midex8 nog te koop?

LTB is een protocol van de midex voor goede MIDI timing. Alle software (Alleen Cubase dus) die dit protocol ondersteund kan van deze goede MIDI timing profiteren. Net zoals Logic en het AMT protocol. Eigenlijk jammer dat het niet zoals ASIO een standaard is die door andere fabrikanten gebruikt kan worden.
 
Laatst gewijzigd:
Over midex gesproken, ben nu na een complete re-install alles weer aan het installeren, bijna alles werkt weer zo als het hoort, behalve die $%^&^%$%^ midex.. (3) wat een enorm kut ding, en dat ltb heb ik nooit wat van gemerkt. Ik denk dat het geen fuck uitmaakt, immers ltb zou alle andere midi interfaces compleet overbodig maken... en laat er nu blijkbaar toch betere interfaces zijn....
 
ik zweer bij de midex8.

for me it made all the difference between crap and crystal.

ik kan natuurlijk nu ook een heleboel open deuren intrappen en op gaan sommen wat je moet doen met je windows om hem stabiel te krijgen en dat het misschien ook wel je usb controller of je combinatie van hardware is.

feit blijft dat het bij mij perfect draait met sub-millesecond timing.

heb al die tooltjes (miditest, miditemp EN de loopback test van cubase sx zelf gedaan (midi-out -> midi-in roundtrip) en mijn setup scoorde gewoon beter dan de "referentie" meting van Steinberg zelf.

Dus in mijn geval werkt het nog beter als bij de fabrikant ;-)

Maarja, ik klop het af dat ik er zo weinig gezeik mee heb gehad. Ik ken de horrorstories die ik hier en op andere forums wel eens lees.
 
Origineel geplaatst door jostiii
http://miditest.earthvegaconnection.com/results.html

Er zijn maar weinig "courante" sub-milisecond interfaces.

Jammer dat die ESI er niet tussenstaat.

Maar M-Audio Midisports en Fireboxen van PreSonus kun je zo te zien maar liever niet gebruiken.

1 aspect van de timing test data snap ik niet helemaal. Dat de midex een zeer lage latency heeft verrast me niet aangezien LTB dit goed doet. Maar de jitter is vrij hoog. En ik dacht dat met name de jitter datgene weergeeft wat wij als 'rete strak' of niet ervaren. Een hoge latency mits zeer constant zie ik persoonlijk niet als een groot probleem voor wat betreft het 'strak' ervaren van een sequence aangezien je dit in cubase kunt compenseren. Jitter is dodelijk. Indien de midi events zwabberen rond een virtueel optimaal timing moment, ervaar je dit als zijnde 'niet rete strak'.

:confused:
 
Nou, ik had er een in bestelling bij Peter Verspuy en ze kregen van de leverancier te horen dat de midex niet meer leverbaar is. Voorlopig blijf ik met mijn AMT8 werken, wat ook geen verkeerde interface is dacht ik zo. Op de cubase.net forums is te vinden dat er voorlopig geen opvolger komt. Ze willen zeker geen geld verdienen....
 
Midiman maakt goede midi interfaces ..... spreek niet uit eigen ervaring ....

heb er wel veel over gelezen, als ik geen midex kon krijgen had ik een midiman gekocht...
 
Die Miditest kende ik nog niet dus heb ik die test even op m'n Midiman BiPort 2x4/s (aangesloten op de COM poort) en M-audio Midisport 4x4 (aangesloten op de usb poort).

Resultaat:

BiPort 2x4:

Latency: 1.21 ms
Jitter: 0.22 ms
Max Jitter: 1.21 ms

Midisport 4x4:

Latency: 4.55 ms
Jitter: 1.15 ms
Max Jitter: 3.34 ms

De resultaten van de Midisport valt me eerlijk gezegd een beetje tegen. Moet ik wel ff bij zeggen dat ik beide interfaces nog op een oude 1 Ghz pc heb draaien. Wellicht dat die Midisport beter resultaten geeft op een moderne pc.
 
pssst.


MIDI Output: Midex8 8
Description: Steinberg Midex 8 USB Midi Driver
Provider: Steinberg
DriverVersion: 1.9.0.3

MIDI Input: Midex8 8
Description: Steinberg Midex 8 USB Midi Driver
Provider: Steinberg
DriverVersion: 1.9.0.3

================ Results Per Message =====================================

Message latency: 0.28 ms
Message jitter: 0.25 ms
Message max deviation: 0.84 ms

================ Results Per Byte ========================================

Byte TotalTime: 3227.94 ms
Byte MaximumTime: 0.44 ms
Byte MinimumTime: 0.01 ms
Byte AverageTime: 0.10 ms

Byte latency: 0.10 ms
Byte jitter: 0.09 ms
Byte max deviation: 0.34 ms
 
AMT8 (COM poort, P4 3GHz)

Message latency: 1.94 ms
Message jitter: 0.09 ms
Message max deviation: 5.61 ms

Kan die max deviation ook een enkele uitschieter zijn die roet in het eten gooit? Een jitter van 0.09 ms lijkt me toch rete strak :)
 
Back
Top