[Gratis] Drumatic VE (808/909 sounds included)

Ok, ik was er al veel te lang mee bezig, maar hier is ie.
Drumatic VE:

- 808 en 909 kick
- 808 en 909 snare
- 808 en 909 toms
- 808 clap
- 808-ish hihats
- 4 stereo outputs
- Midi CC

img_small_drumatic_ve.jpg


Lees voor het installen even de INSTALLATION.txt.
Donaties zijn uiteraard welkom! :D

Download:
http://www.e-phonic.com/
 
Toppie....net ff geprobeerd (zachtjes voor de buren tuulk..;) ..)...klink wel lekker dacht ik....
 
Ja, snel geprobeerd, en ik vind hem leuk... top-PIE (joppie)! ;)

Leek me wel aardig om even een snelle A/B met een echte 909 te doen.

Eerst maar eens de kick!
Valt meteen op dat de parameters van de BD2 (de 909 kick) een heel andere range hebben dan die van de 909.
Er zijn ook iets andere parameters, dus ik kon niet uitgaan van gelijke settings -> gelijke sounds, ofzo.
Als ik vervolgens op het oor probeer te matchen, valt het op dat de decay van Drumatic heel anders is, veel langer en zelfs op korte decay 'glooiender' dan op de 909. Zelfs hogere decaysettings op de 909 klinken dan toch weer anders.

Ook vond ik het interessant om eens te spelen met accent. Mijn 909 gaat enorm RAMMEN van de de global accent - het geluid verandert in ieder geval echt. Het valt me op dat gebruik van de accent (dus midi velocity) op de Ephonic eigenlijk niet zoveel (of is het "niets"?) doet.

Ik krijg het dus niet voor elkaar om de 'beste' settings van m'n 909 na te bootsen op de Ephonic.
Dat doet niet af aan de kwaliteit van de plugin, maar er blijft dus wel ruimte voor verbetering.

Luister zelf maar:

Kick 1 is is de 909 met level, tune en attack op max en global accent op max.
Kick 2 is de Ephonic BD2 met tuning op 1 uur, decay op 9 uur, tone op 5 uur en hit op 5 uur vol max. Midi velocity 127.
Kick 3 is is de 909 met level, tune en attack op max zonder global accent.
Kick 4 is dezelfde als kick 2.

Allebei opgenomen door hetzelfde mengpaneel en soundcard, helemaal droog op 24/96, converted naar 16/44.1
Encoded met LAME op 'extreme'.
 

Attachments

  • drumatics.mp3
    147,6 KB · Bekeken: 62
Ik ga m meteen proberen!!! :)

drummatic3 loopt trouwens niet helemaal lekker in FLstudio, als ik op play ram duurt t altijd een paar sec voor t nummer begint.. wist je hiervan? :)
 
@Hanz

Klopt de velocity doet op dit moment nog niets met het geluid.
Het is dan ook vrij lastig exact iets na te maken wat je niet bezit :)
Alles is op het gehoor nagemaakt aan de hand van samples die ik op internet kon vinden...

Als ik er weer eens mee verder ga, ga ik zeker proberen dichter bij het origineel te komen.
Nu is er in ieder geval al iets om mee te spelen ;)

PIE 8)
 
@PIE: ik dacht al zoiets... en daarom post ik deze MP3'tjes. Niet om een 'x is beter dan y' discussie te beginnen, maar puur om je te helpen Drumatic verder te volmaken. En zoals gezegd: leuk speelgoed! :okdan:
Als ik je kan helpen door 909 geluiden in bep. instellingen te maken, geef maar even een PB.

De snares dan nog even:
Deze zijn wat gemakkelijker 'gelijk' te krijgen, al is het volume van SN2 niet erg luid - zelfs niet op de maximale stand.
Het valt op dat het 'snappy' component op de Ephonic minder ver gaat als bij 'n echte 909. Ook lijkt het wel of de 'noise' minder goed 'integreert' - je hoort veel meer een donkerder gekleurde ruis erop liggen ipv. het felle 'crack' geluid dat de 909 heeft.

Snare 1 is is de 909 met level, tune op 12 uur en snappy op max en global accent op max.
Snare 2 is de Ephonic SN2 met tone op 12 uur, decay op 12 uur, snappy op max. Midi velocity 127.
Snare 3 is is de 909 met level, tune op 12 uur en snappy op max en zonder global accent.
Snare 4 is dezelfde als snare 2.
 

Attachments

  • drumatics2.mp3
    162,5 KB · Bekeken: 64
Ok dan!! die ga ik eens ff checken... mijn bevindingen volgen wellicht...
 
cool!

Ik moet zeggen dat ik het eigenlijk erg dicht in de buurt vind komen van de 909 sounds waar hans het mee vergelijkt. Het is misschien een kleine aanpassing om de snare nog meer in de buurt te laten komen.

De kick is natuurlijk moeilijker om echt nog beter na te bootsen, aangezien er van erg specifieke electronische componenten gebruik is gemaakt om de kick van de 909 te synthetiseren, en dat is natuurlijk nooit 100% na te maken/emuleren.

Ik vind m erg lekker klinken, die nieuwe drumatic!

Petje af!

:okdan: :halleluja :okdan: :halleluja
 
Ok, een vergelijking.

Eerst Drumatic VE dan een TR-808:
http://www.e-phonic.com/resources/drumatic_808.mp3

Zoals je hoort heeft de echte 808 kick iets meer body... ook klinken de hihats iets scheller.
Room for improvement dus :-)

Een groot deel van deze Drumatic VE heb ik ongeveer een jaar geleden gemaakt... ik heb hem nu alleen even bruikbaar gemaakt.
M'n doel is nog steeds een complete TR-808 kloon, met sequencer... tegen die tijd bouw ik alle geluiden op nieuw, om ze nog beter te maken.
 
Damn wat een lekker ding weer.....heb hier een drumstation en die plug doet er niet voor onder.Dat hij niet helemaal 100% als een 808/909 klinkt maakt me niet zo uit..alleen al knap dat je die snare zo mooi krijgt die heb ik nog nergens anders dan uit een 909,Drumstation,Airbase gehoord.
Misschien een idee om er ook Hat samples bij te proggen ? En een sequencert :W Damn echt lekker (en dat met Synthedit Petje af hoor !)
 
Zeker top, lekker goedkoop ook :)

Ga hiermee door, je hebt er talent voor vind ik, je LOFI plugin vindt ik ook zo lekker
 
Back
Top