Technics sx-wsa1 vraag

Opah

Nieuwkomer
Lid sinds
15 augustus 2002
Berichten
5
Is er hier iemand die bekend is met een Technics sx-WSA1 ?

Ik stuur de WSA1 aan via midi vanuit cubase. Als ik echter op de synth naar een ander part ga (om bijv. effecten aan te passen), worden alle effecten op alle parts aangepast.Dit is alleen het geval als ik in "sound mode" werk, in "Combination mode" gaat het wel goed, alleen kan ik dan maar 8 midi kanalen aansturen .

thnx,
Opah.
 
sorry ik kan je niet helpen. ik heb wel een vraag voor je...


hoe klinkt dat ding ? ik weet nog dat ze een paar jaar terug voor een veel te laag bedrag over de toonbank gingen. Ik heb echter nog nooit iemand gesproken die er eentje heeft, dus ik ben wel benieuwd 8P
 
Hoe klinkt dat ding.....Je hebt standaard geluiden in de wsa, deze zijn wel leuk, maar niet echt geweldig. Echter kun je via Acoustic modeling zelf geluiden en drumbanken maken. Deze geluiden klinken zoals je ze zelf maakt. En dat is wel vet.

Naast het acoustic modeling heb je nog een hele lijst met instellingen, Effecten en Controllers die je kan gebruiken.
Deze zelf gemaakte geluiden kun opslaan in een van userbanken, en vervolgens op een floppy opslaan (floppy's zijn op de pc in te lezen). Er zijn op internet ook wat userbanken te downloaden waar vette sounds inzitten.

Ik gebruik de wsa nog niet zo heel erg lang, en ben nog aardig aan het stoeien om de geluiden te krijgen, zoals ik dat wil. ik heb ergens gelezen dat er maar 300 "wsa1's" gemaakt zijn. Ik weet niet of dit waar is. Het zou best kunnen, want je komt ze weinig tegen, ook op internet is er weinig info over te vinden......das wel lastig, want de handleiding is ook vrij beknopt.Ik moet wel zeggen dat ik weinig ervaring heb met andere synth's, dus ik kan 'm ook niet echt vergelijken.

Al met al ben ik wel dik tevreden over de geluiden en mogelijkheden die deze synth biedt.

Opah.
 
Back
Top