Wat is het meeste gebruikte sequencing pakket? (vervolg)

Wat is het meeste gebruikte sequencing pakket? (vervolg)

  • Logic

    Stemmen: 29 9,8%
  • Pro Tools

    Stemmen: 11 3,7%
  • Cubase

    Stemmen: 141 47,5%
  • FruityLoops

    Stemmen: 32 10,8%
  • Reason

    Stemmen: 18 6,1%
  • Sonar

    Stemmen: 8 2,7%
  • Live

    Stemmen: 35 11,8%
  • Anders

    Stemmen: 23 7,7%

  • Totaal aantal stemmers
    297
impulsetracker in de good old days

cubase ook nog een tijd gebruikt.
tegenwoordig reason, live en de rs7000... is maar net waar ik zin in heb, ene keer reason alleen dan weer icm live of met de rs7000 erbij... variatie vind ik wel relaxt

veel cubaselads hier zeg, maarach wat maakt het uit, zolang je er maar lol in hebt :peukie:
 
Niks met de computer op dit moment, maar zover ik ze KAN vergelijken lijkt Live me de ideaalste.
 
fruity loops gebruik ik nie..

ben wel fan van fl studio.....(dan klink het ook echt pro)

in chronologie
atari- cubase->super quartet->pc-fasttracker->axs->fruityloops->cakewalk->fruityloops->cubase->flstudio...
 
Ik heb net ableton live 5 aangeschaft, ik kon cubase 2e hands niet vinden en nieuw vind ik het te duur. Maar het werkt prima!! Ik moet het nog wel zwaar onder de knie krijgen. Ben sinds 2 weken overgetspat op een Mac, op de PC deed ik alles in Cubase...zitten hele grote verschillen in. Ableton is naar mijn mening gebruiksvriendelijker, Cubase is uitgebreider...maar die mening kan veranderen als ik ableton onder de knie heb.
 
LOGIC

LOGIC

Logic ! Omdat het "environment" systeem door niemand wordt begrepen, toch bijzonder krachtig, uniek en verder op geen enkele andere sequenser terug te vinden is.
En omdat Logic geen verfpalet lichtjeskermis à la Cubase is.
 
Re: LOGIC

Re: LOGIC

Origineel geplaatst door sKeLeTvM

En omdat Logic geen verfpalet lichtjeskermis à la Cubase is.

dat valt toch wel mee sKeLeTvM ?!
 

Attachments

  • cubasevst.jpg
    cubasevst.jpg
    39,4 KB · Bekeken: 70
Cubase.

Vanaf 1990 atari cubase 2.0 naar pc 1997 cubase 3 naar cubase vst 5.1
SX begin ik nog niet aan, komt misschien later of nooit. Ik werk alleen met midi en hardware als het om cubase gaat.

Daarnaast gewerkt met fasttracker 2.06 (strakker) en 2.07 (wave ex- & import) en binnenkort serieus verder met Renoise.
 
Re: LOGIC

Re: LOGIC

Origineel geplaatst door sKeLeTvM
Logic ! Omdat het "environment" systeem door niemand wordt begrepen
.
En omdat Logic geen verfpalet lichtjeskermis à la Cubase is.


Dat zijn twee sterke argumenten om een sequencer keuze op te baseren.
 
Nog steeds met SoundStudio/NSM en Bars&Pipes op een Amiga A4000/060/604 PIV.

'k heb er wel een (Arexx) plugin voor geschreven
anders was ik al lang overgestapt op een andere hobby
of wie weet mss MadTracker of Live.

Ik gebruik alleen maar Hardware Synths en Effects.
De Recording gebeurd met een Laptop PC.

StephenM
 
fasttracker>madtracker>fruityloops en nu FL en cubase..
Reden dat ik ook cubase gebruik is omdat mn powercore virus plugin brak loopt in FL.. =(
 
Gebruik op dit moment Protools 7 LE op een Mac G5 maar zit te denken om voor het midi gedeelte Logiic aan te schaffen
 
Origineel geplaatst door ReSoNaNcE
Magix music maker

:geslaagd: zet dat dan eenst in je 'gear-list' onder!


:D
 
Ikzelf gebruik Fruity Loops Studio Pro 5.0 , waar tal van plugins voor te vinden zijn.
Dé reden dat ik FLS gebruik is omdat dit veruit het enige programma is waar ik het gewenste effect uit krijg in 1-2-3 hupla
(zonder eeuwen manuals te hoeven lezen...)

Heb nog enkele demo's uitgetest zoals cubase & reason, mor lijkt me toch wat te ingewikkeld als ik na 20 minuten nog geen sound heb gehoord ( buiten het error-sound dan :bekdicht: )

Verder gebruik ik nog men RM1X om dezelfde reden, en met die 2 zaken kan je best VETTE tracks in elkaar steken (vind ikzelf)
Met Soundforge 6.0 om tracks op te nemen uit men groovebox.
FLS om tracks stap per stap in elkaar te steken.
Natuurlijk zijn er een hele hoop dromen die ik met mijn schammele installatie niet kan realiseren.

Niet dat ik een leek ben in het producen.. het fingerspitchengefühl zit er wel al in na enkele jaren... :walker:


Enige interessante, maar toch héél gebruiks-vriendelijke software die U mij kan aanraden ?
 
MOTU????

MOTU????

waarom staat MOTU Digital Performer er niet tussen?
wordt naast audiostudio's ook veel gebruikt door componisten in de film- en televisie industire en is nog steeds leading.
ik weet niet hoe het nu is maar ongeveer 10 jaar geleden was DP het meest verkochtte sequencingsoftware in de US.
Logic is inferieur en omslachtig maar heeft z'n succes te danken aan het feit dat het in een vroeg stadium gratis aan muziekopleidingen werd verstrekt.

http://www.motu.com/products/software/
 
Back
Top