[Track] Absolution

chosenminder

Ouwe rot
Lid sinds
12 februari 2005
Berichten
691
Hoi,

Na maanden gepruts te hebben is er eindelijk iets goeds uitgekomen. Het is een DnB track met een wat hoog 'adrenalin rush' gehalte.

absolution


Veel luister plezier, en reacties zijn welkom. :)
 
Ik ben het maar gedeeltelijk eens met ramoonus.
Hij is wat droogjes wat betreft de geluiden.
Aan de andere kant vind ik het wel een track die wat "gewaagds" heeft. En dat kan ik toch wel waarderen.
Ik vind het einde beter dan het begin.

Ik vind het moeilijk om een mening te geven over deze track.
Met name omdat het niet een muzieksoort is waar ik een geoefende luisteraar van ben.


Als ik dan toch een tip moet geven:
Ik zou hem wat "rotter" maken met oversturingen e.d.
Sommige sporen volledig verkrachten en andere sporen wat HiFi power geven waardoor er een wat groter contrast ontstaat.
Maar goed...misschien is dat technisch allemaal wel erg ingewikkeld of onhandig om uit te voeren, ik weet het ook niet.
 
Klinkt erg moeilijk. Erg technisch zeg maar.
Zul je wel veel tijd in hebben zitten.
 
Origineel geplaatst door fuse
Klinkt erg moeilijk. Erg technisch zeg maar.

Ik hou van moeilijk. Probeerde een sensatie van te maken. De volgende keer proberen om de boodschap'duidelijker' te maken zodat het minder technisch klinkt, en een betere overbrenging heeft tot de luisteraar.


Sommige sporen volledig verkrachten en andere sporen wat HiFi power geven waardoor er een wat groter contrast ontstaat.

Ben er nog niet helemaal uit wat dit mogelijk maakt, maar het is geen kwestie van distortion, bitcrush, overdrive e.d. meer toevoegen. Het is meer kwestie van hardware.


Bedankt voor jullie replies, verder nog iemand? :)
 
Hmm de intro staat een beetje los van het geheel. Het klinkt nu net als of er een nieuwe track begint.

Als de bass er bij komt klinkt het nogal chaotisch in de slechte zin. Daarnaast rolt de bass ook niet echt. Er zit nu niet zoveel energie in. Het klinkt ook naar mijn idee iets te gequantiszed.
Die break bij 4:16 is erg lekker. Maar is wel een tikje droog.

Dus het is wel een lekkere track maar niet echt dansbaar naar mijn zin. Het rolt nog niet echt.
Maar ja ik weet of die als floor killer was bedoelt
 
Erg gaaf nummer dit :okdan:
Ik vind em goed klinken zoals hij nu is, inderdaad lekker technisch en ingewikkeld, ik hou daar wel van.

Doe zo voort! :dj:
 
Origineel geplaatst door Jaguar_e
Dus het is wel een lekkere track maar niet echt dansbaar naar mijn zin. Het rolt nog niet echt.
Maar ja ik weet of die als floor killer was bedoelt

Het is niet bedoeld voor de dansvloer. Het is meer luister-muziek. Er zitten ook flinke pauzes in wat niet hoort als het zo is bedoeld. Het blijft nogal experimenteel.

Maar dat het energie mist ben ik het met je eens. Zal meer geld moeten investeren in mijn sound en meer moeten oefenen. :)

En het "droge" geluid gaat ook aan gewerkt worden.

@[ZerO.hOur]

Het kan meer ingewikkeld zijn. Veel granular synthese, automation, FX'en, chops en noem maar op. De volgende track wordt hierop gebaseerd.


Bedankt voor jullie reacties, :okdan:
 
Laatst gewijzigd:
heel apart! Ik vind dat je geinige en interessante geluiden en effecten hebt gebruikt. Wat minder vind ik de baslijn. Die loopt gewoon niet echt. Geluidskwaliteit vind ik ok. Het klinkt allemaal heel helder. Misschien kan wat warmte toevoegen aan je mix je track nog ten goed komen. Het heldere maakt 'm ook wat steriel. De balans is echter wel goed. Ik heb 'm met plezier beluisterd! :okdan:
 
@topic starter

Sorry dat ik het zeg hoor, maar hoe kun je hier nou maanden aan werken :confused: zelfs een leek heeft
zoiets in hooguit 4 dagen in elkaar gepiept.

