Mastermind die mij hiermee kan helpen...

napalmman

Ouwe rot
Lid sinds
2 januari 2002
Berichten
502
Locatie
den Haag
Probleempje. Ik heb een Roland XP-30 en een mpc2000 met Logic 5.0. op m'n pc.

Sinds gisteren doet zich een raar probleem voor in mijn XP-30.

Mijn Logic environment is zo opgesteld dat mijn MPC MIDI-kanaal 16 gebruikt en de overige 15 voor mijn XP-30 zijn, vanwege het ontbreken van een MIDI-interface.

Als ik gewoonlijk op 1 van die XP-30 kanalen ga staan, dan hoor ik het geluid (patch) van het bijbehorende MIDI-kanaal.

Maar sinds gisteren hoor ik overal hetzelfde geluid. Al sta ik op mijn MPC kanaal, hoor ik nog dat ENE geluid wat in mijn XP-30 geselecteerd staat.

Het heeft in ieder geval nix met mijn Local on/off te maken.

En als ik een song oplaad speelt 'ie die gewoon af.

Om radeloos van te worden. Heeft iemand een :eureka: ?
 
Heb je je XP-30 recieve channel niet op "globlal" staan?
 
Gokje:

Ergens heb je iets op midi channel: all staan
 
Origineel geplaatst door fuse
Gokje:

Ergens heb je iets op midi channel: all staan

Niet in mijn MPC en in mijn XP-30 heeft iedere patch zijn EIGEN MIDI-kanaal toegewezen gekregen.
 
Origineel geplaatst door spdk
Heb je je XP-30 recieve channel niet op "globlal" staan?

Welke receive channel bedoel je eigenlijk? Ik werk namelijk vanuit de Performance-mode.
 
Misschien heb je ergens alle MIDI-mappings op hetzelfde kanaal staan? Zit er nog een apparaat tussen de XP en de MPC ? Heb je onlangs sysexdumps gedaan? In dat geval gewoon ff resetten, wel eerst zorgen dat je een BACKUP hebt uiteraard
 
Het is al opgelost. Het blijkt dat Logic 5.0 een bug heeft waardoor hij af en toe drivers uitschakeld.

Een medewerker van Tach& Tally in den Haag legde me uitvoerig uit hoe ik het op kon lossen.
Ik moest naar -:

start/uitvoeren/win.ini/logic.
Daar moest ik de midi kanalen die achter het = teken op 0 stonden, op 1 zetten.

0 betekent namelijk dat 'ie uit geschakeld is.

PROBLEM SOLVED

Ik hoop anderen hiermee te helpen.

Laterzzzz.
 
Back
Top