Probleem met M-audio Audiophile 2496 USB

Guillaume

Nieuwkomer
Lid sinds
22 april 2003
Berichten
10
Locatie
Eindhoven
Hey allemaal,

Een probleempje. Heb sinds een paar dagen een Audiophile 2496 usb aangeschaft.
Dit vanwege de goede recensies van het ding en de USB versie zodat ik em aan m'n laptop kan
prikken als ik van huis ben, om zo nog het een en ander te kunnen maken.

Nu komt het probleem: na talloze pogingen met verschillende drivers en configuraties blijft het
ding raar doen. Behalve de, ondertussen zwaar irritante, kraakjes/tikjes die zich 1 keer voordoen
als ik iets opstart wat met audio te maken heeft, heeft het nog 1 onacceptabel dingetje.

Als ik de analoge outputs gebruik doet ie het perfect, maarja, je zit toch in een studio te werken
dus je wil graag de s/pdif output gebruiken. Deze kan ik goed in mijn sequence software
gebruiken (logic), de asio drivers lijken goed te werken. Maar in elk ander programma, en dus ook
gewoon in windows xp. Duurt het altijd 2/3 seconden voordat hetgeen ik wil horen begint
te spelen. Met andere woorden: als ik bijvoorbeeld een mp3'tje wil spelen, hoor ik het analoog
meteen, maar het digitale geluid begint dan pas enkele seconden later te spelen ook met de
nodige kraakjes/tikjes als ik durf verder te spoelen of dat soort dingen.

Dit is dus allemaal zeer vreemd en weet ondertussen ook niet meer wat ik ermee aan moet, ook
de importeur heeft geen pasklare oplossingen. De kaart komt binnen op m'n Yamaha O2R, ze hebbe
geadviseerd om hem eens op een DAT recorder binnen te laten komen om te kijken of ie dan
wel meteen goed speelt, dit misschien i.v.m met de wordclock. Maar ook dit leidde tot niks, hetzelfde
probleem als ik via m'n dat ging luisteren.

Ook is er nog iets geks met de drivers, als ik de nieuwste haal op midiman.com, en deze installeer, heb
ik inderdaad nieuwere USB versie drivers (1.5.4.15), maar de ASIO drivers zijn ouder dan degeen
die je krijgt bij een oudere update van hun site (1.0.0.5 t.o.v. 1.5.4.1). Ik snap er ondertussen
dus geen hout meer van, en vraag me af of er meer mensen zijn met dit probleem, of dat ik gewoon
iets heel erg fout doe.

Heb dus al een paar dagen dit probleem, ben gisteren begonnen met een nieuw systeem met schone
XP installatie, maar nog steeds hetzelfde probleem.

Nog even mijn setup:

* Intel pentium D845PEBT2 moederbord
* Intel pentium4 3.06GHz
* 1GB DIMM geheugen
* Maxtor 120GB HD
* Seagate 40GB HD
* Asus 8420 GeForce4
* Pioneer CDROM
* Aopen 52xCDR
* Logitech cordless desktop
* Audiophile 2496 USB digitaal aangesloten op Yamaha O2R
* Steinberg Midex8 midi controller

* Windows XP professional
* Logic 5.5 platinum met een hoop VST plugins


Iemand een oplossing voor dit enorm zenuwverwekkend en tijdrovend probleem?

groetjen,

Guillaume
 
Die kraakjes kan je ondervangen door je buffersize te vergroten in je asio driver :)
 
Ik wil geen nieuw topic openen over deze usb geluidskaart dus daarom reageer ik even in deze. :)

Ik zit er sterk aan te denken om dit apparaat aan te schaffen. Ik was eigenlijk opzoek naar een winkel die gewoon de 'normale' audiophile 24/96 verkocht en kwam toen opeens deze usb versie tegen. Deze is maar 20 euro duurder als de 'gewone' variant en het lijkt me een stuk makkelijker. Het enige waar ik over twijfel is of usb wel snel genoeg is om de data heen en weer te sturen. Zijn er mensen die negatieve ervaringen hebben met dit apparaat? (behalve de topic starter) :D
 
Kom anders even langs met je laptop en kaart (of evt de computerkast). Woon ook in Ehv nl. Ik heb plenty spullen om het te checken en men zegt dat ik best wel handig met computers ben.
Dan kun je metteen kijken of het een driver probleem is of iets hardwarematigs.
Heb zelf ook een midiman (m-audio) USB kaart en die draait als een dolle.
Wie weten komen we er samen dan wel uit. :)

PB maar anders
 
volgens de SOS review doet ie het perfect..
 
Veel potentiële kopers op het moment. Daaronder zit ik ook, dus ik kan helaas nog geen antwoord geven.


http://forum.clubcharts.nl/topic.php/19183 Daar ook iemand met een probleem met zijn audiophile usb, niet precies dezelfde vraag, maar misschien heb je er toch wat aan.

off topic mode: Wilde eerst ook nog één aparte topic plaatsen (misschien toch alsnog) voordat ik over wilde gaan op het kopen van de audiophile usb. Maar nu we misschien toch al bezig zijn, zijn er mensen die nog meer dingetjes/ervaringen kunnen meedelen over dit apparaat (buiten de dingen in de al bestaande topics hierover).
 
Back
Top