MOTU lancert nieuwe audio-interface

mijn droom is uitgekomen
 

Attachments

  • motuultralite.jpg
    motuultralite.jpg
    159,5 KB · Bekeken: 117
:{ Errug mooi apparaatje dit. Eigenlijk wel een beetje waar ik op heb zitten wachten :) En die prijs in dollars is ook erg aantrekkelijk...
 
Zekers mooi spul. Heb echter pas een 2ehands Motu 828MKII aangeschaft dus ik heb er weinig tot geen baat bij.

En dat de 828 wat groter is boeit me niet. En ik wil de adats wel hebben......:D
 
Origineel geplaatst door scan
Ah een staartje...

Wat ik met onbetrouwbaar bedoel is dat er wordt gesuggereerd dat de fa-101 onbetrouwbaar zou zijn.
En dat is niet zo.
De motu is ook een zeer strakke bak.
Heb de motu ook een tijdje gehad, maar te groot om mee te nemen voor live gebruik.

Dus beide gebruikt en top bevonden.
Nou das wel duidelijk toch?

Doorgaand op dit draadje, deze nieuwe Motu lijkt mij dus ook perfect voor studio en voor live.
Mooi compact ding.:okdan:
ik zeg ook niet dat de edirol volslagen onbetrouwbaar is, ik zeg dat de motu robuuster en betrouwbaarder is. op de Mac G5 hier op't werk in combi met Max/MSP en firewire camera's durft de edirol wel 's raar te doen. dan werkt er geen audio of video tot de edirol uit en weer aan gezet wordt.
 
bij motu moet je alleen geen snelle reparatie verwachten. Alles wordt opgestuurd naar usa. wachtijd lopopt soms op naar 4 maanden!!! maar goed het ziet er wel goed uit dat ding.
 
Het leuke van zo'n Motu is de stand alone mix functie. Verder snap ik niet waarom iedereen zo hyper doet over een uitgeklede versie van een kaart die al zo lang te krijgen is voor een mooi prijsje .. :)
 
Het is alleen jammer dat dat ding altijd voeding nodig heeft. Dus je zou niet aan een track kunnen werken in de trein. Gelukkig heb ik een E-Mu 1616m ... en dat gaat prima ;)
 
Origineel geplaatst door Kat Yidaki
Het is alleen jammer dat dat ding altijd voeding nodig heeft. Dus je zou niet aan een track kunnen werken in de trein. Gelukkig heb ik een E-Mu 1616m ... en dat gaat prima ;)

Daarom staat er ook "bus powered".
Dus in de trein werken gaat prima.
 
Origineel geplaatst door Yoozer
Dit wordt zo een mooie concurrent voor de E-mu bakjes :).

jupz.. valt ook nog eens in dezelfde prijscategorie als de 1820m. Echter!! geen adat aansluitingen, want de emu potentieel toch wat meer flexibiliteit geeft.
 
Volgens mij zijn er gewoon redelijke verschillen.

De Emu heeft 24/192 convertors en DSP FX, 2x midi i/o en adat.

Echter heeft de Motu 2 extra TRS ins en 4 extra TRS outs (inclusief een masterout).
Als je dus in 1 keer meer analoge i/o wilt zonder een extra ADAT unit mee te slepen is de Motu veruit je beste keuze.

Verder is deze motu dus gewoon bus powered dus eerst lezen voor je iets zegt.
 
Origineel geplaatst door nomore
jupz.. valt ook nog eens in dezelfde prijscategorie als de 1820m. Echter!! geen adat aansluitingen, want de emu potentieel toch wat meer flexibiliteit geeft.

Ik heb dus een RME Hammerfall dsp + Multi ok met adat ...
Het is me nog steeds niet duidelijk wat ik daar nou mee moet met dat adat .
Ik had liever 2 xtra analoge in en outs gehad .
 
Origineel geplaatst door Kat Yidaki
Voor een kwartiertje ...

En jij denkt dat een audio interface via firewire (Motu) meer stroom verbruikt dan via een cardbus interface (Emu)?

Logisch!! :Z
 
Ja alleen beetje vaag dat er op de website van Motu nog helemaal niks over te vinden is.
Terwijl hij al wel wordt verkocht. (meestal worden ze op de website al vet gepromoot voordat ze al verkrijgbaar zijn...)
Ok vind ik het slecht van motu dat er amper info is over hun oude producten.
 
Origineel geplaatst door Acidfever
En jij denkt dat een audio interface via firewire (Motu) meer stroom verbruikt dan via een cardbus interface (Emu)?

Het punt is dat je de break-out box van E-Mu kunt loskoppelen. Dan heb je slechts een klein koptelefoonversterkertje over, wat nauwelijks stroom verbruikt.
 
Origineel geplaatst door Kat Yidaki
Het punt is dat je de break-out box van E-Mu kunt loskoppelen. Dan heb je slechts een klein koptelefoonversterkertje over, wat nauwelijks stroom verbruikt.

Ja dan koop je net zo goed een Creative cardbus kaartje die dit kan. Dat is toch "besides the point" of niet?

Dit soort producten gaan om mobiel toch een groot aantal i/o's beschikbaar maken. Die koptelefoonuitgang zit standaard wel op m'n laptop.
 
Origineel geplaatst door nangko
Ja alleen beetje vaag dat er op de website van Motu nog helemaal niks over te vinden is.
Terwijl hij al wel wordt verkocht. (meestal worden ze op de website al vet gepromoot voordat ze al verkrijgbaar zijn...)
Ok vind ik het slecht van motu dat er amper info is over hun oude producten.

Ja dat vraag vroeg ik me ook al af.
 
Een gok voor de NL-prijs: tussen de € 600,- en € 650.

Grappig in bovenstaande discussies is dat het mij nu juist fijn lijkt om een audio-interface in een 19" rack of tas te hebben. Voor de stevigheid, je kunt er alle kabels in laten zitten, etc. Ik heb nu een Audiophile USB die nergens in past, en die ik dus telkens weer in z'n eigen doosje terugstop. Dus stroom er af, alle kabels eruit, etc. En bij opbouwen weer het omgekeerde werk. Heb er wel eens over gedacht om zelf een 19" rack adapter te maken, maar ben er gewoon nog nooit aan toegekomen.
 
Origineel geplaatst door Yost
Een gok voor de NL-prijs: tussen de € 600,- en € 650.

Grappig in bovenstaande discussies is dat het mij nu juist fijn lijkt om een audio-interface in een 19" rack of tas te hebben. Voor de stevigheid, je kunt er alle kabels in laten zitten, etc. Ik heb nu een Audiophile USB die nergens in past, en die ik dus telkens weer in z'n eigen doosje terugstop. Dus stroom er af, alle kabels eruit, etc. En bij opbouwen weer het omgekeerde werk. Heb er wel eens over gedacht om zelf een 19" rack adapter te maken, maar ben er gewoon nog nooit aan toegekomen.
altijd een rack (of 'n losse 828mkII) meeslepen is ook niet alles hoor... deze zou ik mooi bij m'n powerbook-rugzak kunnen stoppen
 
Maks,
Thank you for your interest.

MOTU expects to ship the UltraLite by early April. I recommend that you contact our Benelux distributor, TM Audio at 31 30 2414070. They will be able to help you with local pricing and availability.

I look forward to answering all your technical questions.

If I can be of further service, please let me know.

Dave Roberts - MOTU
 
Back
Top