DDX3216 Sidechain Compressie

avs

Virus T(D)I User
Lid sinds
7 juli 2003
Berichten
475
Locatie
Leeuwarden
Hey luitjes,

Ik heb laatst voor het eerst in SX een sidechain compressie gebruikt op mijn bassline..ik moet zeggen dat ik het vaker ga gebruiken.

Nu heb ik een DDX3216 en heb even zitten kijken maar kom er niet echt uit. Is het mogelijk om een sidechain te maken met de compressors op de DDX?

groet,

avs
 
Dat gaat vrij eenvoudig...
In het scherm waar je de Compressor instellingen kunt maken, zit ook een Source Select. Die staat standaard op Self, maar je kunt hem naar een willekeurig kanaal laten verwijzen, dacht ik...
 
Yep, het is zoals Lacertus zegt. Alleen zijn de te kiezen kanalen niet helemaal willekeurig. Staat me bij dat ze er bij mij niet allemaal tussen staan. Maar misschien heeft dat met mijn pairing te maken.
 
Origineel geplaatst door Lacertus
Dat gaat vrij eenvoudig...
In het scherm waar je de Compressor instellingen kunt maken, zit ook een Source Select. Die staat standaard op Self, maar je kunt hem naar een willekeurig kanaal laten verwijzen, dacht ik...


Getver die had ik helemaal nog niet gezien....ff prutsen Thanx!!
 
Origineel geplaatst door etaoin
Yep, het is zoals Lacertus zegt. Alleen zijn de te kiezen kanalen niet helemaal willekeurig. Staat me bij dat ze er bij mij niet allemaal tussen staan. Maar misschien heeft dat met mijn pairing te maken.

Dat klopt op de kanalen 9 t/m 16 kun je niet kiezen om als "key" signaal kanaal 1 t/m 8 of 17 t/m 24 te gebruiken. Erg irritant is dit..
 
ja dit is soms idd wat lastig, je moet dan zorgen dat je kick en bass, als je die wilt sidechainen iig op 1 t/m 8 zitten of op 9 t/m 16... en gezien de source die mijn kicks of basses voortbrengt nogal varieerd, betekent het dus vaak dat je moet ompluggen.... snap ook niet helemaal wat ze hier nu precies mee dachten te bereiken, zoiets moet gewoon tussen elk willekeurig kanaal kunnen... ow je kan dus als je een uitbreiding hebt, 1 t/m 8 en 17 t/m 24 elkaar laten chainen... en dus 9 t/m 16 en 25 t/m 32....
 
Back
Top