/dsp. Die werkt erg goed op een drum loop uit de Linn9000, maar bv niet goed op een loop uit de 808. Wel goed op individuele geluiden.
 
Ik heb geen Valley People spul, wel een hele fijne 1176 kloon van IGS (of eigenlijk een 2276, dus dubbel). dat is echt mijn compressor to go voor snel en fantastisch resultaat.
Ook over de Vari-mu compressor van IGS ben ik zeer te spreken maar die gebruik ik eigenlijk exclusief voor mastering. In de mix is die me iets te subtiel.

Tevens heb ik een S2 limiter van HCL (ook een kloon maar dan uit de Oekraine). Ik gebruik die wat minder, klinkt harstikke goed verder maar lijkt me meer geschikt voor akoestische instrumenten en vocals enzo. Synthdrums zijn al gelimit tot en met dus zo'n limiter eroverheen heeft weinig zin.
Eventueel gaattie in de verkoop, staat verder wel heel mooi te zijn in m'n rack. Zal nog eens wat meer experimenteren met het ding want het is echt zonde om er niks mee te doen.

Een van m'n andere compressors is ook wel het vermelden waard. Een LA Audio stereo gate/compressor met mogelijkheid tot filteren voor de compressie. Daardoor kun je echt zeer drastische sounds bereiken. Erg leuk voor snappy snares bijvoorbeeld.
 
kan zeggen dat m'n SSL Superanalogue ook heel erg fijn is. weer totaal anders als de API
 
HCL is een fijn merk ja.
Ik heb een Varis. Ook fijn.

Ik heb nooit met hun spullen gewerkt maar kreeg wel een nare bijsmaak na het lezen van deze thread op GZ :

http://www.gearslutz.com/board/high-end/101221-hand-crafted-labs-products-17.html

Ietsje naar beneden scrollen.....
Het begint ermee dat Virtalahde een opmerking maakt over het feit dat ze een ground lift switch hebben ingebouwd die ook de chassis ground lift (=levensgevaarlijk en verboden in de EU).
De arrogante manier hoe de gasten van HCL daarmee omgaan en dat Virtalahde zich toch als een heer blijft gedragen.

Ik geloof dat ze uiteindelijk wel overstag zijn gegaan en hun grounding schema hebben aangepast maar toch....
 
de laatste reincarnatie van de SSL Buscompressor, maar nu met Superanalogue (SSL aanduiding voor high end signaalpad) implentatie
 
Ik heb nooit met hun spullen gewerkt maar kreeg wel een nare bijsmaak na het lezen van deze thread op GZ :

http://www.gearslutz.com/board/high-end/101221-hand-crafted-labs-products-17.html

Ietsje naar beneden scrollen.....
Het begint ermee dat Virtalahde een opmerking maakt over het feit dat ze een ground lift switch hebben ingebouwd die ook de chassis ground lift (=levensgevaarlijk en verboden in de EU).
De arrogante manier hoe de gasten van HCL daarmee omgaan en dat Virtalahde zich toch als een heer blijft gedragen.

Ik geloof dat ze uiteindelijk wel overstag zijn gegaan en hun grounding schema hebben aangepast maar toch....

Ja dat heb ik ook meegekregen.
Ik heb ook via een andere weg vernomen dat de meneer van HCL soms wat kinderlijk kan reageren op kritiek.
Zelf heb ik daar weer geen ervaring mee. Mijn ervaring blijft enkel bij het gebruik van een Varis :)

En ach, van Gogh schijnt ook een rare snuiter geweest te zijn, maar hij kon leuk schilderen.
 
kijk de alphachannels bijv hebben niet het super analogue predicaat, de X- dingen en de bus compressor bijv weer wel.
kan i.d.d. ook zo zijn dat het een marketing term is die automatisch op alle nieuwe dozen komt hoor.
 
kijk de alphachannels bijv hebben niet het super analogue predicaat, de X- dingen en de bus compressor bijv weer wel.
kan i.d.d. ook zo zijn dat het een marketing term is die automatisch op alle nieuwe dozen komt hoor.
Ik denk dat het een mooie marketingterm is eerlijk gezegd.

Ik heb zelf deze in bestelling staan, over een weekje of twee in huis met een mooi rood frontpanel. 8)
http://www.prikosnovenie.com/MAGIC_MASTERING_ENGLISH/pages/FCS-P3S.php
 
Ik heb nooit met hun spullen gewerkt maar kreeg wel een nare bijsmaak na het lezen van deze thread op GZ :

http://www.gearslutz.com/board/high-end/101221-hand-crafted-labs-products-17.html

Ietsje naar beneden scrollen.....
Het begint ermee dat Virtalahde een opmerking maakt over het feit dat ze een ground lift switch hebben ingebouwd die ook de chassis ground lift (=levensgevaarlijk en verboden in de EU).
De arrogante manier hoe de gasten van HCL daarmee omgaan en dat Virtalahde zich toch als een heer blijft gedragen.

Ik geloof dat ze uiteindelijk wel overstag zijn gegaan en hun grounding schema hebben aangepast maar toch....
Best apart ja... basic rule, safety first. Als je een groundloop hebt moet je dat niet gaan oplossen door de PSU ground te gaan loskoppelen. Zeker niet met een switch op de achterzijde wat de consument (onwetend) kan doen.
 
Back
Top