Wat nu....?

Bibeaux

Stamgast
Lid sinds
11 mei 2020
Berichten
144
Locatie
Heerhugowaard
Enige tijd geleden ben ik begonnen met, wat ik zelf noem, het bouwen van mijn cockpit. Dat betekent zoveel als allerlei gear (synths en drumcomputers + effecten) om lekker outside the box te pielen en muziek (techno, acid, rave dingen) te maken. Dat bevalt prima! Voorlopig dus geen DAW connectie of iets dergelijks.

Mijn cockpit bestaat uit een RD-8, RD-9, TR-8 (voor de 606 en 707 sounds), enkele Roland Boutiques, 2 x TD-3 en een MS-1. Maar ik voel behoefte om iets toe te voegen voor meer 'percussie', bij voorkeur ook aan te sturen via stepsequencer/MIDI achtige wijze om alle lekker te syncen. Dus geen beats, kicks, snare, toms, claps, etc. Want dat heb ik meer dan genoeg ;-) Ik twijfel ook of een sampler iets voor mij is, omdat ik liever werk met kant-en-klare geluiden en de mogelijkheden op het apparaat zelf om die geluiden te tweaken (of een extern effect)

In het oerwoud van gear zoek ik dus naar een nieuw apparaat, maar vind het lastig om mijn weg te vinden. Daarom mijn vraag aan jullie: kunnen jullie fijne apparaten noemen die aansluiten bij mijn behoefte?
Budget = 250-400 euro.
 
Elektron Model:Cycles
De perfecte tip denk ik. Behringer zou nog met een syncussion komen en de Edge (DFAM) als je meer experimenteel wil gaan is dat tzt ook wel interessant denk ik. Zelf heb ik een TR6-S, het is niet het meest romantische apparaat, maar er zit heel veel in, misschien net wat beter dan de TR-8 die je nu hebt voor jou doel.
Wel leuk om een foto te zien van die cockpit van je
 
De perfecte tip denk ik. Behringer zou nog met een syncussion komen en de Edge (DFAM) als je meer experimenteel wil gaan is dat tzt ook wel interessant denk ik. Zelf heb ik een TR6-S, het is niet het meest romantische apparaat, maar er zit heel veel in, misschien net wat beter dan de TR-8 die je nu hebt voor jou doel.
Wel leuk om een foto te zien van die cockpit van je
Misschien nog aanvullende informatie: ik heb de 7x7 TR-8, daardoor ook de 707 en 606 sounds voor handen. Wat biedt de TR6S meer dat bij mijn wens past?

Elektron Model samples en cyclus zien er wel tof uit, daar ga ik mij eens in verdiepen.

Foto bijgevoegd van mijn cockpit: RD8, MS1 en VP-03 staan nu niet aangesloten 😃👍🏻
 

Attachments

  • 20220429_170222.jpg
    20220429_170222.jpg
    204,9 KB · Bekeken: 140
Misschien nog aanvullende informatie: ik heb de 7x7 TR-8, daardoor ook de 707 en 606 sounds voor handen. Wat biedt de TR6S meer dat bij mijn wens past?

Elektron Model samples en cyclus zien er wel tof uit, daar ga ik mij eens in verdiepen.

Foto bijgevoegd van mijn cockpit: RD8, MS1 en VP-03 staan nu niet aangesloten 😃👍🏻
Heel precies weet ik het niet, maar allerlei samples, je kan ook zelf samples inladen en wat beperkte fm. Zou een kleine stap zijn, Ik zou eerder naar de elektron apparaten kijken, die verschillen veel meer idd. Toffe foto, jij bent wel Roland4Live volgens mij!?
 
Toffe foto, jij bent wel Roland4Live volgens mij!?
Ja, dat is een beetje zo ontstaan...

Veel gekeken naar wat vroeger vaak werd gebruikt in mijn muziekgenre (rave, techno, acid) en per ongeluk steeds mooie kansen om iets erbij te kopen voor een goede prijs.

Sta evengoed zeker wel open voor een andere merken/producent 🙃
 
Moog Dfam, ik zou de Elektron (programeer) boxes laten staan. Of wachten op de nieuwe BERINGHER Edge.
 
Back
Top