Plugins voor D 'n' B

Waar het echt om draait is dat er nu een lijst softsynths staan die allen heus wel bruikbaar zijn om te maken wat de topicstarter wil maken. En zo zullen er nog wel 50 plugins te noemen zijn.

Alleen is mijn persoonlijke mening dat de topicstarter er zeer binnenkort toch achter zal komen dat hij meer aan de geposte sites vol met tutorials heeft dan aan het noemen van de namen van 10 plugins.

Want die typische basses zijn toch echt gebaseerd op enkele Drum And Bass specifieke productie technieken.

Ik weet dit omdat ik een jaar of 2 geleden ook niet begreep hoe dat precies gedaan werd. Het zijn gewoon truukjes.

Maar goed we hebben antwoord gegeven op de hoofdvraag en ik zal volgende keer maar uitkijken met het geven van tips die ik echt nuttig vind.

Jammer is dat......
 
Origineel geplaatst door Soul Reaver
Ik snap zelf ook wel dat er sommige mensen moe worden van de zoveelste newbie die weer de zoveelste topic opent.
Nee, daar worden we helemaal niet moe van. Het is een beetje de manier waarop je het doet. Als je nou aan had gegeven wat je zelf al gevonden had weten wij wat we in ieder geval niet moeten aanraden en dan weten we ook dat je zelf al wat gedaan hebt (dat het dus geven en nemen is, en niet alleen nemen)
Maarja ik wou gewoon weten van wat mensen met wat meer ervaring met vst plugins wat die aanraden.
Dat is het punt nou juist; die VST plugins boeien vrijwel niks. Je kunt desnoods je eigen stem samplen, als je 'm maar genoeg door allerhande effecten jaagt werkt dat ook. Dan nog heeft drum 'n bass verschillende soorten bassen; als je niet aangeeft welke soort (artiest, track) je zoekt kunnen we je plugins aanraden totdat we blauw worden, maar dan heb je er nog niks aan; belangrijker, omdat die plugins vrijwel nooit een leuke d'n'b preset erin hebben zitten waar je niks meer aan hoeft te doen kom je er nog niet mee vooruit.

De sounddesigners van een VST hebben vaak andere smaken dan de gebruikers, en dat komt terug in de presets. Presets zeggen niks over een synth : zie ook https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=54882 waar ik uitleg dat geluiden van heel andere dingen afhankelijk zijn als "welke plugin" alleen.
 
Origineel geplaatst door Acidfever
Waar het echt om draait is dat er nu een lijst softsynths staan die allen heus wel bruikbaar zijn om te maken wat de topicstarter wil maken. En zo zullen er nog wel 50 plugins te noemen zijn.

Alleen is mijn persoonlijke mening dat de topicstarter er zeer binnenkort toch achter zal komen dat hij meer aan de geposte sites vol met tutorials heeft dan aan het noemen van de namen van 10 plugins.

Want die typische basses zijn toch echt gebaseerd op enkele Drum And Bass specifieke productie technieken.

Ik weet dit omdat ik een jaar of 2 geleden ook niet begreep hoe dat precies gedaan werd. Het zijn gewoon truukjes.

Maar goed we hebben antwoord gegeven op de hoofdvraag en ik zal volgende keer maar uitkijken met het geven van tips die ik echt nuttig vind.

Jammer is dat......

gozer JIJ bent goed bezig en neemt in ieder geval de moeite om naast je tip nog een lapje tekst neer te krabbelen waarmee je je tip kracht bij zet. Ik snap niet dat je je zo aangevallen voelt want ik doelde toch echt op iemand anders en die verrekte Fjoez zit nou lekker te gniffelen dat wij hier zo zitten te bakkeleien...

Wat ik weet over synths weet en hoe ik er eventueel welk geluid mee kan maken weet ik omdat ik er een hele tijd mee heb lopen kloten en er een hoop de revue heb laten passeren. Welke ik nou weer ging aanschaffen baseerde ik op info en tips van internet. Onder andere van hier. Tegenwoordig wordt er ERG SNEL gereageerd met "ZOEKFUNCTIE!" hetgeen op mij in ieder geval heel onsympathiek overkomt. We hebben hier allemaal een keer onze eerste vraag gesteld en dat mogen nieuwe noobs ook. We hoeven ze dan niet met superieure linktechnieken voor de gek te houden daar heeft niemand iets aan.
 
Origineel geplaatst door falafelbiels
gozer JIJ bent goed bezig en neemt in ieder geval de moeite om naast je tip nog een lapje tekst neer te krabbelen waarmee je je tip kracht bij zet. Ik snap niet dat je je zo aangevallen voelt want ik doelde toch echt op iemand anders en die verrekte Fjoez zit nou lekker te gniffelen dat wij hier zo zitten te bakkeleien...