Verder vind ik het goed dat jij ém wel verschrikkelijk leuk vind.
 
Ik vind Um KUT :smeris:

Ik kan er zelf ook niks van... maar vind het een beetje jammer van meneer dat ie bijna alleen positieve reacties verwacht.
:r
Ok, nu ben ik weer Lief...
Als je trouwens echt een ruknummer wilt horen uit die goeie ouwe tijd moet je eens http://members.home.nl/randywintjes/mp3/Drum&ZteeV_Introo.mp3
proberen.

Wel een goed excuus om mijn ruknummer te promoten kutZteeV:kont:
Enniejoe ik zet weer te veel text... laat ik dat met de Koffie doen


gegarandeerd nooit wat je verwacht
,
 
Origineel geplaatst door koekebakker
@topic starter

Sorry dat ik het zeg hoor, maar hoe kun je hier nou maanden aan werken :confused: zelfs een leek heeft
zoiets in hooguit 4 dagen in elkaar gepiept.

Verder vind ik het goed dat jij ém wel verschrikkelijk leuk vind.

echt uberlomp hoe je dit verwoordt.

Origineel geplaatst door ZteeVjuh
maar vind het een beetje jammer van meneer dat ie bijna alleen positieve reacties verwacht.

En dit slaat ook nergens op.

Goed, je hoeft niet alles in doekjes te winden, maar laat in je feedback iets opbouwends doorklinken zodat iemand gemotiveerd blijft.
 
Ik zit lekker te genieten van de track en ik geef dan ook lekker mijn subjectieve, maar toch genuanceerde mening!

Ik vind complexiteit heerlijk, ook drukke muziek, dus dit nummer valt goed in mijn straatje... hele passages doen me terugdenken aan mijn math metal platen, wat me ook brengt bij mijn puntje van kritiek, rauwer! Ik zou het rauwer maken qua sound, zodat het scheurt en nog meer emotie overbrengt!

Verder heb ik niks anders aan te merken dan dat ik het een erg knap nummer vind en dat het te horen is dat je erg veel tijd en enrgie in hebt gestopt!

Petje af! :maffia:

(Die flauwe posts hierboven snap ik niet helemaal, beetje jammer om je zo op te stellen, misschien moet ik mijn oude signature maar weer gaan gebruiken:

"A mind is like a parachute, it doesn't work if it's not open."

Je moet weten hoe je iets brengt, zeker als iemand zijn of haar creatieve uitingen aan je laat horen/zien/ruiken/whatever. Het feit dat iemand het je brengt is al heel wat, het is namelijk die persoon's eigen creatie, iets heel erg persoonlijks. Een mening daarover geven is lastig, maar hoeft geen kontlikken te worden met een vleugje respect, iets waar de bovenstaande heren iets van kunnen leren)
 
Origineel geplaatst door koekebakker
@topic starter

Sorry dat ik het zeg hoor, maar hoe kun je hier nou maanden aan werken :confused: zelfs een leek heeft
zoiets in hooguit 4 dagen in elkaar gepiept.

Verder vind ik het goed dat jij ém wel verschrikkelijk leuk vind.
normaal reageer ik hier niet op. En kijk, een song hoef je natuurlijk niet goed te vinden. Maar als je zo stellig beweert dat een leek zoiets in 4 dagen maakt dan heb je echt geen idee wat het maken van tracks inhoudt. Ik ben dan heeeeel erg benieuwd naar jouw songs. (tenzij jouw definitie van muziek maken het kopieren van loopjes is en dat dan een track noemt, dan heb je gelijk dat lukt zeker in 4 dagen, maar daar is in deze track geen sprake van)
 
Do's:
De track past perfect bij een of andere futuristische kung-fu match, zeker met de bitcrush-"bel" en de opbouw. Zeker wat er op 1:54 gebeurt, die stilte - is perfect getimed en goed bedacht.

