[Clavia] Ook wel aardig: Stage 76

Origineel geplaatst door Wout Blommers
De NordLead4 komt er wel aan.
Dat wordt niet een uitgebreide NordLead3, maar een totaal ander concept.
Of deze synth dan ook NordLead zal gaan heten, dat is nog niet zeker, dus misschien wel NordBromTol1 ;)

Totaal ander concept......hmmmmm.....tja.....geen gewone VA doos dus? :)
 
Het zal geen totale revolutie worden, maar ze hebben al een aantal ontwerpen weer afgewezen. Mogelijkheden tegenover prijs en zo.

Ze zijn uitgegaan van het synth deel van de Stage. Wordt dat dan uitgebouwd, afgeslankt, wat er bij of eraf..? Het zal natuurlijk een VA worden, maar met welke mogelijkheden? Dat is leuk om over te brainstormen.

Voor een hardware fabrikant zijn de gaten in de kast de werkelijke kosten. Maar knoppen een dubbele of driedubbele functie te geven, dat maakt de synth gebruiksonvriendelijk, toch wel een belangrijke zaak, vooral als je een NordLead ontwerpt.

Mijn voorstel was een set-up als op de Stage, eventueel twee Oscillatoren en wat efecten. Daarmee twee modellen maken: eentje met een drie octaafs keyboard, dus vrij betaalbaar en de andere met een uitgebreide step-sequencer en geen keyboard en een goede Midi out.

Zelfs van die fantasiën om de pre-patch een modulaire schakelaar te geven, dus dat de filter-sectie een eigen audio in en out krijgt, zodat het geheel ook te gebruiken is als component in een modulair systeem. Waarom niet?

Daar luisteren ze best wel naar, maar Stockholm beslist toch :)

Wout
 
Yep. Ook op de website 2.599,-

Zelfde klavier als de NS88 of zijn dit toch de 'plastic toetsten' van de electro 73?
Op de Feedback site staat ongewogen klavier, dus dat zal wel.
 
oh nee, op de Clavia site staat gewogen, 76 toetsen.
Dus Feedback zit er naast?

Nah..ik heb nu toch geen geld ;-(
 
stage 76 is met gewogen toetsen stage compact is met 73 toetsen waterfall keys. Zelfde als electro dus.
 
Origineel geplaatst door earpluggy
stage 76 is met gewogen toetsen stage compact is met 73 toetsen waterfall keys. Zelfde als electro dus.

Ze staan nu alle 3 ook op de Clavia site.

shipping.jpg


Nog even wachten voor de Compact-liefhebbers dus.
 
Origineel geplaatst door Wout Blommers
De oorspronkelijke bedoeling was een Electro3 te brengen, maar toen bleek dat'ie meer op de Stage ging lijken hebben ze de Stage76 maar gemaakt. Deze heeft echter wel het Electro Keyboard, dus niet het piano-gevoel.

De NordLead4 komt er wel aan.
Dat wordt niet een uitgebreide NordLead3, maar een totaal ander concept.
Of deze synth dan ook NordLead zal gaan heten, dat is nog niet zeker, dus misschien wel NordBromTol1 ;)

Wout

Clavia zou zich er goed aan doen om effecten DSPeetje er in te solderen.
Dit vond ik een verschrikkelijk gemis aan de NL3 (dat verder overigens een prima bak is)
 
Heeft iemand dan enig idee wat die Compact mag gaan kosten? Ik heb een beetje door de bomen zien we het bos niet meer syndroom...

Groeten,
Peter
 
Hmmmm, dan is eindelijk alles Compact, behalve de verkoopprijs :erm:

Toch weer doorsparen dan maar.............. (2500 euro's?!? Oh man:frons: )
 
Afgelopen zaterdag bij Feedback nog staan staren naar 6 opgestapelde dozen met Nord Stage 88's, hufters...;)
 
Origineel geplaatst door Flexby
2.599,-

Check Feedback, onder stagepiano's

Synthplanet (.com) biedt de Nord Stage 88 aan voor €2.534,- (voor kopers in 0031). De compact zal daar wellicht nog ruim onderdoor gaan.
 
Okee dus er is nog hoop..... Komt ook goed uit, want bij m'n volgende aankoop bij synthplanet zou ik een T shirt kado krijgen (als ik de waardebon nog kan terugvinden) :okdan:

Nu nog van Argentinie winnen en dan helemaal :mega:
 
Back
Top