Korg ER-1, skipping encoders/parameter shifts

Harry Turtle

Ouwe rot
Lid sinds
11 oktober 2009
Berichten
769
Locatie
Pernis
Hola,
Zijn er mensen die een Korg Er-1 mk1 of 2 hebben met parameters die veranderen zodra je een van de 4 synth parts selecteert?
Ik heb regelmatig dat de pitch, pan en zelfs waveform veranderd... Wat ik gek vind is dat het vooral gebeurd zodra ik een andere part selecteer en het lijkt soms wel alsof hij de parameters van de vorige engine volledig overneemt...
Dus zijn het nu de encoders, en zou ik daar moeten beginnen.. of is het echt een groter euvel...
Volgens mij is dit een heel bekend euvel van al die oude Korg grooveboxen... m'n ESX1 had het ook maar daar was het echt minimaal..
Misschien zijn er meer gebruikerservaringen..
 
Hey Harry ik denk dat alle toestellen met potmeters die via een microprocessor ingelezen worden hier ooit wel last van kunnen krijgen. Drukknoppen en encoders ook maar op een lichtjes andere manier.

Als die potmeters vuil of echt versleten zijn (pan/pitch lijken mij ook de meest gebruikte)? dan verspringt die weerstandwaarde constant een klein beetje schat ik . Als jij een andere part selecteert op de ER-1 dan denk de microprocessor gelijk dat je aan die knoppen zit te draaien vanwege dat verspringen van weerstand waarde door dat vuil ... Je kan die knoppen reinigen of vervangen als de parts beschikbaar zijn. Bij mn andromeda is het euvel weg nadat ik bv. een uur eens goed aan alle knoppen heb liggen draaien.
 
Hey Harry ik denk dat alle toestellen met potmeters die via een microprocessor ingelezen worden hier ooit wel last van kunnen krijgen. Drukknoppen en encoders ook maar op een lichtjes andere manier.

Als die potmeters vuil of echt versleten zijn (pan/pitch lijken mij ook de meest gebruikte)? dan verspringt die weerstandwaarde constant een klein beetje schat ik . Als jij een andere part selecteert op de ER-1 dan denk de microprocessor gelijk dat je aan die knoppen zit te draaien vanwege dat verspringen van weerstand waarde door dat vuil ... Je kan die knoppen reinigen of vervangen als de parts beschikbaar zijn. Bij mn andromeda is het euvel weg nadat ik bv. een uur eens goed aan alle knoppen heb liggen draaien.
thanks klinkt heel logisch!
 
Mijn ES1 (als die zijn prijsstijging doorzet is mijn pensioen verzekerd:maffia:) heeft er geen last van. De encoder op mijn behringer virtualizer had het wel na lang niet gebruikt te zijn. 20 keer aan draaien en perfect. Versleten is natuurlijk versleten. Dan moet je hem vervangen.
 
Mijn ES1 (als die zijn prijsstijging doorzet is mijn pensioen verzekerd:maffia:) heeft er geen last van. De encoder op mijn behringer virtualizer had het wel na lang niet gebruikt te zijn. 20 keer aan draaien en perfect. Versleten is natuurlijk versleten. Dan moet je hem vervangen.
wahahah ja is je uitvaartverzekering... die oude Korg prullen :D
 
Ze waren een aantal jaren geleden zo weinig waard dat ik de moeite niet nam om hem te koop te zetten. Ondertussen heb ik er een grote samplebank voor bij elkaar geschraapt en stuur ik hem via MIDI aan waardoor hij leuk in de workflow past. En de hoofdconclusie is dat lui zijn altijd beloond wordt want intussen staan ze lekker gaar te koken op Reverb en heeft Audiopilz al een hint gedropt dat hij op zoek is naar een ES1 dus ik ben 1 Bad Gear episode verwijderd van een goed gesprek met mijn private banker. :kroon:
 
Back
Top