Don'ts:
Het stuk na 1:54 - de baslijn met de 2 laatste noten, daar zou je voor die noten misschien een ander instrument kunnen kiezen met steeds een soort variatie erop. Dus bijv. een worm-achtige -drum'n'bass baslijn van een octaaf lager met elke keer een ander effect erover. Nu vind ik dit stuk in z'n geheel eigenlijk te lang duren met nog te weinig melodische variatie erin, en nadat de loop een beetje solo gaat wordt 'ie nog wat te veel uitgerekt. Misschien kun je het stuk op 4.23 wat eerder in de track plaatsen?

Ik zou ook het stuk in z'n geheel in drie delen splitsen - 0 tot 1.54, 1:54 tot 3 en een halve minuut en een beetje, en dan het afsluitende thema. Dit maakt het tussenliggende deel spannender en geeft wat meer variatie.
 
Ik weet het... ik ben stout....:duivels:
Maar, ik heb gewoon een mening gegeven en daar moet men vandaag de dag tegen kunnen.
Wij zijt geen fundamentalisten en anders droog brood en geen spinnen kussen :halleluja selassieh
Ik ben niet in staat opbouwende kritiek te geven als het niet in mijn straatje valt.
Ik vind het knap dat iemand moeite doet voor iets... daar doe ik zelf aan mee... en net als ik moet ik soms meningen verduren en dat is volgens mij waar een forum voor bedoelt is.
Maar laten we geen poep in elkaars gezicht gaan gooien.
Misschien istie best wel lief.

Dan zal ik eens proberen of ik eens wat nuttigs kan uitkramen proberen, zodat den gal, lof, schorseneren en prei rijkelijk vloeien.

He gekozen brein: ga zo door jongen.:peukie:
En nu niet denken dat deze man sarcastisch is, dat issie wel in zijn vrije tijd!

-();
 
Laatst gewijzigd:
Kom nou zeg. Waarom zou iedereen altijd maar opbouwende krietiek moeten geven?
Ik moet toch niet denken aan een amerikaanse krampachtige sociale omgang tussen
forumleden. Als ik het niets vind wil ik het graag ook op die manier kunnen zeggen.

Maarja, als iemand al begint met; maanden gewerkt aan een goede track en het
over een (eventuele) sensatie heeft, dan is mijn verwaching ervan erg hoog.

Andere kant: Als het te bot over kwam, was dat ook weer niet mijn bedoeling
geweest. :biertje:
----

quifster, ik heb mijn redenen om nog effe niets in het openbaar te gooien.
 
Laatst gewijzigd:
@koekebakker

Het is niet dat ik maanden bezig ben geweest met deze track, maar dat maanden niets fatsoenlijks is uit gerold. Totdat dit in mijn leven kwam.

@Alexander

Heb het geprobeerd maar het was niet in "harmony" met de rest. Maar de volgende track wordt dat wel, ik beloof het je. :)

@Quifster, MC_KWOK!

Iedereen hier op het forum mag zijn mening geven. Maar het is soms demotiverend hoe sommige mensen reageren. Lig het me dan tenminste uit waarom je dat vindt, dan kan ik wat ermee...


Bedankt voor jullie replies, :okdan:
 
Laatst gewijzigd:
Yeah.. ik houd van je chozenmijndert!
Hhaaha, je moet mijn nummer eens horen!! Dan kun je voor altijd tevreden blijven knutselen!!!
:L Een grotere motivator voor nieuwe tracks is er niet! Alhoewel... zo slecht was mien laive ploatie toch niet?
:erm:
 
Origineel geplaatst door ZteeVjuh
Yeah.. ik houd van je chozenmijndert!
Hhaaha, je moet mijn nummer eens horen!! Dan kun je voor altijd tevreden blijven knutselen!!!
:L Een grotere motivator voor nieuwe tracks is er niet! Alhoewel... zo slecht was mien laive ploatie toch niet?
:erm:

Je typed als die gasten van watskeburt... toevallig ben jij niet de eerste bij wie me dat opvalt!? :confused:
 
Back
Top