Wat ik weet over synths weet en hoe ik er eventueel welk geluid mee kan maken weet ik omdat ik er een hele tijd mee heb lopen kloten en er een hoop de revue heb laten passeren. Welke ik nou weer ging aanschaffen baseerde ik op info en tips van internet. Onder andere van hier. Tegenwoordig wordt er ERG SNEL gereageerd met "ZOEKFUNCTIE!" hetgeen op mij in ieder geval heel onsympathiek overkomt. We hebben hier allemaal een keer onze eerste vraag gesteld en dat mogen nieuwe noobs ook. We hoeven ze dan niet met superieure linktechnieken voor de gek te houden daar heeft niemand iets aan.

Ik ben het deels met je eens........

Fjoesz had overigens ongeacht deze thread zitten gniffelen hoor....daar hoef je ej niet druk om te maken. Soms moet je ergens ook gewoon overheen lezen.

Je kunt het ook zo zien....hij heeft met het posten van 1 link heel wat losgemaakt? Toch?

:D


En dit was mijn laatste post hier voor het 1 grote bonk Off topic gaat worden.
 
optreden als The village People? ;)


8o) :smeris: :mexico: :D
 
hallo Soul Reaver,

Ik heb laatst een interview gezien op de FutureMusic DVD met PENDULUM.
Hier laat hij ook een zien hoe hij aan een track werkt.
Een van de VST`s waar hij veel gebruik van maakt is (zoals al eerder genoemd) Z3TA.
Ik heb de klanken gehoord die hij daar uit haalt en kan je zeggen dat die typisch D&B zijn.
Dus met deze VST zit je zeker goed !!.

Succes :okdan:
 
Origineel geplaatst door Toneshop
Ik heb de klanken gehoord die hij daar uit haalt en kan je zeggen dat die typisch D&B zijn.
Ja, maar hoeveel effecten zaten daar nog achteraf op, of kreeg je een directe afbeelding van alles wat 'ie op het scherm had te zien?
 
heeee, heb ik iets gemist?

komt natuurlijk omdat ik de hele tijd zat te gniffelen
maar t ging over mij dus?
fijn, eindelijk eens aandacht
valt me op-niet alleen hier- dat iedereen zich zo ontzettend snel verongelijkt voelt
heel nederland, wat, heel de wereld heeft er last van
als je antwoord wilt geven op vragen die gesteld worden vanwege een wat laksige houding, moet je dat gewoon lekker doen
als je vind dat iemand ns wat meer zn eigen boontjes moet doppen is dat ook je goed recht
lekker arielekst gaan doen is ook je goed recht..
maar zeuren? zeuren is voor mietjes
 
Origineel geplaatst door falafelbiels
Ik wordt gewoon zuur van mensen die niet de moeite willen nemen om een goeie tip aan de hand te doen maar wel om bijdehand te linken naar de zoekfunctie.

dan heb je niet goed gekeken want die link is no way een link :D

dus zelfs DIE moeite heb ik niet genomen :D
 
Origineel geplaatst door Yoozer
Ja, maar hoeveel effecten zaten daar nog achteraf op, of kreeg je een directe afbeelding van alles wat 'ie op het scherm had te zien?

Uhm,of enzo ja welke fx er nog achter zaten is niet echt op te maken uit het filmpje.
Maar als basis gebruiken ze de Z3TA vaak,laat ik het zo zeggen.
 
iedere synth met (minstens) 2 saw/pulse oscillatoren en een lp/bp/hp filter en een lfo is geschikt om blaasbassen mee te maken.. zoiets als albino bijvoorbeeld.

het word alleen pas echt tof als je er wat effectjes over doet..
denk aan (te)veel compressie (attack op 0, release op heel weinig), tot het gaat kraken en pompen..
en equalising.. vooral met eq kun je de 'gore' stukjes van 't spectrum er mooi uit tillen.

distortion is ook leuk, maar vaak iets teveel van het goede.

wat ook erg handig om beweging in je geluid te krijgen is 'n phaser. (die brute bass in edrush/optical - gasmask (die ook in 10000 andere tracks zit inmiddels) is een mooi voorbeeldje)

ik kan iig zeggen dat de basis van elke 'reece' 2 gedetunede saw's met een filtertje is.

zo! nu moet je wel weer genoeg info hebben om uitgekauwde semi-gabber te maken! ;)
 
bij de laatste Computer Music zit een dvd vol met d'n'b samples en wat softsynths...plus in het blad een hoop tutorials over drum n bass en interviews met mensen uit de scene...
 
Back
Top