Yamaha MODX en midi orgel module

Tweety

Nieuwkomer
Lid sinds
3 mei 2014
Berichten
6
Goedendag, ik heb een vraag en misschien weet iemand hier het antwoord.
Ik heb een Modx en via midi heb ik daar een Ferrofish B4000+ orgel module op aangesloten.
de module staat ingesteld op midi kanaal 9 en ik heb op de Modx een performance gemaakt die via midi de orgel module aanstuurt en dat werkt. Als ik vervolgens een nieuwe performance maak waar bij ik op scène 1 de orgel module zet en op bv scène 2 een Brass dan speelt bij selecteren van scène 1 alleen de orgel module echter selecteer ik scène 2 dan speelt zowel de Brass als de orgel module. Ik kom er niet achter wat ik verkeerd doe om bij scène 2 alleen de Brass te laten spelen.
Is er hier iemand die bekend is het aansturen van midi modules vanuit de Modx en de combinatie tussen beiden?

Alvast bedankt
 
Ik denk eerder dat je je wat moet verdiepen in de ´Master ´ functie van de MODX.

Bekijk onderstaand filmpje eens. Mogelijls ben je daar mee geholpen of zet het je op de goede weg



Succes :okdan:
 
@Danny bedankt voor je mee denken. Wat hij in het filmpje beschrijft komt niet overeen met mijn issue. Ik wil juist dat als ik scène 1 selecteer dat dan alleen mijn module speelt en als ik scène 2 selecteer dat dan alleen mijn Modx speelt. Er zou dan geen signaal naar de module moeten gaan.
Wat de suggestie van @translucent betreft kan je local on/off volgens mij niet apart instellen per performance / scène.

klopt het dat de interne ‘sound module’ werkt op midi kanaal 1
 
(Is in het Frans maar met Engelse ondertiteling).

Hierin wordt uitgelegd dat je de MASTER function moet activeren, daarna binnen een part kan bepalen welk MIDI CH, octave etc via de MASTER keyboard function gebruikt moet worden etc.
Via de scenes kan je dan bepalen wanneer deze externe bron moet aangesproken worden of niet (MUTE).

Ik kan het zelf niet proberen maar volgens mij is dat wat je tracht te bereiken.


Jammer dat Yamaha er niet in slaagt om een deftige manual te schrijven vertrekkende vanuit bepaalde noden in plaats vanuit beschikbare parameters.

Hopelijk kom je hier iets verder mee. Succes :okdan:

:doei:
 
Helaas is het nog steeds niet gelukt. Heb inmiddels de Modx naar de laatste firmware versie gebracht, echter wat opvalt is dat als ik in een performance de part van de externe sound module mute nog steeds het geluid wel doorkomt.
 
Inmiddels lijkt het gelukt te zijn. De truc zit er in dat je in de performance naar scene gaat en dan de functie ‘key controller’ aan moet zetten en dan kan je de verschillende parts voor een scène uitzetten die niet voor die scène niet nodig hebt.
 
Back
Top