Acidlab bassline

Ik heb een DOD distortion over de mijn bassline heen gegeooid, en het klinkt errug lekker, alleen die ruis is echt irritant, moet de volumeknop van het pedaaltje laag houden.

dod_fx55.jpg
 
Iets zoals die nieuwe korg Ampworks G is ook wel leuk, zo heb je direct verschillende soorten distortion, een EQ en bovendien delay (met TAP-tempo!) chorus reverb, ... En het aantal knopjes om live te tweaken is ook zeker ok.
 

Attachments

  • info_ampworksg.jpg
    info_ampworksg.jpg
    26,7 KB · Bekeken: 49
en daar is ook een bass versie van :)
 

Attachments

  • a29yzy1hbxb3b3jrc19iyxnzmzuwmzuwntbmzmzmzmy=.jpg
    a29yzy1hbxb3b3jrc19iyxnzmzuwmzuwntbmzmzmzmy=.jpg
    14,5 KB · Bekeken: 54
Origineel geplaatst door elektrovolt
ik zou denken dat de bass versie beter is voor de bassline, maar je kan het natuurlijk altijd uitproberen

Ik ben het daar niet helemaal mee eens... ik heb ervaring met de BOSS ME50 en de BOSS GT6B, beide FX floorboards: de ME50 mn voor gitaar, en de GT6B mn voor basgitaar. Als ik de Acidlab door de ME50 distortion haalde was dit heerlijk! Door de GT6B was dit veel minder! Vergeet niet dat de Acidlab heel veel boventonen produceert, zeker als de cut-off en de resonantie niet helemaal dicht staan. Als je een goede distortion over die hogere tonen wilt, kun je het beste voor de gitaarversie gaan, en niet voor de basversie...

In België is er een gast die een distortion heeft ontwikkeld voor de TB: de AcidScreamer geloof ik... staat nog wel ergens op het forum hier [zoeken]. Volgens mij kostie net iets meer dan 100EUR...
 
daar heb je wel een beetje gelijk in , maar het is maar wat je wilt, en het verschilt ook heel erg per merk.
ik heb een bass rat gehad en die klonk een stuk beter op mn gitaar dan een gewone rat.
 
Zie gearlist, fijn spul die Acidscreamer. Niet bepaald gratis maar je moet wat he!

Kosten zijn idd ongeveer 100 Euro inclusief verzending maar ik moet zeggen dat ik dit dingetje toch vrij vaak gebruik. Lekker scheuren!

Het is overigens een apparaat gebaseerd op de Ibanez TS808 Tube Screamer.

meer info kun je hier vinden. (Ff naar beneden scrollen).
 
ehhehe ... idd ik gebruik em ook veel ! Binnenkort komt er een tweede soort acid screamer aaan , post het wel hier op het forum als hij klaar is !

Hij is tevens een analoge synth aan het bouwen ... maar daar mag ik voorlopig niet teveel over kwijt !!

Kan één ding zeggen er zal een zeer revolutionaire nieuwe soort filter inzitten.
 
Origineel geplaatst door Arnoid
merci voor de informatie...
Die acidscreamer heb ik ook al over gelezen maar is da nie meer geschikt voor op een TB-303 of maak dat nie uit ?
En probleem is dat je die acidscreamer nie echt kan uittesten wan het is een non-commercial product dus niet verkijgbaar in winkels...


lijkt mij dat hij ook geschikt is voor de acidlab natuurlijk.
 
mmm kan idd nog ff duren omdat hij nu eerst zijn SYNTH wil afwerken ...

Je kan die komen uit testen in GENT of vraag bij acidfever een demotje aan ??? Of je kan naar www.binarybassline.com
gaan en daar op DNAAB klikken dan kom je op zijn saait terrecht en kan je geloof ik wel een demotje horen.

Misschie kan e iemand een demotje maken en laten horen ? Rvooh ? Acidfever ?

Ikzelf kan geen demo op computer krijgen sorrie ... maar PB maar als je een live demo wilt hebben hier in Gent dan.
 
ik denk dat mede forumlid RVOOH al eens een Track gepost heeft met een acidlab + acidscreamer ... zou eens moeten zoeken :)

Anders stuur je maar een PBje en dan geef ik mijne gsm nr ... ik woon dicht bij overpoort en cinema van Gent , dan neem je maar jouw bassline mee en dan testen we het eventjes ee.
 
iemand nog geinteresseerd in een group buy voor de bassline ?
Wil hem zo snel mogelijk hebben maar ben niet in staat om naar duitsland te rijden, ik woon te gent

cheers
 
Back
Top