"welke..."

Travux

Ingeburgerd
Lid sinds
4 juli 2005
Berichten
43
Ik ben na aan het denken over verschillende set-ups en wat het handigste werkt.
Ik neem voornamelijk audio op, drums, gitaar, zang en bas. Dit wil ik in het geval van een bandopname graag allemaal tegelijk doen en naar mijn computer sturen. Wat zou ik nodig hebben als ik van mijn spirit folio mixer mijn signaal naar mijn Audiophile 2496 stuur en vervolgens naar cubase SX 2.0, om dan alles als apart spoor binnen te krijgen (drums 1 spoor, gitaar 1, zang 1, bas 1) zodat ik daarna de volumes apart kan bewerken?
Ik wil zo langzamerhand ook meer outboard effecten toe gaan voegen, heb ik hier dan automatisch meer faders voor nodig, en dus een grotere mixer (zeg maar ja, dan kun je meteen mijn volgende vraag lezen)?
Wat voor mixer zouden jullie aanraden, als ik op den duur ook demo's en cd opnames van bands wil gaan mixen? Ik zit te twijfelen tussen 24 mono kanalen en 48 mono kanalen, tips? Ik heb goeds gehoord over de Yamaha MG serie, maar ook de naam Mackie valt vaak? Verder wil ik graag de mixer van Cubase extern kunnen besturen, dus bijvoorbeeld de volumes van mijn VST's en midi kanalen, is er een manier waarop ik al dit bovenstaande in 1 mixer kan krijgen? Een mixer en dan een aparte interface of controller voor de midi is ook geen probleem, want ruimte is er genoeg! Ik zie veel mensen met een aparte controller met een 8 of 12 tal faders, is dit een controller waar ik het over heb?
Verder heb ik gezocht naar prijzen van de O1V, nadat iemand hier zei dat die voor 700 euro 2e hands te vinden zijn, echter de prijzen die ik vond waren 2000+, dit was dan van de O1V 2 of iets dergelijks, is er ook een versie ' 1 ' van?
 
Oke, iemand heeft zojuist in een andere thread de BCR-2000 en de BCF-2000 geopperd. Dan wil ik graag nog weten wat voor mixer fijn is om op te nemen (pre-amps, geen ruis etc.), en ook mijn vraag over het apart nabewerken blijft staan.
 
Re: "welke..."

Origineel geplaatst door Travux
Wat zou ik nodig hebben als ik van mijn spirit folio mixer mijn signaal naar mijn Audiophile 2496 stuur en vervolgens naar cubase SX 2.0, om dan alles als apart spoor binnen te krijgen (drums 1 spoor, gitaar 1, zang 1, bas 1) zodat ik daarna de volumes apart kan bewerken?
Iets met meer inputs dan een Audiophile. Ligt aan je budget.

Ik wil zo langzamerhand ook meer outboard effecten toe gaan voegen, heb ik hier dan automatisch meer faders voor nodig, en dus een grotere mixer (zeg maar ja, dan kun je meteen mijn volgende vraag lezen)?
Voor outboard effecten heb je auxen (effect returns) nodig. Meestal verraadt het typenummer van de mixer dit.

Wat voor mixer zouden jullie aanraden, als ik op den duur ook demo's en cd opnames van bands wil gaan mixen? Ik zit te twijfelen tussen 24 mono kanalen en 48 mono kanalen, tips?
Da's nogal een verschil he? Wederom, je budget?
Ik heb goeds gehoord over de Yamaha MG serie, maar ook de naam Mackie valt vaak?
Zelfs Behringer valt vaak ;).
Verder wil ik graag de mixer van Cubase extern kunnen besturen, dus bijvoorbeeld de volumes van mijn VST's en midi kanalen, is er een manier waarop ik al dit bovenstaande in 1 mixer kan krijgen? Een mixer en dan een aparte interface of controller voor de midi is ook geen probleem, want ruimte is er genoeg! Ik zie veel mensen met een aparte controller met een 8 of 12 tal faders, is dit een controller waar ik het over heb?
Jups. Mijn 01v die ik had werd als fadercontroller voor een Digi 002 gebruikt.
Verder heb ik gezocht naar prijzen van de O1V, nadat iemand hier zei dat die voor 700 euro 2e hands te vinden zijn, echter de prijzen die ik vond waren 2000+, dit was dan van de O1V 2 of iets dergelijks, is er ook een versie ' 1 ' van?
Er is een 01v (nul, niet O al wordt die wel gebruikt) v1 (16/44) en een v2 (24/96).
 
Bedankt!
Volgens mij doe ik nu iets fout; ik heb een Alesis Midiverb III, in een aux bus van mijn mengpaneel stop ik een adapter, van 1 jack naar 2jack, die jacks gaan naar de input van de midiverb, de output gaat dan terug en die krijgt 2 mono kanalen. Die schuif ik open en dan met de 'aux1' knop van het audio kanaal waar ik effect op wil regel ik de mate van effect. Onder het motto "why fix it if it ain't broken" heb ik nooit gekeken of ik het wel goed deed, daar het resultaat altijd was zoals ik het wou. Doe ik dit goed? Het lijkt mij, nu ik een beetje op onderzoek uitga, van niet. Ik heb zo namelijk 2 faders nodig per effect en dat wordt op den duur wel erg veel faders. Ook zie ik die adapter die ik gebruik niet vaak, is een aux kanaal wel stereo?
Mijn huidige mengpaneel heeft 2 aux-en, zou ik hier dus maar twee outboard effecten op aan kunnen sluiten?
 
Origineel geplaatst door Travux
Bedankt!
Volgens mij doe ik nu iets fout; ik heb een Alesis Midiverb III, in een aux bus van mijn mengpaneel stop ik een adapter, van 1 jack naar 2jack, die jacks gaan naar de input van de midiverb, de output gaat dan terug en die krijgt 2 mono kanalen. Die schuif ik open en dan met de 'aux1' knop van het audio kanaal waar ik effect op wil regel ik de mate van effect. Onder het motto "why fix it if it ain't broken" heb ik nooit gekeken of ik het wel goed deed, daar het resultaat altijd was zoals ik het wou. Doe ik dit goed?

Ja hoor, je kunt de aux send ook uit laten komen op twee kanalen van je mengpaneel in plaats van op de aux return (indien die erop zit). Het handige is dat je het volume van het effectsignaal kunt regelen en tevens wat EQ toe kunt passen.

Ook zie ik die adapter die ik gebruik niet vaak, is een aux kanaal wel stereo?

De adapter zegt me niet veel, maar een aux send is meestal mono, een aux return meestal stereo. Je effectenbak maakt er meestal stereo van dus kun je het effect stereo terug laten komen op je mixer.

Mijn huidige mengpaneel heeft 2 aux-en, zou ik hier dus maar twee outboard effecten op aan kunnen sluiten?

Jep, helaas maar waar, bij 2 houdt het dan op.

:okdan:
 
Back
Top