nordr 1 ruilen tegen microwave 2 (intressant?)

glennplumber

Kneed je synth
Lid sinds
19 december 2001
Berichten
2.954
Locatie
Midden van het land.
Hallo dan ....

Kan m'n nordrack 1 ruilen tegen een microwave 2 .... is dit intressant ?? Aangezien dat ik al een waldorf Qkb heb denk ik zelf van niet. Maar ik ken de mw 2 ook niet echt (xt wel). Misschien kan iemand me overtuigen .... of niet ??

Groetjes GP
 
volgens mij is je Q wel ff wat anders dan een microwave.
vet vaag al dat wavetable gedoe, en op je Q zitten wel wat
wavetables (2x 128) maar die zijn niet te bewerken.

en de microwave, die leeft daarvan.
 
De MicroWave 2 heeft toch analoge filters? En de polyfonie van de Nord 1 is ook weer niet zo overdreven groot.

Ik zou denk ik wel ruilen, als ik niet gewoon zou kopen.

Qua prijsverschil zou ik het niet weten, ik heb zelf het gevoel dat de MW2 misschien meer waard is dan de Nord 1.
 
MW2 heeft geen analoge filter. MW2 heeft dezelfde klank als xt. Waldorf sound klinkt mijns insziens in al hun synths door, waarbij de pulse en MW1 (van alle versies kleiner of gelijk aan Q) het meeste schijnen qua warmte. Nord heeft een totaal eigen en wacko sound. Nord werkt veel intuitiever dan MW2. MW2 betere opslagmogelijkheden, effecten.

Moest ik een Nord hebben, ik zou hem ni wegdoen.
 
Origineel geplaatst door nick nova
MW2 heeft geen analoge filter. MW2 heeft dezelfde klank als xt. Waldorf sound klinkt mijns insziens in al hun synths door, waarbij de pulse en MW1 (van alle versies kleiner of gelijk aan Q) het meeste schijnen qua warmte. Nord heeft een totaal eigen en wacko sound. Nord werkt veel intuitiever dan MW2. MW2 betere opslagmogelijkheden, effecten.

Moest ik een Nord hebben, ik zou hem ni wegdoen.


Ik denk ook niet dat ik het doe .... Dat de Q anders is als de mw2 is me duidelijk maar de filters klinken wel hetzelfde en dat zal het verschil in sounds soms moeilijk herkenbaar maken. Terwijl als ik de nord gebruik met m'n Q hoor je duidelijk dat het een andere synth is. Dus m'n besluit staat vast !!

Bedankt GP
 
Back
Top