AMIGA als sampler gebruiken?

bikkel

Everything is on the One
Lid sinds
14 november 2001
Berichten
12.716
Locatie
Utrecht
Ik heb nog een oude A500 liggen, en ik vind de Amiga sound voor sommige geluiden best wel iets hebben, is het mogelijk om hem als een soort sampler module te gebruiken met een MIDI interface en wat software?
 
Shit wat stom, dacht dat ik hier zoveel rondhing dat ik wel wist of een onderwerp al behandels was :)
 
Dus het is geen goed idee om een Amiga te gebruiken als een soort sampler?

Jammer.....
 
Ik had in die thread neergezet dat ik em niet als sequencer EN sampler zou gebruiken, maar alleen als sampler lijkt me te gek! Ik kreeg 't alleen niet voor elkaar dat programma op mijn amiga te krijgen. Ik kreeg de floppy niet overgezet van pc naar amiga. Je moet gewoon samplx gebruiken, daar zit geloof ik ook een effectje op of zo.
 
Hoe kom ik aan een MIDI-interface dan?

Het lijkt mij dat het vrij weinig boeit of je nou een oude gare AKAI 8 bitter pakt of een Amiga, het heeft allebei zo zijn charmes.
 
Ik heb een midi interface op het web opgezocht, kost geen reet. Maar alle ouw achtpitters zijn leuk. dus kan je beter een akai nemen, dat scheelt je een hoop gepruts.
 
Mja, maar een Amiga heb ik al. Als ik iets zou kopen zou ik eerder voor een Emu ofzo gaan, met analoge filters.

En het is natuurlijk echt stoer om te zeggen dat je een Amiga gebruikt, dat snap je wel :)
 
Gebruik em dan! Ken je gelijk die speech synthesizer er in gebruiken, "DAS BOOT - TECHNO"
 
DJAX BREAKBEATZ
CD Album 'Vol 2 by Zebulon'

105_g.jpg


1. Introduction
2.The pyramids and the holy temples
3. Globally spoken
4. After midnight rocka
5. Triple X-rated Refugee
6. D other D
7. Tom Drunk
8. Tunnel vision at Noon
9. Can't live without them
10. Toys
11. Breakbeat
12. The nextdoor Neighbour
13. Eat it and ya feel it (mushroom mix)
14. Supastardust
15. What's a Loop
16. Substitute 2 dislecti
17. Still 2 Come

Voor de release van dit BreakBeat album maakte Zebulon beats voor onder andere Buckaneers (Djax 1992) en vele andere HipHop albums. De muziekstijl van Zebulon is zwaar underground en de breakbeatz op dit album zijn voornamelijk gemaakt op een Amiga computer met 8 bit samples. Dit BreakBeat album is handig voor DJ's en rappers, die instrumentale beats nodig hebben voor scratch shows of om over te rappen of te free-stylen.

#Beatcrator: Zebulon / Releasedatum: 1998 / catalogusnummer: Djax BB-902 / Ontwerper hoes: Zender / Maatschappij: Djax Records#


bron: www.rampgear.nl

uit 1998 dusja goed mogelijk!
 
Amiga als sampler is zeker prima te doen. Zelfs heel leuk om te doen. En amiga als sampler en tegelijkertijd als midi sequencer is ook héél goed te doen hoor (trackers, mijne heren, trackers), je zou niet de eerste zijn die daar achter komt.

Die midi poortjes en samplers kun je volgens mij nog nieuw kopen, gewoon even compucity bellen: 010-4517722. Je kunt ook de online catalogus bekijken (http://www.computercity.biz/) maar de online catalogus is volgens mij niet helemaal compleet. Ik moest ooit een harddisk hebben voor een Amiga 600 en die stond ook niet op hun site, maar bleek bij telefonische navraag wel gewoon voorradig.
 
Origineel geplaatst door spdk
Ik kreeg de floppy niet overgezet van pc naar amiga. Je moet gewoon samplx gebruiken, daar zit geloof ik ook een effectje op of zo.

Daar is een programmatje voor: cross-dos. In latere versies van de Amiga OS zit het er al in, anders kun je het hier downloaden: http://wuarchive.wustl.edu/~aminet/. Ik kan 't nu niet precies zeggen hoe 't werkt, mocht iemand meer willen weten, dan kan ik er vanavond wat over zeggen. Ik weet wel dat je rekening moet houden dat je de PC flop op 720kb formateerd (iets wat helaas niet meer kan in Windows XP...).
 
Origineel geplaatst door Chinetti
Mooi is dat, zit ik hier in een 2 jaar oud topic te replyen :stupid

Beter dan 10x het zelfde topic met dezelfde informatie, niet?
 
Origineel geplaatst door Chinetti
Ik weet wel dat je rekening moet houden dat je de PC flop op 720kb formateerd (iets wat helaas niet meer kan in Windows XP...).
qua crossdos idd 720... maar hoezo kan XP dit formaat niet meer aan dan, jeuz wat slecht...
hardwarematig zou een pc floppydrive dit nog steeds moeten kunnen nl.

sequencer one (van steinberg) kon via midi samples afspelen (4 stuks)
 
Ik heb even liggen googlen, maar ik
vind het niet meer. Het betreft een
progje dat ik had dat onder XP allerlei
soorten disks kon maken, images van de
meest vage oude disketjes kon trekken.

Het betrof iets genaamd diskimage of zo,
maar het was niet van symantec of welke
ook die je tegen komt. In ieder geval heb
ik daar veel oude atari diskjes mee geinjecteerd
onder XP...

Groetjes,

Axel

PS: nee, geen 720 kb onder XP, maar erger
nog is dat deze laptop van waarop ik bericht
uberhaupt geen diskdrive meer heeft tegenwoordig...

Damn.
 
Back
Top